8 Reacties

6 maanden geleden

Als het goed is mag je dat doen tot 20 weken

6 maanden geleden

Op je buik slapen kan geen kwaad als je zwanger bent, want je kind wordt goed beschermd door het vruchtwater.

6 maanden geleden

Mijn vk zei dat je je hier niet druk om hoeft te maken, je wordt vanzelf wakker als je te lang in een bepaalde houding ligt en het daardoor benauwd krijgt. En zelfs als dat gebeurt is het niet schadelijk voor de baby, die krijgt genoeg lucht.

6 maanden geleden

Dankjewel voor de reacties!

6 maanden geleden

Ik zou deze site even lezen, hier heel duidelijk hoe het zit met slapen op je rug en buik: https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/zwanger-slapen-met-buik/ Over op je buik slapen: Op je buik slapen als je zwanger bent is een veilige slaaphouding voor jou en je kindje. Het is voor jou misschien niet zo prettig, maar voor je kindje kan het geen kwaad, die zit goed beschermd in je buik. Om je baby heen zit vruchtwater dat hem beschermt. Je kind heeft er dus geen last van als je op je buik ligt. Heb je al een erg grote buik? Dan is het bovendien heel onwaarschijnlijk dat je voor deze kant kiest. Op je rug: Ook op je rug slapen als je zwanger bent is in principe veilig. Wel laten sommige onderzoeken zien dat op je rug in slaap vallen in het derde trimester de kans op problemen rond de zwangerschap een heel klein beetje groter kan maken. Maar ook hierover hoef je niet meteen bezorgd te zijn. De kans dat je baby gevaar loopt is nog steeds heel erg klein. Ook hier geldt: word je niet lekker in deze positie? Draai ook dan op je linkerzij.

6 maanden geleden

Nee hoor niet druk om maken. Ik ben ook een buikslaper en tot zeker 30 weken lig ik dus op m鈥檔 buik ( bij 3 zwangerschappen), stel t kindje heeft er last van schopt of port ie echt馃ぃ Nu vierde op komst 馃

6 maanden geleden

Dankjewel allemaal! Ik zal vanavond een stukje geruster slapen :)

6 maanden geleden

Oh even mee gelezen , dacht t al maar toch fijn de geruststelling. Ik kan ook bijna niet in slaap komen als ik niet op m'n buik lig. Nog eve van genieten zolang die buik nog niet in de weg zit