17 Reacties

18 dagen geleden

Ik doe mijn dutjes op de bank en met een Disney film aan😅 wij wonen ook aan een speeltuintje en soms zijn er lawaaierige kinderen voor. De babykamer zit ook aan de voorkant en bij ons zal t raam dicht zitten, maar dan nog verwacht ik dat ze overdag beneden slaapt in de box ofzo... in de avond zijn de kids weg dus ook geen lawaai. Soms hangjongeren, maar ook die blijven vaak niet lang (zeker niet in de winter).

18 dagen geleden

Pfoe deze vind ik wel moeilijk, ik vind dat kinderen buiten lekker horen te kunnen spelen. Inclusief roepen naar elkaar, vroeger zei mijn moeder immers ook "als je wild wilt gaan doen, dan ga je maar naar buiten". Ik zou zelf mijn kind wel proberen te leren 'wennen' aan lawaai. Dus ook gewoon met stofzuigen, de wasmachine of droger die draait. Hopelijk kunnen ze dan ook gewoon door roepende kinderen/mensen heen slapen. Onze babykamer is ook aan de voorkant van het huis, wij hebben dan niet zo zeer roepende kinderen.. maar wel elk weekend roepende/joelende dronke(jong)volwassenen door de straat lopen en fietsen, omdat mijn straat een belangrijke weg van dorp A naar B is 😅 Als de baby geboren is zou ik het aankijken. Overdag en door de weeks zijn de kinderen natuurlijk veelal op school. Als je kind structureel wakker wordt van geschreeuw zou ik ze na een aantal keer op het moment zelf vragen of het ietsje zachter mag I.v.m de pasgeboren baby. Ik ben wel bang dat als je dit preventief bij ouders gaat aankaarten je misschien ook op onbegrip van die ouders zou kunnen stuiten, omdat zij misschien ook vinden dat kinderen gewoon lawaai zo nu en dan met het buitenspelen moeten kunnen maken. Misschien een idee om een campingbedje of iets aan te schaffen zodat bij nood je kindje toch ergens anders in huis kan laten slapen.

18 dagen geleden

Niets, hier kan je niets aan doen. Kinderen spelen nou eenmaal luid buiten, dat gaat niet veranderen. Het klinkt als schreeuwen, maar het is gewoon spelen. Deed ik vroeger ook, zullen mijn kinderen ook doen. Ieders kinderen doen dit buiten. En ze mogen ook gewoon buiten spelen. Dat is voor jou nu even heel lastig, dat snap ik goed.

18 dagen geleden

Kinderen spelen niet fluisterend met elkaar, zeker niet buiten. En over een paar jaar speelt jouw kind waarschijnlijk ook met dat volume buiten. Mijn ervaring is dat een baby er meestal doorheen slaapt. En anders kun je witte ruis gebruiken om te dempen. Je woont nu eenmaal in een woonwijk. Mocht je dit helemaal niet willen, dan is de enige optie om in een hutje op de hei te gaan wonen... Dat klinkt heel hard, maar dit is wat het is. En ja, ik heb ook weleens gedacht, oeps, straks wordt hij/zij wakker (ik woon vlakbij een basisschool en naast het bos waar dus klassen langslopen en kinderen na schooltijd buiten spelen). En soms is dat gebeurd. Helaas pindakaas, die kinderen mogen lekker spelen. Persoonlijk vind ik het irritanter als de buurjongen van 17 met zo'n opgevoerde herriescooter rondjes om het blok rijdt na het avondeten, als mijn kinderen naar bed moeten. Maarja. So be it... Vergeet niet dat het een herrie is in jouw buik dus dat de baby wel wat gewend is.

18 dagen geleden

Je baby zal er aan wennen, en er gewoon doorheen slapen. Geloof me, het is ook beter je baby te laten wennen aan harde geluiden zoals stofzuigen als hij/zij slaapt, anders heb je geen leven meer 🥲

18 dagen geleden

Je baby gaat hier vast door heen slapen.. Hier 2 rondrennen peuters door het huis, die gieren, rennen, maken lawaai voor 10 en de baby word er niet anders van. Slaapt er gewoon lekker door heen. Ligt er gewoon naast in de box.. En je moet ook juist lawaai gaan maken, anders heb je kans dat je kleintje straks overal wakker van wordt. Juist lekker muziekje zachtjes aan, gewoon stofzuigen waar de kleine bij is. Gewoon lawaai lawaai maken is mijn tip. Vooral niet op je tenen door het huis gaan.

18 dagen geleden

Je kunt overdag niet verwachten dat het stil is buiten. Hier slapen alle kinderen altijd gewoon overal doorheen.

