3 Reacties

2 maanden geleden

Dit ben ik!! Ben altijd een slechte slaper geweest, maar nu tijdens de zwangerschap is het echt toegenomen. Bij mij komt het doordat ik vaker moet plassen en licht slaap. Heb er alleen doordeweeks last van en in het weekend minder, ik denk dat ik toch wat lichter slaap doordeweeks ivm indrukken van overdag/onbewust anticiperen op de volgende dag. Ik heb absoluut geen stressvolle baan, maar werk wel 5 dagen en merk echt een groot verschil met het weekend.

2 maanden geleden

Ik heb het vooral bij het inslapen. Vaak naar de wc of de baby begint een hele work out 😅 het duurt even, maar uiteindelijk val ik dan toch in slaap en blijf ik meteen vrij lang liggen 🤭 Als je echt niet meer in slaap kan komen zou je het kunnen bespreken met je verloskundige. Of een voedingskussen aanschaffen als je dit nog niet hebt?

2 maanden geleden

Ik herken het wel, maar ik heb voor mezelf wel wat trucjes om het doorslapen te bevorderen. Zoals magnesium en een banaan voor het slapen, gaan slapen met een volle maar niet te volle buik, niet teveel schermen maar een halfuurtje lezen voor het slapen, niet meer teveel drinken de laatste uren en inderdaad het voedingskussen. Dan kom ik in een diepere slaap en word ik minder snel wakker.