12 Reacties

2 maanden geleden

Het zilveren laagje aan de binnenkant van het Barle Duc karton bestaat uit een dunne laag polyethyleen of polypropyleen, wat een vorm van plastic is. Het moet wel speciaal ontworpen om voedselveilig te zijn en geen schadelijke stoffen kunnen afgeven. Zelf ben ik altijd een spa drinker geweest, maar drink ik nu barle duc omdat dat gewoon goedkoper is

2 maanden geleden

Reactie op SoophL96

Het zilveren laagje aan de binnenkant van het Barle Duc karton bestaat uit ...
Ah oke bedankt! Het is ook heel duur inderdaad. Toch plastic.. tja, welke vorm zou minder schadelijk zijn?

2 maanden geleden

Reactie op Dua.aaaa

Ah oke bedankt! Het is ook heel duur inderdaad. Toch plastic.. tja, welke v ...
Wij drinken alleen kraanwater. Is dat een idee?

2 maanden geleden

Reactie op Guinda

Wij drinken alleen kraanwater. Is dat een idee?
Kraanwater wordt meer gecontroleerd en gereguleerd. Hier ook een fervent gemeentepils drinker!

2 maanden geleden

Ja, dat laagje is plastic. Anders zou het water er natuurlijk gewoon doorheen gaan... alle kartonnen pakken die vloeistof bevatten hebben een laagje plastic, ook kartonnen koffiebekertjes bijvoorbeeld. Zoals al aangegeven wordt: kraanwater is wat dat betreft het veiligst. Eventueel kun je nog een filter op je leiding of keukenkraan overwegen, mocht je de smaak van kraanwater niet lekker vinden. Ik heb me zelf bij de eerste ook veel in dit soort dingen verdiept, dus mocht je meer willen weten over microlastics, stuur me gerust een berichtje :)

2 maanden geleden

Reactie op Guinda

Wij drinken alleen kraanwater. Is dat een idee?
Ik heb een rare tik overgehouden aan een bezoekje aan de lokale waterzuiveringsfabriek tijdens mijn basisschoolperiode. Het stonk als de hel. Verder vertelde de man doodleuk hoeveel kunstgebitten er uit het riool worden gevist. Hoe het water in de rivier wordt gedumpt na eerste zuivering en daarna daar daar weer uit op wordt genomen. Hoe er vissen in de rivier zwemmen met misschien wel 1 oog, door alle medicatie die ze niet uit het water krijgen. Ja je lacht je misschien nu rot, maar de lol van kraanwater is mij sindsdien vergaan. Al helemaal toen ik begon te wennen aan de “smaak” van spa blauw. Ik kan nu eigenlijk niet meer terug. En voor flesvoeding wordt kraanwater ook niet aangeraden toch?

2 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Kraanwater wordt meer gecontroleerd en gereguleerd. Hier ook een fervent ge ...
Hahahah gemeentepils. Nou die gemeente brouwerij heeft mij als kind een trauma bezorgd (lees mijn reactie van hiervoor).

2 maanden geleden

Je kan prima kraanwater drinken. Water uit flessen/pakken onnodig en slecht voor het milieu.

2 maanden geleden

Kraanwater en een eigen filter! 👌

2 maanden geleden

Weet je al heel zeker dat je flesvoeding wil geven en geen borstvoeding? Want bij borstvoeding speelt het probleem natuurlijk sowieso niet en het heeft ook nog heel veel andere voordelen voor je kindje. Dat kraanwater niet geschikt is voor flesvoeding geldt alleen voor het buitenland, in Nederland is kraanwater juist beter dan mineraalwater 😉 https://www.naviva.nl/antwoord-en-advies/flesvoeding/kraanwater/ En wat betreft je tic: je weet dat het water wat ze voor drinkwater gebruiken sowieso nooit direct uit de rivier komt, maar eerst nog gezuiverd wordt? En in veel gevallen wordt dat niet eens gebruikt, maar grondwater. https://www.onswater.nl/onderwerpen/hoe-wordt-drinkwater-gemaakt#:~:text=Het%20grootste%20deel%20van%20het,het%20grondwater%20te%20zilt%20is

2 maanden geleden

Reactie op Dua.aaaa

Ik heb een rare tik overgehouden aan een bezoekje aan de lokale waterzuiver ...
Ik heb dus andersom. Ons waterzuivering systeem is zo goed, dat zelf een kunstgebit in het water geen probleem is. Water in plastic flesjes, mij niet gezien. Daar drink ik niet uit, met dje microplastics, spa blauw doet daar hard aan mee. Liever kraanwater, veel beter.

2 maanden geleden

Spa Blauw natuurlijk 😏😏😜