8 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben zelf ook 22 weken zwanger en ik heb het zelf ook ervaren zeurende pijn in mijn rechterbil tot aan mn onderbeen, slaaploze nachten door t pijn en heb het ook soms in mijn arm. Dus ik heb het even opgezocht en gekeken wat de oorzaak hiervan is en wat we eraan kunnen doen. Het is meestal een beknelde zenuw die t pijn veroorzaakt en het kom heel vaak voor bij zwangere vrouwen vanwege al t druk in je onderrug en al t hormonen die schommelen. Dus mijn man heeft mij gemasseerd op t plek waar ik die pijn telkens voelde. Warme massageolie smeren en goed masseren op de plek die zeer doet en ook lekker even masseren bij je onderrug en heup(Niet te hard). Dat heeft mij flink geholpen en voel me stukke beter. Btw ik heb zelf mosterd olie gebruikt vind ik zelf prettig en krijg ook minder jeuk daardoor.

2 maanden geleden

Ik ben bijna 22w en heb hier al een tijdje last van, vooral aan de rechterkant. Het kan ook echt helemaal doorschieten in mijn bovenbeen. Zwangerschapskussens helpen hier ook niet en heb zelfs uit wanhoop al een nieuw matras gekocht dus tips zijn welkom🙁

2 maanden geleden

Reactie op SR2905

Ik ben zelf ook 22 weken zwanger en ik heb het zelf ook ervaren zeurende pi ...
Dank voor je reactie! Hielp de massage bij jou ook voor langere tijd? Dat je bijv. met een massage voor het slapengaan de nacht wel doorkwam? Want de klachten even weg krijgen lukt bij mij ook wel door te gaan staan / lopen, maar dat moet dan dus wel om de 3 uur, want dan komt ‘t weer net zo hard terug.

2 maanden geleden

Reactie op juliasz

Dank voor je reactie! Hielp de massage bij jou ook voor langere tijd? Dat j ...
Ja ik heb geen last meer gehad. Meestal voel ik t heel soms even terug komen maar niet zo erg als toen. Mijn man masseert me heel goed ook dagelijks wanneer ik bij hem lig dan gaat hij automatisch masseren en ook heel zachtjes met olie over mijn buik wrijven. Dat vinden de baby en ik heeel erg fijn en rustgevend.

2 maanden geleden

Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap gehad, toen was vooral het advies rustiger aan doen en trok ik het wel zonder verdere hulp.. ik heb nu een zenuw klem in mijn schouder, waarschijnlijk ook door de zwangerschap en daar heb ik vanuit de dokter nu Medicijnen voor, voor zenuwpijn. Misschien wordt dat ook een optie voor je als de pijn niet te doen is..

2 maanden geleden

Heb hier precies hetzelfde! :(

2 maanden geleden

Wat kan die pijn ontzettend ruk zijn hè… massage (door de bekkenfysio) en een paar keer per dag minstens 10 minuten stretchen in de vlinderhouding (op je rug liggend met je voetzolen tegen elkaar en zo ver naar je lijf toe of van je af als dat comfortabel voelt) helpen bij mij het beste. Voor mij massage van de bekkenfysio omdat de probleemspier best diep zit en ik best een dikke kont heb haha, dus mijn vriend kan “het probleem” minder goed vinden. De fysio gaf aan dat je met een tennisbal eventueel zelf op zoek kan naar de pijnpunten en daarmee masseren, daar zijn ook veel filmpjes van op YouTube. Piriformis, ischias, sciatica zijn de termen waarop je kan zoeken voor massages en/of oefeningen.

2 maanden geleden

Wat naar zeg dat jullie zo’n last hebben. Mijn tip zou dan zijn: ga op zwangerschapsyoga en vraag de docente om tips. Mijn docente gaf gisteravond allemaal goede oefeningen specifiek hiervoor. Sterkte en beterschap!