18 dagen geleden

Vind ik heel lastig.. mijn buren laten hun 5 kinderen in de tuin spelen, schreeuwen en krijsen. Ik hoopte dat het door het weer zou afnemen, maar ben over 2 weken uitgerekend en ze doen het nog steeds. Maar met krijsen bedoel ik echt alsof het kind levend wordt opgegeten. De babykamer zit gelukkig aan de andere kant. Maar slapen in de box beneden wordt wel een dingetje. Ze hebben ook een groep 8-er die gerust 2 uur lang achter elkaar een bal tegen de gevel trapt. Dat vind ik wel heel onnodig, als dat doorgaat ga ik daar wel wat van zeggen. Het is een lastige kwestie: mensen/ kinderen hebben nou eenmaal de vrijheid om zich in het spelen uit te leven. Maar in een maatschappij kunnen we best wel rekening houden met elkaar. Ik vind dus wel dat er verschil zit tussen buiten schreeuwen in de verte en een bal aanknallen tegen de gevel, maar ik snap je volledig..

18 dagen geleden

Reactie op Manu26

Je baby gaat hier vast door heen slapen.. Hier 2 rondrennen peuters door ...
Ja mijn baby hier slaapt ook door mijn gillende peuter heen die rond rent. De meeste baby s wennen daar makkelijk aan. Juist als ze muisstil gewend zijn dan is het een keer lastig. Of white noise erbij afspelen misschien dat dat helpt anders. Ik denk dat je er zelf meer last van zal hebben dan de baby.

18 dagen geleden

Je baby zal wennen aan de geluiden en gaat hier vast doorheen slapen. Denken pech geen slaapje is geen optie want baby’s hebben hun slaap nodig en aankaarten bij de ouders vind ik als het om spellende kinderen gaat persoonlijk not done. Als mijn kinderen lekker buiten zouden spelen en er zou iemand naar mij toe komen met dit verhaal zou ik absoluut niet serieus nemen. Baby’s huilen ook wat “lawaai” maakt en je zou het dan ook niet leuk vinden als iemand je hierop aanspreekt. Mocht je kindje wel last hebben van het geluid of onrustig slapen zou je iets van white noise kunnen aanzetten. Hier worden ze vaak sowieso rustig van en zal het geluid van spellende kinderen kunnen onderdrukken

18 dagen geleden

Ik garandeer je dat je baby erdoorheen slaapt 😅 mijn eerste heeft bij ons op de bouw gestaan in de kinderwagen. Boormachines, cirkelzagen, hamers, alles kwam langs. Hij sliep als een roosje met alle geluiden, terwijl het echt naast hem gebeurde.

18 dagen geleden

Je baby zou moeten wennen aan "lawaai". Tenminste dat vind ik. Als je kindje naar de opvang gaat en een dutje doet terwijl de rest buiten speelt en die toevallig ook aan de slaapkamer grenst heb je hetzelfde probleem. Mijn kinderen zijn beide gewend aan kabaal van alles en nog wat. Vanaf de geboorte stofzuigen op de slaapkamers en dergelijke moet kunnen vind ik.

18 dagen geleden

Reactie op Dua.aaaa

Vind ik heel lastig.. mijn buren laten hun 5 kinderen in de tuin spelen, sc ...
Indd een bal constant tegen de gevel vind ik gewoon weg niet nodig. Maar kinderen die spelen in de tuin hoort er eenmaal bij. En het is natuurlijk makkelijk praten als je zelf nog een baby hebt of helemaal geen kinderen. Je bent als ouder blij in deze tijd als je kinderen überhaupt buiten willen spelen🙈

18 dagen geleden

Niet te druk om maken. Ik ben zwanger van de 5de. Bij ons is altijd drukte. Wennen ze wel aan

16 dagen geleden

Newborns slapen hier gewoon doorheen, en raam dicht houden

16 dagen geleden

Je bedoelt BUUT VRIJ! Dat is een leuk kinderspelletje en moet je inderdaad hard roepen zodat de andere kinderen het in het spel horen. Misschien helpt dit om het iets minder irritant te vinden. Ik weet hoe naar geluidsoverlast is, maar vaak kan je alleen je eigen manier van ermee omgaan veranderen. Dat kost tijd en veel omdenken maar dan heb je er ook echt profijt van. En de baby die went er ook aan! Sterkte!

16 dagen geleden

Wat een fijne buurt heb je! Een buurt waar kinderen nog lekker buiten kunnen spelen zonder ouders in de buurt. Of waar een kind tevreden is om twee uur lang een balletje te trappen buiten ipv zeuren dat ze (lekker stil voor de buren) Lego City willen kijken. Je gaat er later profijt van hebben, en je kind ook. Als je moet slapen dan ramen dicht en oordop in. Bij de baby white noise (kan ook wel voor jou helpen), ramen dicht, en indien er budget voor is van die elektrische lamellen aan de buitenkant.