9 Reacties

14 dagen geleden

Eventueel 1 kussen tussen je benen, en een kussen die je rug ondersteunend .. ik heb het ook gehad rond die periode. Het werd na een paar dagen weer minder om het lichaam er toen aan gewend was.

14 dagen geleden

Misschien helpt warmte nog iets? Niet ideaal met het warme weer, maar in bad of een kruik helpt bij mij tegen rug en bekkenpijn. Misschien dat je dan een goede houding kan vinden met inslapen?

14 dagen geleden

Hier ook team maagzuur! Ik probeer echt kleine beetjes te eten gedurende de dag, om de 2 uur even iets eten. Vervolgens drie uur voor het slapengaan niet eten en niet gaan liggen, dat helpt bij mij!

14 dagen geleden

Gebruik je al omeprazol? Via de huisarts kun je zo een receptje krijgen om het bij je apotheek te kopen (niet vergoed). Ook is het vrij verkrijgbaar bij de kruidvat (dan wel de halve dosering als via de apotheek en veel duurder dus ik zou het via de huisarts doen) maar dit is iets wat vrij snel en goed werkt.

14 dagen geleden

Hoi! Ik gebruik sinds een aantal dagen omeprazol voor brandend maagzuur en het begint langzamerhand te werken! Ik was er echt heel misselijk van, had pijn op m'n borstbeen en tussen m'n schouderbladen. De omeprazol is echt een verlichting. Voor je rusteloze benen kan je magnesium proberen. Let wel op dat de kauwtabletten als bijwerking diarree kunnen hebben, of juist positieve invloed bij obstipatie 😉. Een voetenbadje met magnesium vlokken kunnen ook erg prettig zijn. Magnesiumolie bestaat ook nog maar zelf vind ik dat niet zo'n lekkere olie. Qua lekker liggen.. ik lig nergens meer echt lekker. Ik slaap met 2 kussentjes extra jn bed. 1 tussen m'n knieën en 1 voor m'n arm om op te rusten. Zwangerschapskussens vind ik te hard/groot/lomp. Ik word ook een beetje moe van mezelf soms.

14 dagen geleden

Ik gebruik Antagel tegen de maagzuur. Dit kan je bij de apotheek halen. Is een vloeibare vorm, en heeft een beschermende werking voor je maag. Ik heb hier al zo ontzettend lang baat bij.

13 dagen geleden

Ik heb ook Omeprazol tegen maagzuur. Vorige zwangerschap ook gehad want na alle tips (van vanillevla tot rauwe havervlokken) en doosjes Rennie per week was ik het zat. Werkte echt heel goed en nu weer👌🏻 Heb ook veel last van mijn rug nu en merk ook dat ik op een gegeven moment niet meer lekker lig. Bouw me ook helemaal vol met kussens. Probeer nu overdag regelmatig een stuk te lopen (3 kwartier tot een uur) en merk dat ik veel minder last heb van mijn rug sinds ik dat doe! Ik sport ook 1x per week met een trainer en hij gaf ook aan dat zorgen dat alles goed doorbloed blijft door te bewegen zeker kan helpen. Mocht het fysiek gaan voor je is dat misschien nog het proberen waard.

13 dagen geleden

Hier ook omeprazol.. gewoon een lage dosering van om de dag 1 pilletje van 20 mg. Dat is bij mij genoeg om ook geen last te hebben op de dag dat ik het niet inneem 😊. Helemaal geen last meer daardoor! Ik heb veel last van mijn bekken/onderrug en heupen. De oefentherapeut (bekken) die heeft eergisteren wat Trigger punten die hoger in mijn rug zaten (net onder de bh band) losgemaakt en heb sinds gister 0 pijn meer 😱. Weet niet voor hoe lang haha maar ze zei dat m’n zenuwen bekneld zaten doordat mijn buik groeit en mijn rug daardoor veel vaker hol gaat staan. Dus moet nu ook veel ‘bol’ oefeningen doen en dat helpt me op dit moment super goed. Wie weet doet het bij jou ook iets!

13 dagen geleden

Heel herkenbaar! Het maagzuur, de rugpijn. Ik gebruik omeprazol, en soms een Rennie nachts. Verder veel kussens gebruiken. En het laatste wat me helpt, ik wordt iedere nacht wel wakker. Soms even een uurtje tussendoor eruit. Dan lig ik niet 8 uur, ondanks dat het stom is in de nacht, wil het daarna wel weer beter.