37 Reacties

5 maanden geleden

Kwam dit vanmiddag tegen :)

5 maanden geleden

Ik heb hieruit wat recepten opgeslagen. Is van de AH. Ik blijf toch heel erg fan van “Shirley temple” (ijsblokjes, 100ml sprite, 100ml ginger ale en 25ml genadinesiroop. Eerst de ijsblokjes in een glas, dan de siroop daarna de sprite en ginger ale en zachtjes roeren)

5 maanden geleden

De alcoholvrije mojito van de ah is top!

5 maanden geleden

Passion mama en sooof met lavendel, zwarte bessen, basilicum en appel zijn ook heeeerlijk! Frisdranken (blikjes) bij de AH.

5 maanden geleden

Even kleine waarschuwing dat niet alle 0,0 drankjes ook daadwerkelijk 0,0 zijn.. altijd even kijken op het etiket want soms zit er nog steeds een kleine hoeveelheid in. Dit is zo bij bijvoorbeeld Hugo 0,0 🫣 hier kwam ik dus vandaag achter. Verder vind ik de Crodino heel lekker als aperitief of de 0,0 mojito van Royal Club. Ook is het leuk om zelf te experimenteren met mocktails 😄 Of de ciders van Apple Bandit 0,0 😍

5 maanden geleden

Desperados 0.0 is ook best lekker!

5 maanden geleden

Laatst kreeg ik in een champagneglas Fentimans Rose Lemonade aangeboden. Heel feestelijk en leuk voor in de zomer. Eens een keer wat anders!

5 maanden geleden

Reactie op kiim92

Even kleine waarschuwing dat niet alle 0,0 drankjes ook daadwerkelijk 0,0 z ...
Moet dit wel ergens op het etiketten gemeld zijn? Bijvoorbeeld Ceder's Pink Rose zie ik overal 0% staan, maar hoe weet ik dit dan zeker?

5 maanden geleden

Reactie op Kahless

Moet dit wel ergens op het etiketten gemeld zijn? Bijvoorbeeld Ceder's Pink ...
Op sommige dranken (wijn,bier, mixers) staat wel alcoholvrij, maar bij percentage <0,5% of 0,1%. Komt omdat ze dat in andere landen wel alcoholvrij mogen noemen. In NL is de term alcoholvrij tot 0,1%. Biologisch gezien denk ik een grijs gebied: max 0,1% alcohol is vergelijkbaar met een rijpe banaan. In vruchtensap mag zelfs 0,5% alcohol zitten zonder dat het op de verpakking vermeld hoeft te staan (gistende fruitsuikers). Maar persoonlijk probeer ik toch altijd 0,0 te kiezen…

5 maanden geleden

Reactie op Kahless

Het staat dan inderdaad achteraan op het ticket <0,5% of < 0,1% net zoals nicolehzz ook al aangaf ☺️ Daardoor kies ik ook alleen drankjes waar het echt 0% is 😁

5 maanden geleden

Reactie op Kahless

0% mag je gewoon drinken ook als staat er op het etiket achterop 0,05% bijvoorbeeld. Ik vroeg dit ook aan de verloskundige maar zij gaf dit als antwoord

5 maanden geleden

Reactie op Groenebank2.0

0% mag je gewoon drinken ook als staat er op het etiket achterop 0,05% bijv ...
0,05 of 0,5 want mijn vk zei dat je 0,5 beter gewoon vermijd. Met 0,05 zou ik dat nog wel begrijpen inderdaad.

5 maanden geleden

Reactie op juliasz

Voor de echte wijn liefhebbers: World of NIX (website) alcoholvrije wijnen, ...
Dankje! Ik heb laatst op het terras om een virgin strawberry mojito gevraagd. Stond niet op de kaart maar konden ze wel maken. Was erg lekker!

5 maanden geleden

Gisteren een mocktail op met cranberrysap, limoen en sodawater, erg lekker. Verder vind ik de apple bandit 0,0 rapsberry erg lekker 😋 En de louter kombucha met allerlei smaakjes! (wordt hier lokaal gemaakt, maar wellicht dat andere merken kombucha met smaakjes ook lekker zijn) En ik heb een hoop nieuwe inspiratie opgedaan in dit topic 😄

5 maanden geleden

Die alcoholvrije aperitiefjes van de lidl vind ik ook erg lekker!

5 maanden geleden

Reactie op kristab88

Die alcoholvrije aperitiefjes van de lidl vind ik ook erg lekker!
Ja ze zijn er weer! Ik heb gelijk 9 sixpacks gehaald 😅 voelde me aso maar je moet wat als je zwanger bent haha

5 maanden geleden

De desperados virgin 0.0 is echt zo ontzettend lekker en fris! Mijn favo drankje. Ook voor de zwangerschap wanneer ik geen zin had om te drinken op een zomer avond. Begin er stiekem zelfs praatjes van te krijgen als of het geen 0.0 is 😜😂