19 Reacties
één maand geleden
Weet je zeker dat het een slijmprop is?
Opzich hoeft het geen teken van de bevalling te zijn. Slijmprop kan ook gewoon weer aangemaakt worden in het lichaam..
Echter bij mij was het wel bij de 1ste zwangerschap na 3 dagen begonnen de weeën.
En bij de 2de, paar uur nadat ik de slijmprop verloor..
Je kunt altijd even bellen.. maar hoeft niet meteen alarm te zijn.
één maand geleden
Reactie op Manu26
Weet je zeker dat het een slijmprop is?
Opzich hoeft het geen teken van d ...
Ik denk het wel, heb dit nooit eerder gezien. Ook niet bij mijn eerste zwangerschap. Ik zou je evt in privé bericht de foto kunnen sturen?
één maand geleden
Reactie op BlackFairy
Ik denk het wel, heb dit nooit eerder gezien. Ook niet bij mijn eerste zwan ...
Of hier plaatsen. Zie nu dat ik hem niet kan sturen in prive bericht.
één maand geleden
Reactie op Manu26
Ja gewoon hier plaatsen. Zijn allemaal vrouwen onder elkaar. Niks vies aa ...
Hahaha, inderdaad! Dat is zeker zo. Hierbij de foto!
één maand geleden
Reactie op BlackFairy
Zo zag mijn slijmprop bij de eerste er ook uit.
Maar wees gerust. Ik raakte die vorige zwangerschap bij 32 weken kwijt pas bij 36 weken braken mijn vliezen. Ik heb het toen wel gemeld bij de gynaecoloog. Zou voor de zekerheid dus gewoon even bellen. Al is het maar voor je eigen geruststelling. Het hoeft totaal nog niets te betekenen. Dus maak je vooral niet ongerust. Maar dat is makkelijker gezegd als gedaan natuurlijk.
één maand geleden
Soort slijmprop.
Bij mijn eerste zwangerschap zo goed als de hele zwangerschap geen afscheiding en verloor ik de slijmprop bij 40w6d. Bevalling starte 41w3d.
Nu verlies ik de hele zwangerschap al iedere dag/paar dagen dit soort proppen en taaie slijmafscheiding.
Melden (eerst volgende keer) bij je verloskundige, zeker als het je rust geeft om dat te doen.
Als behalve de prop alles hetzelfde en rustig is niet iets om je ongerust over te maken. Hopelijk lukt dat een beetje.
één maand geleden
Reactie op Valerryyx
Bij mijn eerste verloor ik met 31 weken precies hetzelfde als wat ik bij jo ...
Precies! Ik lees ook verhalen die allerlei verschillende kanten opgaan dus ik ga er vanuit dat het wel oke is.
Ik had gister wel hevige krampen na dat ik het verloor, wellicht dat het kwam door stress. Nu af en toe wat lichte krampjes maar niet iets waarvan ik echt schrik of wat ik niet vertrouw.
één maand geleden
Reactie op BlackFairy
Precies! Ik lees ook verhalen die allerlei verschillende kanten opgaan dus ...
Voorweeen en harde buiken enzo horen ook wel bij het termijn. Hou het in de gaten, bij regelmaat, pijn die je echt moet wegpuffen, bloed of twijfel gewoon verloskundige bellen!
één maand geleden
Reactie op BlackFairy
Bij mijn eerste ben ik een prop die zo'n 5x dit was verloren 2 dagen voor de bevalling. Deze hoeveelheid heb ik eerlijk gezegd om de zoveel tijd eens bij het afvegen. 😅 Zou me er niet al te druk in maken. Maar als je toch wat ongerust blijft of kan je altijd eens bellen om je te laten gerust stellen. Beter dat dan je zorgen te lopen maken. 🙂