30 Reacties

één dag geleden

Heel herkenbaar.. ik ben om 01:15 maar op de bank gaan liggen. Soms dommel in in, maar het is voornamelijk uurtjes tellen.. Laatste stukje 🍀

één dag geleden

Bij mij is het inslapen vooral heel moeilijk en kan uren duren. Standaard in de nacht ook wel een aantal keer wakker, dus echt top slaap ik ook niet. Hoop dat de baby snel komt

één dag geleden

Precies hetzelfde hier! Inslapen duurt uren (ga nu standaard boek lezen op m’n ereader 2 uur) en val dan rond 1:00 in slaap. Vandaag weer vanaf 4:30 wakker dus was lekkere nacht 😅. Pff, laat dr maar komen (ben 39.3)

één dag geleden

Ja heeeeel herkenbaar. Slaap al weken slecht. Plassen, diarree, moeite met omdraaien als een soort aangespoelde walvis 😂 Komen nu steeds harde buiken en voorweeën bij, dat is echt minder. Ik heb inmiddels wel een soort modus gevonden met luisterboeken en podcasts, dan kan ik tenminste rusten. Paracetamol helpt me voor de heup pijn. Veel water drinken zorgt ervoor dat ik in ieder geval ook echt moet plassen (vind het persoonlijk heel irritant als ik voor drie druppels eruit ga😅).

één dag geleden

Herkenbaar. Me heupen doen ook echt zo een pijn van het slapen op m’n zij. 10 x wakker worden ‘s nachts. Benen ook rusteloos terwijl ik magnesium drink, kussen onder voeten doe. Anyway I can’t

één dag geleden

Ik ben van mezelf een hele goede slaper maar het gaat echt moeilijk de laatste tijd. Ik slaap wel iets langer door als ik voor het slapengaan nog iets eet met langzame koolhydraten is me opgevallen.

één dag geleden

Hier net zo.. 40+5 vandaag maar het inslapen is echt zo vervelend. Lig echt wakker tot 02.00 ofzo.. en dan om 5 uur weer plassen. Dan beetje slapen tot 7.30. Klaaaaaaar met zwanger zijn 😝

één dag geleden

Oohh zo herkenbaar allemaal🙈 ik was gisteren bij de verloskundige en vroeg of ik wat ervoor kon halen bij de drogist. Al is het maar voor mn gevoel, dat is door iets te slikken toch beter gaat slapen hahha. Ik heb valeriaan gehaald, gewoon Kruidvat merk. Omdat ik al 39 weken zwanger ben mag ik dat gewoon gebruiken van de vk, omdat de baby nu echt echt volgroeid is. Gisteren avond genomen en ik heb van 23 tot 5 uur geslapen🥳🥳 terwijl ik al weken vaak maar 3 uurtjes slaap. Deze meid is heel blij!!

één dag geleden

JA verschrikkelijk! Val meestal pas tegen 01:00/01:30 in slaap door rusteloze benen en brandend maagzuur. ‘s Nachts zeker 3/4 keer eruit om te plassen (zelfs als ik vanaf 20:00 ongeveer niks meer drink) en dan gemiddeld rond 06:30/07:00 klaarwakker 🫠 Ook 39+4 vandaag.

één dag geleden

Jaa heel herkenbaar, heb dit al 5,5 week. Niks heeft geholpen bij mij helaas. 1x nachtje in ziekenhuis geslapen met medicatie, maarja dat is 1 nachtje.

één dag geleden

Ik ben nu 39+4 en de nachten zijn verschrikkelijk. Ik slaap tot ongeveer 3:00/4:00 uur. Ik moet dan naar de wc en daarna slaap ik niet meer. Ik val rond 6:00/7:00 weer in slaap tot half 9. Weet ook niet hoe ik moet liggen en blijf letten op de bewegingen van de baby…

één dag geleden

Same here! 40+3 vandaag. Al sinds derde trimester last van rusteloze benen waardoor ik amper kon slapen. Sinds 37 weken houden de harde buiken en voorweeën me ook wakker. En als dat het niet is, is het wel dat ik de slaap gewoon niet kan vatten😅 Ik hoop gewoon dat ze snel komt. Door de extreme vermoeidheid heb ik al een afspraak in het ziekenhuis om een inleiding te plannen. Iemand zei laatst tegen me, straks als die kleine er is, kom jij lekker bij! Zo maar denken. Succes met de laatste loodjes dames🍀

één dag geleden

Heel herkenbaar! Met 36 weken heb ik de huisarts gebeld of ik wat medicatie mocht hebben, dit mocht toen niet. Gelukkig heeft vorige week de verloskundige nog een keer gebeld en heb ik voor een paar nachten slaap medicatie gekregen, ben nu 39 weken zwanger en dat maakt een enorm verschil! Dus bespreek het vooral met je verloskundige, helemaal oververmoeid de bevalling en kraamweek ingaan is niet prettig

één dag geleden

Nog even klagen: als je dan zegt dat je de slechte nachten zat bent dat er dan wordt gezegd: wacht maar de nachten worden slechter straks…

één dag geleden

Nee, ik slaap heel goed

één dag geleden

Reactie op Jsp94

Nog even klagen: als je dan zegt dat je de slechte nachten zat bent dat er ...
Dat hoor ik ook heel vaak. Maar iemand anders zei tegen mij dat ze de dagen voor de bevalling erger vond dan met baby. En daar kan ik me wel iets bij voorstellen dan heb je de kleine om naar te kijken 🥰

één dag geleden

Dit keer gelukkig niet echt last van, vorige keer wel. Heb toen gewoon mijn eigen dag/nacht ritme omgegooid en ging dan overdag een paar uurtjes slapen en aan het begin van de nacht een paar uurtjes. Was op zich ook wel handig toen de baby er eenmaal was dat ik al gewend was an zo'n omgekeerd ritme 😅

één dag geleden

Zo herkenbaar! Vandaag 39 weken maar slaap al weken slecht, al is het de laatste week wel erg achteruit gegaan. Rusteloze benen, plassen, omdraaien kost enorm veel moeite.. Echt de laatste loodjes, hoop dat ze snel komt 😊

21 uur geleden

Wat fijn om te lezen dat er zoveel dames zijn die hier last van hebben. Ik heb het er vandaag met de verloskundige gehad. Voor de zekerheid morgen toch even urine opvangen dat ik geen blaasontsteking heb. Ze begon ook wel over slaapmedicatie maar heb dit toch nog een beetje afgehouden omdat de uitgerekende datum nu wel heel dichtbij komt. weet nu iniedergeval dat daartoe wel een mogelijkheid voor is. Verder afwachten en volgende week strippen als hij de kleine man zich nog niet gemeld heeft, spannend!!

20 uur geleden

Reactie op Dreamed

Herkenbaar. Me heupen doen ook echt zo een pijn van het slapen op m’n zij. ...
Bij mij hielp het om naast magnesium innemen het ook met een spray op m’n benen te spuiten. Dubbelop werkte bij mij!