13 Reacties

één maand geleden

Een zwangerschapskussen doet al heel veel! Zonder kan ik echt niet meer slapen. Maar ook met slaap ik nu een stuk lichter. Mijn buik zit gewoon in de weg en ik moet tig keer plassen. Moet echt een stuk rustiger aan doen..

één maand geleden

Ik slaap al slecht vanaf het begin van de zwangerschap. Het is echt heel irritant maar ik heb het nu wel geaccepteerd. Mijn vriend en ik slapen daardoor ook veel apart, omdat ik in een slechte nacht geen geluiden/bewegingingen van hem kan hebben (hij slaapt nogal onrustig en snurkt soms). Ik slaap dan echt 10x beter; ik word in de nacht wel 1 of 2 keer wakker maar kan dan veel makkelijker weer in slaap komen. Tips: - Kussen tussen benen (voedingskussen) en achter je rug - (Soms) apart slapen indien je die mogelijkheid hebt. Niet leuk helaas, maar helpt wel - Waar ik achterkwam 2 weken geleden, als je wakker ligt en niet weer in slaap kan komen: zo'n sleepguide filmpje op YouTube heel zachtjes aanzetten met rustgevende geluiden. - Als je overdag een dutje gaat doen, niet te lang! Dan kun je 's nachts niet slapen - Voldoende bewegen overdag. Ik merk dat als ik een dag weinig fysiek heb gedaan ik ook meer last heb van bijvoorbeeld rusteloze benen. - De meest lastige; accepteren en niet gaan denken 'ik moet slapen, ik moet slapen'. Werkt alleen maar averechts Ik weet hoe je je voelt.. het is echt waardeloos en hopelijk stopt het weer als je baby er is. Succes!

één maand geleden

Heel herkenbaar! Ik slaap heel slecht de laatste weken, niet door fysieke pijn, maar gewoon ineens wakker en dan niet meer kunnen inslapen. Ik zie dat er al goede tips gegeven zijn! Van mij geen aanvullingen daarop, maar wel een hart onder de riem

één maand geleden

Herkenbaar! Wat mij ook goed helpt is even een boek lezen. Door de bewegingen van je ogen wordt je weer moe. En je komt even uit je hoofd dat je heeeeeel graag zou willen slapen. Andere tip misschien om op je werk een gesprek aan te gaan dat je het iets rustiger aan moet doen? Haalt ook wat druk van de ketel dat je moet slapen (waar je niks aan kan doen) Succes 🫶

één maand geleden

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga de tips uit proberen, meestal slaap ik wel snel weer als de pijn weggezakt is. Lastige is dat het pas wegzakt als ik niet op mijn zij lig en veel andere mogelijkheden zijn er natuurlijk niet meer🙈 slaap al met een knie kussen, voedingskussen sliep ik slecht door omdat het hele kussen meegedraaid moet worden haha.. Ik heb voor morgen een gesprek ingepland met de manager. Hopelijk geeft dat ook iets meer lucht en ruimte waardoor het slechte slapen wat minder zwaar voelt omdat er meer rust is.

één maand geleden

Reactie op Babynov24

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga de tips uit proberen, meestal slaap i ...
Succes met het gesprek met je manager! Bekijk het zo: je werk heeft er ook niets aan als je niet alert bent. Zeker in deze fase van je zwangerschap heb je steeds meer rust nodig. Wist je trouwens dat je ook recht hebt op extra pauze? Dat kan je overdag misschien ook wat meer rust geven zodat je 's nachts beter slaapt. Het licht slapen is echt iets van hormonen denk ik, ik herken het van mijn eerste zwangerschap en nu ook weer. Er staan goede tips bij, ik ga zelf ook erg lekker op bepaalde frequenties van muziek op Spotify. Mijn Slaap playlist: https://open.spotify.com/playlist/61k2q5xQSLGcA09GuJT4IV?si=RUHdVjhYR32auoprFpo04Q&pi=SQAvx_C_QWK3d

één maand geleden

Herkenbaar! En heel frustrerend en vervelend! Soms wel goed om er even bij stil te staan; het is ook wel een beetje een voorbereiding voor wat komen gaat.. als de baby er is ben je ook met regelmaat wakker ‘s nachts. Vind zelf wel mooi hoe de natuur dat regelt 😊 En even praktisch gezien; als ‘s nachts wakker wordt en echt niet meer kan slapen.. dan ga ik lekker warm (en lang) douchen. Daarna gelijk weer het bed in en proberen te slapen. Werkt bij mij eigenlijk altijd! Alleen moet het wel kunnen, zo halverwege de nacht douche 😅 En dat slapen overdag.. ik doe het niet meer want de problemen ‘s nachts worden dan alleen maar groter 🫣 Hopelijk heb je er wat aan en heel veel succes ermee! 💪🏼

één maand geleden

Schijnt bij 3e trimester te horen, zodat je wat kan wennen aan de gebroken nachten. Ik merk het zelf nu ook, heel vervelend

één maand geleden

Reactie op boerderijtje

Schijnt bij 3e trimester te horen, zodat je wat kan wennen aan de gebroken ...
Nou echt, liever iets korter voor de geboorte eraan wennen hahaha.

25 dagen geleden

Hoort erbij helaas :-( Mijn tip: neem je recht op 1 uur extra pauze per dag. Ik nam dit einde van de dag zodat ik even kon liggen voor het eten. Een collega begon juist een uur later omdat ze sochtends vaster sliep dan snachts. Geef ook aan dat je slecht slaapt zodat ze er rekening mee kunnen houden in taken/ werkverdeling omdat je niet fris bent in je koppie.

25 dagen geleden

Reactie op desmaxpom

Hoort erbij helaas :-( Mijn tip: neem je recht op 1 uur extra pauze per da ...
Ja echt niet fijn dat het erbij hoort. Maar ik ben het gesprek aangegaan met mijn manager. Ik neem nu sowieso elke dag het uur extra pauze op, afhankelijk van wanneer ik hem nodig heb. Daarnaast laat ze mij volledig vrij en geeft ze aan dat ze wil dat ik doe wat goed is voor mezelf en de baby. Dus mocht ik tot 11 willen slapen is dat ook prima. Eerder stoppen ook, alles wat nodig is. Met deze stappen gaan we kijken of het zo voldoende is. Maar merk nu al dat ik productiever ben nu de druk eraf is en ik meer tijd heb om te rusten.

25 dagen geleden

Heel herkenbaar helaas, ik had het eerste trimester er ook last van en sinds twee weken begint het nu weer. Even lezen helpt, maar helaas soms ook niet! Het hoort er toch een beetje bij…

24 dagen geleden

Ik word oprecht om het uur / twee uur wakker omdat ik moet plassen. Of omdat onze peuter huilt, klaagt of staat te springen in bed. Ookal slaap ik dan 8+ uur, ben ik alsnog dood op als ik wakker ben.