Hi dames, ik ben momenteel 22 weken zwanger en sinds een aantal dagen extreem veel last van een branderige pijn in m’n heup/bil wanneer ik voor langere tijd lig (precies dus waar het zwaartepunt is als ik op m’n linker of rechterzij lig). Dit resulteert in maximaal 3 uur aan een stuk kunnen slapen en er dan uit moeten voor stretch oefeningen tot de pijn weg is en ik weer door kan slapen.. Alhoewel dit misschien een goede voorbereiding is voor de gebroken nachten met de baby straks, zou ik toch erg graag m’n nachtrust nog even terug krijgen 🥲 of het in ieder geval iets beperken / verzachten.. Ook ben ik ‘pas’ 4 kilo aangekomen, dus vrees ik een beetje voor wat nog komen gaat als ik zwaarder word en de druk dus verder toeneemt.
Zwangerschapskussens (alle soorten en maten) heb ik al en helpen helaas niet.. De pijn lijkt te ontstaan door druk op m’n heup / bil, dus een kussen tussen m’n benen doet niets. Overdag heb ik dan ook nergens last van..
Het enige wat tot nu toe ‘helpt’ is op m’n rug slapen omdat de druk er dan vanaf is, maar dat wil ik niet ineens gaan aanleren in deze fase van m’n zwangerschap ivm risico’s voor de baby (hoe klein ook).
Vanaf vrijdag kan ik terecht bij een bekkenfysio. Ik hoop natuurlijk dat dit in combinatie met wat oefeningen doen de magische oplossing is, maar ik lees ook dat het mogelijk pas over gaat na de bevalling.
Hebben jullie ervaringen / tips? Die worden heel erg gewaardeerd!🙏 Dank alvast!