18 Reacties

3 maanden geleden

Ik had al spataderen maar heb er niet zoveel last van. Hou ze wel in de gaten. Ik kreeg 1 dag na de bevalling van mijn jongste ineens een spatader opzetten langs mijn knie en dat ging binnen 24 uur naar een ader ontsteking. Moest toen een steunkous dragen en bloedverdunners spuiten.

3 maanden geleden

Ik had een spatader bij m'n v*gina van m'n 2e. Die is wel verdwenen gelukkig. Bij 3e en 4e geen last meer van

3 maanden geleden

Ja, ik heb ze ook. Tot nu toe nog acceptabel. Na de bevalling van m’n eerste verdwenen ze, maar nu weer terug. Ook veel eerder dan toen ik zwanger was van de eerste. Binnenkort ga ik ze voor de zekerheid even laten beoordelen want ik wil geen ontstekingen of pijn.

3 maanden geleden

Reactie op wendyv3

Ik had een spatader bij m'n v*gina van m'n 2e. Die is wel verdwenen gelukki ...
Dit heb ik nu ook, bij de eerste nergens last van gehad. Nu af en toe een drukkend gevoel. Hoop heeel erg dat dit weer verdwijnt na de zwangerschap. Ik dacht eerst: wat is dit joh??? 😅 ook echt al vanaf vrij vroeg in de zwangerschap.

3 maanden geleden

Hier hetzelfde. Het ziet er niet uit en bij mij doen ze helaas wel zeer. Kreeg het advies om eerst te proberen met support kousen of panty. Maar met het mooie weer echt niet ideaal. Ik draag ook alleen nog maar lange jurken met het mooie weer

3 maanden geleden

Reactie op hildevs

Hier hetzelfde. Het ziet er niet uit en bij mij doen ze helaas wel zeer. Kr ...
Hier nog niet zichtbaar maar ze geven ontzetten veel druk, zitten tussen m’n billen en bij m’n schaamlippen. En op m’n bovenbeen begint het. Morgen laat ik het even checken bij de huisarts.. de “pijn” straalt ook door naar m’n voet.. hoop dat het hier bij blijft. Balen voor jou dat het zeer doet.. ik ben nu 21 week en jij?

2 maanden geleden

Ja ook 21 weken. 30 oktober uitgerekend. Jij dan ? Had tijdens mijn vorige zwangerschap ook last van spataderen. Toen de kleine er was verdween de pijn ook meteen dus nog even doorbikkelen. En dan over een jaar maar zien of ik het cosmetisch weg ga laten halen

2 maanden geleden

Ja hier helaas ook. Had het al voor m’n eerste zwangerschap, maar toen amper zichtbaar. Nu vanaf mn bovenbeen tot aan mn knie en het doet ook echt pijn. Vooral in de ochtend na het opstaan.

2 maanden geleden

Reactie op hildevs

Ja ook 21 weken. 30 oktober uitgerekend. Jij dan ? Had tijdens mijn vorige ...
Ik 3 november uitgerekend. Heb gister mijn lies kous binnen gekregen. Was even wennen maar toen ik hem avonds uit deed voelde ik gelijk de druk weer. Ben benieuwd of dat vandaag ook zo is want dan helpt het dus ook tegen dat nare gevoel.

2 maanden geleden

Reactie op Charlene91

Ja hier helaas ook. Had het al voor m’n eerste zwangerschap, maar toen ampe ...
Oh ja dit gevoel herken ik, als je uit bed komt dan zakt het gelijk omlaag.. ik baal er van dat we er nog zo lang mee moeten lopen.

2 maanden geleden

Oké ik had eerst alleen spataderen bij mijn schaamlippen, maar nu ook op m’n benen. Heb er om gehuild toen ik ze voor het eerst zag van de week, man wat voel ik me een oude moeke zeg, echt niet leuk. Ik heb steunkousen besteld, hopelijk gaat dat er voor zorgen dat het niet heel veel erger wordt dan dit. Zijn er dames die eerdere zwangerschappen spataderen op hun benen kregen en dat deze weer (zo goed als) verdwenen na de zwangerschap?

2 maanden geleden

Ik had hieronder al eerder eens geschreven over de aderontsteking in mijn been die ik na de bevalling van de jongste kreeg. Ik heb vandaag een steunkousen aangemeten gekregen. Heb behoorlijk wat spataderen op mijn benen. En dit is ter voorkoming van ontstekingen. Ook moet ik na de bevalling voor 6 weken lang bloedverdunners spuiten. Dit is in overleg gegaan met de gynaecoloog en een stollingsarts. Baal er best van want die steunkousen zitten voor geen meter. Maar goed het is niet anders.

2 maanden geleden

Reactie op Xx2021

Oké ik had eerst alleen spataderen bij mijn schaamlippen, maar nu ook op m’ ...
Ik heb ze bij de vorige 2 zwangerschappen gehad. Althans 1 op m’n schaamlip. Die is weer weggetrokken. Nu heb ik er wel veel meer.. hoop dat ze weg gaan.

één maand geleden

Ik heb beginnende spataderen rondom mijn knie en boven mijn knie. Welke kousen zijn geschikt? Iemand ervaring

één maand geleden

Reactie op Alium31

Ik heb ze bij de vorige 2 zwangerschappen gehad. Althans 1 op m’n schaamlip ...
Ja dat had ik gelezen inderdaad dat ze op je schaamlippen vaak wel weg gaan, dus daar ben ik redelijk “gerust” onder. Helaas zitten m’n benen ook onder, daar lees ik van dat de kans klein is dat het weer wegtrekt. ☹️

één maand geleden

Reactie op Mommy to be 87

Ik heb beginnende spataderen rondom mijn knie en boven mijn knie. Welke kou ...
Ik heb ze zelf bij me kuit. Heb via de huisarts een doorverwijzing gehad en daar hebben ze kousen op maat gemaakt. Dan weet je altijd dat je de juiste hebt. Dit word ook vergoed vanuit je zorgverzekering

één maand geleden

Reactie op Xx2021

Oké ik had eerst alleen spataderen bij mijn schaamlippen, maar nu ook op m’ ...
Ik! Aan de zijkant van m’n knie, knieholte. Wat een gedrocht. Na mn eerste zwangerschap zo goed als weggegaan en hij is nu in volle glorie terug. Ga ervan uit - a girl can dream - dat ook nu weer het monster verdwijnt nadat het meisje er is.

één maand geleden

Reactie op Mommy to be 87

Ik heb beginnende spataderen rondom mijn knie en boven mijn knie. Welke kou ...
Tot net onder je knie is prima!