6 Reacties

2 maanden geleden

Heb je dan nu al wel werk? Ik zit nl met hetzelfde... Werkeloos. Zwanger nu 21 weken. Al poosje aan 't solliciteren en altijd eerlijk geweest dat ik zwanger ben. Maar tot nu toe dus alleen maar afwijzingen en verwacht nu ook niet meer dat een bedrijf voor de bevalling met mij in zee wilt gaan.

2 maanden geleden

Reactie op estherbz

Heb je dan nu al wel werk? Ik zit nl met hetzelfde... Werkeloos. Zwanger nu ...
Ja ik heb wel werk, maar eigenlijk kost dit werk me al jaren teveel energie. Bij mijn eerste zwangerschap had ik veel harde buiken door de werkdruk. Vandaar dat ik echt iets anders wil…

2 maanden geleden

In de zorg bij pluryn is er wel eens iemand aangenomen die al zwanger was wat ze volgens mij ook wisten. Dat was wel flex denk ik. Ik denk wel dat last zal hebben van zwangerschapsdiscriminatie wat officieel niet mag. Maar als ze iemand zoeken op de lange termijn en je past goed in het team en qua profiel, of als ze moeilijk aan mensen komen dan nemen ze je gewoon aan als je zwanger bent. Wat voor werk zoek je?

2 maanden geleden

Ik ben door zwangerschapsdiscriminatie niet aangenomen op t werk. Ik ben zo dom geweest om eerlijk te zijn in mijn proeftijd. Nu heel veel spijt van. Geen recht op WW, en ook geen idee hoe verder.

2 maanden geleden

Reactie op Sytske15

Ja ik heb wel werk, maar eigenlijk kost dit werk me al jaren teveel energie ...
Wat vervelend zeg... misschien kun je minder gaan werken? Harde buiken is niet prettig voor jou en je kindje... Hopelijk vind je gauw iets!

2 maanden geleden

Ik ben ook van plan binnenkort te gaan zoeken, maar ik kan via uwv een werktraject in om te zoeken naar een geschikte baan (zit in de ziektewet i.v.m uitval tijdens mijn vorige baan) wel een beetje onhandig dat ik het traject moet doorlopen als ik aardig zwanger ben, maargoed als dat goed gaat heb ik iig ook weer een baan 😅 Voor anderen: als je werkeloos en zwanger bent kan je volgens mij ook bij uwv terecht en zouden ze je dus eventueel aan een baan kunnen helpen. (Dacht ik iig, kijken kan nooit kwaad)