13 Reacties

2 maanden geleden

Sinds ik dit weet, boycot ik Shein, Temu en Aliexpress. Genoeg andere opties ..

2 maanden geleden

En dan ook ff opletten dat je via Vinted niet alsnog per ongeluk iets van shein of temu koopt ;) zou niet mn eerste keer zijn haha

2 maanden geleden

En vergeet ook niet op te passen voor dropshippers... dan betaal je alsnog de normale prijs voor de shein/temu kwaliteit..

één maand geleden

Helaas ook grote merken.

één maand geleden

Reactie op o0O0o_Mies

En dan ook ff opletten dat je via Vinted niet alsnog per ongeluk iets van s ...
Of via bol.com. Zijn een hele hoop mensen die via websites als Aliexpress voor de hoofdprijs dezelfde zooi als op die websites (soms letterlijk) 50x duur verkopen!

één maand geleden

Reactie op Pittig

Of via bol.com. Zijn een hele hoop mensen die via websites als Aliexpress v ...
En het is super lastig vind ik. Ik twijfel soms echt bij bol , heel vervelend

één maand geleden

Misschien is dit echt een domme opmerking maar zodra je kleding wast, gaan deze stoffen er dan niet uit? Ik wil graag begrijpen hoe deze stoffen in die kleding zitten zegmaar.

één maand geleden

Reactie op Lien-ver-97

Misschien is dit echt een domme opmerking maar zodra je kleding wast, gaan ...
Sommigen misschien wel, zoals formaldehyde wat zorgt dat katoen, viscose en linnen minder kreuken in de winkel bijvoorbeeld. Dat was je er de eerste keer grotendeels uit. Maar je hebt ook stofjes die in de kleurstoffen gemengd zitten om die kleur beter te laten hechten/intenser te maken, die door wassen uiteen kunnen vallen in amines die “kankerverwekkend kunnen zijn” of bepaalde weekmakers die de stof zachter maken, en onze hormoonhuishouding “zouden kunnen beïnvloeden” (niet bewezen bij mensen, wel al aangetoond bij vissen in rivieren met het fabrieksafvalwater). Beetje zoals PFAS, daarvan wisten ze ook heel lang niet precies of het kwaad zou kunnen voor de gezondheid. En totdat de schade duidelijk bewezen is, gaan ze het niet verbieden.

één maand geleden

Reactie op joyinaya

Sinds ik dit weet, boycot ik Shein, Temu en Aliexpress. Genoeg andere optie ...
Same. Hopelijk zijn de c&a, Hema en h&m wat beter, heb daar de meeste babykleertjes van 🤭

één maand geleden

Reactie op mermaidmommy

Same. Hopelijk zijn de c&a, Hema en h&m wat beter, heb daar de mees ...
Ben een groot fan van de c&a en hema rompers ❤️❤️

één maand geleden

Ik zag hier laatst ook inderdaad een artikel over dat ze in Zuid-Korea allerlei spullen van Temu en Shein hadden getest en zelfs lood in schoenen hadden gevonden. Mijn schoonmoeder besteld graag op Temu dus we hebben haar toen maar verteld dat we geen spullen van Temu willen hebben voor onze dochter, gelukkig begreep ze het.

één maand geleden

Goed dat je dit aankaart. Veel spullen uit Azië voldoen niet aan Europese richtlijnen qua gezondheid. En daarnaast: de mensen die deze spullen maken worden gigantisch uitgebuit en onderbetaald. Dat is de reden dat ik daar al nooit iets zou kopen.

één maand geleden

Reactie op nicolehzz

Sommigen misschien wel, zoals formaldehyde wat zorgt dat katoen, viscose en ...
Dat niet alleen, in de spullen van de genoemde winkels zitten dus ook stoffen waarvan wel al lang aangetoond is dat ze schadelijk voor de gezondheid zijn en daarom ook in de EU niet meer toegestaan zijn. Maar als je de spullen in Azië besteld, zit deze controle er niet op en kunnen die stofjes toch gewoon in de kleding (en dan vooral kleurstoffen of bijvoorbeeld lijm) zitten. En als je er speelgoed besteld is het al helemaal erg!