15 Reacties

één maand geleden

Hier hetzelfde. Ik kreeg de tips om een kussen tussen mijn knieën te leggen, dat verlicht iets. Daarnaast een afspraak bij de bekken therapeut gemaakt, dat werd aangeraden door de verloskundige. Yoga oefeningen helpen en ik ga straks een zwangerschapskussen halen daar hoor ik goede verhalen over. Maar ik weet dus nog niet of dit allemaal werkt ;)

één maand geleden

Zwangerschapstesten tussen de benen!

één maand geleden

Kussen tussen je knieën helpt inderdaad goed. Zwangerschapskussen vind ik zelf niet fijn in bed, dat is zo een gedoe met draaien en dat doe ik nogal vaak 😅 Gewoon een kussentje van de bank, die blijft ook makkelijker tussen je benen zitten met draaien. En inderdaad wellicht dat een bekkenfysio je ook kan helpen om je spanning rondom je bekken wat te verminderen, zodat je weer beter kan slapen.

één maand geleden

Voor mij werkt een zwangerschapskussen tussen mn knieën, ik leg ook mn voet op het einde op de langwerpige kussen. Met draaien is het inderdaad wat wennen! Maar geen last meer…

één maand geleden

Ik deed eerst ook kussentje tussen mijn knieën maar dat hielp niet genoeg omdat je enkels dan nog steeds op elkaar liggen (of iig lager dan je knieën en heup/bekken). Ik had eerst twee soorten zwangerschapskussens die alleen maar onhandig lagen in bed. Nu de doomoo buddy (op aanraden van de bekken oefentherapeut) en die werkt top. Die leg ik langs mijn lijf, dan bovenste been gebogen erop en onderste been gestrekt erlangs. Als ik zo slaap word ik nog steeds wel elke 2-3 uur wakker om te draaien (dan heb ik pijn door dezelfde houding). Dan draai ik naar de andere zij, zelfde manier liggen en slaap ik heerlijk verder.

één maand geleden

Bedankt voor de reacties! Ik heb inderdaad ook een zwangerschapskussen maar dat vind ik ook echt een gedoe met omdraaien (m’n partner trouwens ook 🤭) Heb ik een doorverwijzing nodig voor de bekkenfysio of kan ik daar gewoon een afspraak voor maken?

één maand geleden

Reactie op Suuuzzzz

Bedankt voor de reacties! Ik heb inderdaad ook een zwangerschapskussen ma ...
Ik vind een zwangerschapskussen ook vreselijk omdat ik niet kan draaien en telkens wakker word, ook knijp ik hem helemaal fijn. Ik heb nu een kniekussen en die is heel mooi stevig en klein. Draait heel makkelijk om zonder dat ik er wakker van word. En helpt echt heel goed dus die zou ik je echt aanraden!

één maand geleden

Reactie op kaytea

Ik vind een zwangerschapskussen ook vreselijk omdat ik niet kan draaien en ...
Heb je toevallig een linkje van het kussen? 😊

één maand geleden

Reactie op Suuuzzzz

Bedankt voor de reacties! Ik heb inderdaad ook een zwangerschapskussen ma ...
Voor bekkenfysiotherapie heb je geen doorverwijzing, je kunt ze gewoon bellen. Veel hebben wel een wachttijd.

één maand geleden

Reactie op Suuuzzzz

Heb je toevallig een linkje van het kussen? 😊
Ik heb hem gekregen dus weet niet precies welke ik heb maar, als je op bol knielkussen intypt dan krijg je heel veel opties. Die van mij is ook zoals dezen.

één maand geleden

Bij mij hielpen verschillende houdingen niet maar 5min oefeningen doen voor het slapen/bewegen (10 squats, legraises, brug maken dus buik omhoog duwen en billen aanspannen minuutje en op handen en voeten je been naar zijkant hoog brengen beide 10x) dat hielp heel erg snel. Mijn bekkengebied kreeg iets meer stevigheid waardoor minder pijn, nu geen pijn meer want ik kan sowieso weer wat meer bewegen. Bij mij kwam het dus doordat ik tijdje niks kon dat ik klachten kreeg.

één maand geleden

Reactie op kaytea

Ik heb hem gekregen dus weet niet precies welke ik heb maar, als je op bol ...
Thanks!

één maand geleden

Bekkenfysio kan je zo bellen, als je zegt dat je zwanger bent en nu klachten hebt, kan je meestal heel snel terecht en valt de wachttijd mee! Zwangerschapskussen is inderdaad gedoe in bed, maarrrr je hebt ze ook in J vorm, of een zijslaapkussen wat überhaupt gewoon 1 lang kussen is, zodat je er wel je knie en enkel op kan leggen, maar niet helemaal gevangen zit in zo’n grote unit. Misschien is dat iets voor je?

één maand geleden

Ik vind persoonlijk m'n snoozz kussen echt een uitvinding. U vorn maar kan je ook langwerpig neerleggen. Ik slaap er echt zoveel beter door. Heb ook enorme last van bekken en heupen. Neem het zelfs mee op vakantie!

één maand geleden

Reactie op kaytea

Ik heb hem gekregen dus weet niet precies welke ik heb maar, als je op bol ...
Zo een soort kussen zag ik vandaag bij Kruidvat liggen voor nog geen 10 euro volgens mij.