15 Reacties
vorige week
Wij zitten de laatste twee maanden ook echt te knoeien met het slapen. Kregen als tip van het CB om haar overdag minder te laten slapen (ze sliep soms 3 tot 4 uur overdag). Nu laten we haar in de ochtend maximaal 45 minuten liggen en in de middag 1 uur tot max 1,5 uur. We merken nu wel dat ze in de nachten wat beter doorslaapt. De afgelopen week is ze wel ziek geweest en veel wakker, maar buiten dat lukt het nu wel vaak om van 19.00 uur tot 06.00 uur te slapen
vorige week
Reactie op BabyMamaNovember
Wij zitten de laatste twee maanden ook echt te knoeien met het slapen. Kreg ...
Wow wat goed! We hebben hem gisteren wakker gemaakt, maar bleef daarna heel de tijd zo huilerig. Maar misschien nog eens proberen indd! Wij ook al 2 maanden, echt aan het zoeken met hem.
vorige week
Heel veel herkenning. Om de 1-2u wakker afgelopen 3 weken en vaak ook minstens een uur ergens in de nacht wakker en krijsen. We weten het zelf ook niet meer behalve uitzitten 😵💫
Geen tips maar wel veel begrip en herkenning, het is echt zo ontzettend zwaar.
Enige tip die ik kan bedenken is dat wij proberen te accepteren dat we hem niet gaan veranderen nu en dan maar soms onze situatie veranderen door vaker een nachtje ergens anders te slapen of ons zoontje te laten logeren. Het liefste zijn we ‘s nachts ook bij hem, maar om onszelf op de been te houden gaan we dit nu wel vaker doen. Dit moet natuurlijk wel haalbaar zijn met je opvangnet.
Sterkte, het is super taai 🥲
vorige week
Oh en hij is trouwens ook nooit een goede slaper geweest. Behalve de eerste drie weken die hij te vroeg was geboren 😜 4u aan 1 stuk is de max geweest en die keren is op 1 hand te tellen…
vorige week
Reactie op VreedzameZebra541921
Heel veel herkenning. Om de 1-2u wakker afgelopen 3 weken en vaak ook minst ...
Bij ons hielp het om een melkfles te geven. Had hij blijkbaar nodig door de vele ontwikkelingen
vorige week
Hee wat super lastig voor jullie! Tuurlijk wil je graag die geborgenheid geven maar je eigen slaap is ook belangrijk en zeker na zo’n lange tijd. Ik ben inmiddels gestopt met borstvoeding, maar rond de 8/9 maanden wilde ik heel graag van de nachtvoedingen af. Ik werk onregelmatig en we merkten toen ik nachtdiensten had en mn vriend dus ‘s nachts de zorg op zich nam, ons zoontje veel beter doorsliep. Vanaf toen ging altijd mn vriend eerst proberen te troosten, als het dan echt niet lukte ging ik. Dit, in combinatie met droomvoeding geven, heeft naar mijn idee er wel voor gezorgd dat we er (nagenoeg) vanaf zijn. Nog steeds komt ie wel eens in de nacht en geven we een flesje, maar echt niet meer elke nacht/elke week. Hoop dat je er wat aan hebt :)
6 dagen geleden
Zou het kunnen dat je borstvoeding te ver teruggelopen is voor hem om lekker met een echt vol buikje door te slapen?
Ik weet niet of hij weleens flesjes afgekolfde melk krijgt, maar dan zou ik eens ‘s avonds / ‘s nachts hem een flesje van 120 of 150ml geven en kijken of hij dan beter door slaapt.
Heb je zoiets al eens geprobeerd?
4 dagen geleden
Reactie op DaCha
Zou het kunnen dat je borstvoeding te ver teruggelopen is voor hem om lekke ...
Toevallig wilde ik dit vanavond dus proberen voor het slapen gaan. Maar hij accepteerde de fles niet. Dus toch aan de borst gelegd.
Ik denk wel dat ik genoeg aanmaak, hij groeit er nog goed op.
Maar misschien kan vanavond mijn vriend de fles proberen te geven.
4 dagen geleden
Reactie op poezie
Dankjewel voor de tip! Droomvoeding heb ik nooit de kans voor gekregen, omd ...
Ik deed de droomvoeding toen ik nog borstvoeding gaf. Dus dan ging ik rond 22/22:30 nog even bij m op de kamer zitten. Heel soms werd ie een beetje wakker maar omdat hij aan de borst wel weer in slaap viel was dat oke. Met kunstvoeding heb ik dat nooit gedaan :)
4 dagen geleden
Bij mij bleek het dus haar ledikant te zijn! Sinds ik de campingbedje gebruik slaapt ze door was eerst ook elk 2 uur wakker
2 dagen geleden
Reactie op Arianne105
Bij mij bleek het dus haar ledikant te zijn! Sinds ik de campingbedje gebru ...
Huh?! Ga ik ook proberen
2 dagen geleden
Mijn dochter sliep vanaf geboorte tot 3 weken terug ook slecht. Vroeg nog 3x minimaal om de fles en werd soms wel 10x wakker. Ik was echt ten einde raad, ook omdat ik zwanger ben en zelf m’n rust ook echt nodig heb.
Ik heb de fles afgebouwd en daarna eigenlijk gewoon laten huilen. Wel elke 5 minuten even checken, zonder te praten, of ze haar speentje nog had of als ze echt krijste in de kamer gaan zitten met mijn rug naar het ledikant.
Het waren de 3 zwaarste nachten uit mn leven, maar ze doet het goed nu en ik heb ook mijn rust.
Ik heb daarnaast ook een white noise gekocht die aan gaat als ze wakker wordt. Ik hoor haar soms wat jammeren en als ze huilt gaat het apparaat aan en dan valt ze langzaam weer weg.