25 Reacties
8 maanden geleden
Ik was bezig met solliciteren omdat ik niet helemaal tevreden was met mn huidige baan waaronder het loon maar heb nu toch besloten mijn contract te verlengen gezien ik zwanger ben, had toch ergens de angst dat het 'mis' zou gaan bij een andere baan en hun denken dat ik bewust heb gelogen ofzo heb dat mee gemaakt bij mn vorige werk waar een meisje had gesolliciteerd die al 3 maanden zwanger was en het had verteld na de proef periode en dat werd totaal niet im dank afgenomen door de collegas en daardoor ontstond spanning op de werkvloer
8 maanden geleden
Mijn vorige zwangerschap heb ik gesolliciteerd, en bij het tweede gesprek toen ik hoorde dat ik het werd vòòr het tekenen gezegd dat ik zwanger was. :-) en dit was helemaal geen probleem en werk er nu nog. :-) eerlijkheid duurt het langst. Wil jij in een bedrijf werken waar ze niet netjes met dit soort dingen omgaan? Ik zou het zeker benoemen wanneer er mondeling iets is toegezegd en er nog wel een kleine 'out' is. Want als zij ineens moeilijk doen ben jij als mens en vrouw ook meer waard dan daar werknemer te zijn.
8 maanden geleden
Ik begrijp je volkomen. Ik heb morgen een sollicitatiegesprek en zit ook met of ik het moet vertellen of niet (mocht ik aangenomen worden).. Echter hoef je het wettelijk gezien een paar weken voor je zwangerschapsverlof aan te geven. Mocht je toch zoiets hebben van ik vertel het niet, dan doe je niks feitelijk gezien niets verkeerds. Succes
8 maanden geleden
Reactie op Pam1990
Ik begrijp je volkomen. Ik heb morgen een sollicitatiegesprek en zit ook me ...
Veel succes morgen!
8 maanden geleden
Reactie op Jacq1344
Ik heb donderdag een sollicitatie gesprek toen ik solliciteerde wist ik nog ...
Succes donderdag :) ik begrijp heel goed dag je wacht tot de 3 maanden.
8 maanden geleden
Ik snap je angst. Ik heb op 27-2 ontslag genomen en mijn contract bij een nieuwe werkgever getekend waar ik 1 mei ga starten. Ik kwam er op 1-3 achter dat ik zwanger ben. Ik moet het nog gaan vertellen (dit doe ik na de termijn echo). Met de vraag of kan dan meteen kan inschrijven, want ik werk op een kinderdagverblijf haha.
Ik ben het eens met Dexmaxpom, als ik het wel zou hebben geweten tijdens solliciteren zou ik het hebben benoemd.
8 maanden geleden
Hier hetzelfde probleem, ik weet nog niet hoe ik het aan ga pakken. Wegens verhuizen zoek ik een nieuwe baan, in het onderwijs dus vanaf september. Maar 5 november uitgerekend, dus dat is wel nu al iets om te benoemen... ingewikkeld.
8 maanden geleden
Weet wel dat je werkgever in de proeftijd makkelijk van je af komt. De reden mag niet de zwangerschap zelf zijn maar dat is natuurlijk lastig bewijzen voor jou. Je kan het voor je houden en er goed doorheen komen maar neemt ook een risico als het mis loopt en je straks helemaal geen baan meer hebt. Dus het is wel iets om goed over na te denken
8 maanden geleden
Ik zit momenteel in een WW uitkering na m’n zwangerschapsverlof. Ben afgelopen 21 november bevallen van een prachtig jongentje maar helaas heeft mijn toenmalige werkgever mijn contract niet verlengd tijdens m’n verlof. Nu willen ze mij weer terug maar ik hun niet na dit gedrag. Helaas had ik dit bij ons 1e zoontje ook zo. Daardoor ben ik nu onwijs onzeker kwa werk zoeken en vooral ook met al 2 kindjes waar ik al op afgerekend word omdat ik niet flexibel genoeg ben. Ben nu ook allemaal aan het solliciteren maar ik durf nog niks te vragen over een “eventuele” zwangerschap en hoe hun daar in staan. (Ben volgens de testen wel zwanger hoor maar durf het verder nog bij niemand aan te geven)
8 maanden geleden
Mijn zus is hoogzwanger van baan gewisseld... ze zat met een dikke buik bij het gesprek en ze hebben haar gewoon aangenomen. Vriendin van haar was pril zwanger toen ze van baan wisselde en heeft t niet verteld tijdens het gesprek. Die baan heeft ze ook nog steeds...
Een goede werkgever snapt dat wij vrouwen de toekomstige werknemers op de wereld zetten en discrimineren niet als wij daarmee bezig zijn...
8 maanden geleden
Reactie op ClaudiaMC
Mijn zus is hoogzwanger van baan gewisseld... ze zat met een dikke buik bij ...
Love deze vibe! En wat een fijne werkgevers. Goed om te lezen dat dat ook bestaat...
8 maanden geleden
Reactie op DL91
Weet wel dat je werkgever in de proeftijd makkelijk van je af komt. De rede ...
Hier ben ik dus ook bang voor. Ik wist nog niet dat ik zwanger was toen ik solliciteerde en begin 2 april bij mijn nieuwe baan. Mijn neiging is om het juist alvast met mijn leidinggevende te delen om zo open mogelijk te zijn, maar wil niet dat dan opeens mijn proeftijd of tijdelijk contract niet wordt verlengd...
8 maanden geleden
Iemand die gesolliciteerd heeft en ook inmiddels de baan gekregen?
8 maanden geleden
Ik heb gesolliciteerd, begonnen toen ik nog niet zwanger was. Tijdens het meelopen wist ik het echt net. Ervoor gekozen toen nog niks te zeggen maar tijdens het telefoongesprek waarin ze aangaven met mij verder te willen ervoor gekozen open te zijn. Werd heel goed op gereageerd en kan gewoon in mei starten!
7 maanden geleden
Yes, ik ook. Ik werk nu onregelmatig en wil graag een regelmatige baan dus dat wordt solliciteren! Ik ben zelf van plan het bij het tweede gesprek te vertellen.
7 maanden geleden
Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschaps gesolliciteerd toen ik pril zwanger (10 weken) was. Dit ook meteen tijdens het eerste gesprek aangegeven. Dit was geen enkel probleem. Uiteindelijk begonnen met de nieuwe baan toen ik bijna 20 weken was.
Na 4 maanden werken ging ik met verlof. Wel onderhandeld dat ik een vast contract kreeg omdat ik graag wat zekerheid wilde voor ik met verlof zou gaan.
Ik werk nu nog steeds bij het bedrijf.