43 Reacties

22 dagen geleden

Wolvet kan helpen. Het klinkt als de hand- mond en voetziekte. Het heerst momenteel. Zoveel mogelijk luchten.

22 dagen geleden

En vooral de huisarts inschakelen bij koorts.

22 dagen geleden

Reactie op Pittig

Gebruikte je ook shea butter bij aanwezige smetplekken? Of alleen ter voork ...
Shea butter is ontsteking remmend en verzachtend kan je naar mijn weten er gewoon op smeren.

22 dagen geleden

Engels pluksel kopen smeren en dat erop dan een luier. Verder een andere luier proberen.

22 dagen geleden

Reactie op sarahwillemijntje

Als verpleegkundige gebruik ik op mijn werk idd sudocreme. Maar heel dun, z ...
Dit zou ik ook adviseren de sudocreme zachtjes met bijv amandelolie weg halen, evt Engels pluksel of katoen erbij kan indd helpen.

22 dagen geleden

Bij mij werkte zinkzalf het best, schoonmaken met een watje met babyolie en verder goed drooghouden. En om te voorkomen dat het op dit punt komt zweer ik bij bepanthen.

22 dagen geleden

Reactie op sarahwillemijntje

Als verpleegkundige gebruik ik op mijn werk idd sudocreme. Maar heel dun, z ...
Bedankt voor deze reactie. Ik had al een vermoeden dat ze misschien allergisch was voor het binnenbroekje van de pampers, want ik zag dat die precies daar in de lies zit. Verder heeft ze nergens last van uitslag… Zijn er alternatieven die bekend zijn minder allergische reacties op te wekken?

22 dagen geleden

Reactie op Miloutje

Engels pluksel kopen smeren en dat erop dan een luier. Verder een andere lu ...
Welke luier?

22 dagen geleden

Vollop verkrijgbaar in Duitsland of ook in natuurwinkels is Schapenwol. Dat leg je erop (zonder zalf dus) en dan de luier aan. Werkte bij onze dochter altijd mega goed, die zalfjes vond ze ook verschrikkelijk. https://www.blabloom.com/nl/producten/grunspecht-biologische-zuivere-wol/17947/?gad_source=1&gbraid=0AAAAADnWf8wV51zPDRxEFiJLJvUMq7TNg&gclid=Cj0KCQjwm5e5BhCWARIsANwm06gbTiaxfRzPkEhGTByakijPIhMUZZjntH19C2ln8_9-FEgIfqz4VDQaAhn9EALw_wcB

22 dagen geleden

Reactie op linde93

Vollop verkrijgbaar in Duitsland of ook in natuurwinkels is Schapenwol. Dat ...
Interessant, ik ben altijd een beetje huiverig met “natuurlijke” alternatieven. Ik wil het namelijk niet erger maken. Maar ik zal me erin verdiepen.

22 dagen geleden

Reactie op Pittig

Bedankt voor deze reactie. Ik had al een vermoeden dat ze misschien allergi ...
Gewoon een ander pakje kopen en proberen. Vaak is het vooral de pasvorm. Elk kindje heeft andere billetjes en daardoor vaak een ander merk dat het beste past. Misschien heb je nog wat in huis van de gratis babyboxen? Anders haal je morgen iets bij de dichtbijzijnde supermarkt of drogist die open is. Is de eerste tijd beetje kwestie van proberen. Succes!

22 dagen geleden

Hier ook een zoontje met hetzelfde probleem. Nu sinds gister gebruiken we zuiverzalf en dit lijkt goed te helpen. Natte en droge gaasjes om het schoon te maken ipv billendoekjes en dan de crème erop na elke verschoonbeurt

22 dagen geleden

Reactie op Pittig

Bedankt voor deze reactie. Ik had al een vermoeden dat ze misschien allergi ...
Oh dat kan echt merkafhankelijk zijn dus een kwestie van uitproberen vrees ik. Maar stop er eerst eens katoen of eerder genoemd engels pluksel tussen. Eerst maar die huid tot rust laten komen en laten indrogen. Elke keer dat je ziet dat er vocht in de katoenen lapjes zit, deze dan vervangen.

22 dagen geleden

Het kan trouwens ook aan de billendoekjes liggen die je gebruikt. Wat hier altijd hielp was billen helemaal droog maken na het verschonen, en idd sudocrem en echt vaak een schone luier geven. Succes!

22 dagen geleden

Tip vsn onze HA na heftige luieruitslag: geen billendoekjes! Gewoon water en een hydrofiele doek. Daarna zinkolie. Dat heeft een super hoog percentage zinkoïde en beschermd super goed. Eraf te halen met olie en watje. Wij gebruiken het nog steeds bij heftige uitslag en werkt altijd. Sudocreme liever niet want daar zit ook veel rotzooi in.

22 dagen geleden

Schoonmaken met olijfolie, dit wel op een gaasje. Daarna zinkoxidesmeersel op een gaasje, en op het huidje deppen dat er een dun laagje op de huid zit. (Kan er dan makkelijker intrekken en beschermen) De zinkolie van Bipharma is heel goed, wel eerst roeren. Tot het herstelt is geen billendoekjes gebruiken. Mocht je vragen hebben stuur gerust een berichtje.

22 dagen geleden

Reactie op lianne1985

Tip vsn onze HA na heftige luieruitslag: geen billendoekjes! Gewoon water e ...
Ja ik was gestopt met sudocreme vanwege een van de conserveringsmiddelen die waarschijnlijk kankerverwekkend is. Die andere zalf die ik heb lijkt meer te prikken. Maar wil het nu eigenlijk gewoon even aanzien met 1 aanpak. Vannacht naar huisartsenpost geweest. Schimmelinfectie kennelijk en nu moeten we dus ook nog smeren met micronazol en dan elke keer luchten. Dat betekent simpelweg geen slaap meer… ze drinkt elke 2/3 uur en de luier moet nog wel vaker verschoond worden. Bv geven kost zo een uur (kort tongriempje, dus ze neemt veel pauze) en dan dus het hele verschoonritueel. Ik zie simpelweg niet in hoe we nog kunnen slapen in de komende tijd…

22 dagen geleden

Reactie op Pittig

Ja ik was gestopt met sudocreme vanwege een van de conserveringsmiddelen di ...
Dat is die eerste weken sowieso de vraag. Uiteindelijk gaat het over! Focus je nu op het comfortabel houden van je kleintje, dan volgen je eigen noden vanzelf

21 dagen geleden

Reactie op Pittig

Ja ik was gestopt met sudocreme vanwege een van de conserveringsmiddelen di ...
Oh nou wij kregen dit advies dus nav hevige uitslag door schimmel. Ik kan niet anders dan het echt adviseren, het werkte heel goed. Veel sterkte voor jullie!🌸

21 dagen geleden

Reactie op Annesoof83

Dat is die eerste weken sowieso de vraag. Uiteindelijk gaat het over! Focus ...
Ja, de schimmelzalf lijkt al snel te werken. Voor ons lijkt het alsof ze allergisch is voor naif zinkoxide zalf. Als we dat op die wonden smeren schreeuwt ze alles bij elkaar, maar niet bij sudocreme…