162 Reacties
7 maanden geleden
Hoi hoi! Hierbij een update. Afgelopen maandag mijn eerste echo gehad 🥰 zag er goed uit en kloppend hartje gezien.
Toen ook opnieuw marathon Rotterdam besproken en ik zou mogen lopen, want ik heb goed getraind. Echter wat als het mis gaat… zou het niet direct hier aan kunnen relateren maar waarschijnlijk ga je dat wel doen aangezien je wel echt veel energie vraagt van je lichaam.
Afgelopen zondag nog 16km gelopen, dat ging prima maar daarna wel heel moe. En ik werk vrijdag en zaterdag ook al op de expo wat intensief zal zijn. Dus toch samen met mijn partner besloten dat ik marathon Rotterdam ga laten schieten. Dit komt een ander jaar wel 🏃🏽♀️💪🏽 nu lekker gewoon rustig verder sporten :)
7 maanden geleden
Reactie op Ilfje
Hoi hoi! Hierbij een update. Afgelopen maandag mijn eerste echo gehad 🥰 za ...
Ik denk verstandig, vooral vanwege de mogelijke warmte. Je lichaamstemperatuur is al hoger als je zwanger bent en als die teveel oploopt kan dat schadelijk zijn, en het wordt toch wel weer redelijk warm zondag. Ik merkte het zelf gisteren ook bij mijn atletiek training dat ik echt snel verhit raakte.
7 maanden geleden
Reactie op Ilfje
Verstandige keuze! Ik snap heel goed dat je toch voor je eigen gemoedsrust (en rust) kiest. Lastige keuze, maar fijn dat je deze in goed overleg met je partner en verloskundige hebt kunnen maken.
En wat fijn dat je echo goed was 🥰 ik heb mijn eerste morgen!
7 maanden geleden
Reactie op Ilfje
Doe mee aan de kwart! Die ga ik, denk ik, ook doen. Ben nu 8+5 maar zo laag in energie. Maar vind t zo gezellig altijd
7 maanden geleden
Hi meiden! Leuk om te lezen dat er meer meiden zijn die nog steeds fanatiek sporten! Hier ook 5 dagen krachttraining in de week en was eigenlijk bezig om zoveel mogelijk vet nog kwijt te raken. Wat denken jullie? Zou je met gezond eten toch nog wat vet kwijt kunnen raken tijdens de zwangerschap?
7 maanden geleden
Reactie op Luxor1994
Hi meiden! Leuk om te lezen dat er meer meiden zijn die nog steeds fanatiek ...
Herkenbaar! Zat er ook zó lekker in. Geen idee of het kan, maar ik hou me er gewoon aan vast 😅🤭. Alhoewel ik nu bijvoorbeeld kwark amper weg krijg. Hopelijk na 12 weken weer.
7 maanden geleden
Reactie op Ilfje
Hoe was je eerste echo? 🥰😍
Helemaal goed!! Ons kindje was precies zo groot als we dachten en we konden het goed zien. Het kloppende hartje zien vond ik zo wonderlijk ❤️❤️ heb jij ook al je eerste echo gehad?
7 maanden geleden
Ik heb altijd 5-6 dagen in de week gesport, al jaren lang. Ben normaliter heel erg actief en kan niet zonder sporten. Ik ben 45, en 8+2 zwanger voor het eerst, wat heel erg spannend is. En ik merk dat ik de laatste paar weken heel erg moe ben en niet meer kan sporten zoals ik het altijd deed. Ik word snel heel moe, duizelig, mijn hartslag stijgt heel snel. Ik heb besloten om sowieso niet meer dan 10-12 kg bij de krachttraining te tillen (halters of dumbbells), bij de apparaten heb ik het gewicht ook flink verlaagd. Ik heb besloten om een beetje te blijven sporten in mijn eigen tempo, totdat het goed voelt. Volg nu ook meer stretch en yoga lessen, ipv intensieve krachttraining lessen.
7 maanden geleden
Reactie op TayaBeer
Ik heb altijd 5-6 dagen in de week gesport, al jaren lang. Ben normaliter h ...
Ik vind dat advies voor gewichten tillen wel een beetje raar/ lastig.. hangt er toch helemaal vanaf wat voor lift je doet? Als ik ga squatten of deadliften met 30kg is dat best licht maar als ik het boven mijn hoofd ga tillen is 12kg al heel zwaar..
7 maanden geleden
Reactie op kristab88
Ik vind dat advies voor gewichten tillen wel een beetje raar/ lastig.. hang ...
Ik heb aan niemand een advies gegeven, ik heb alleen gedeeld wat ik zelf doe en hoe ik me voel. Je hoeft me niet gelijk aan te vallen. Zeker niet hier, waar het om positiviteit moet draaien en misschien ook een emotionele steun.
Ik heb gewoon een flinke stap terug gedaan met zware gewichten omdat ik merk dat ik heel moe raak en het liever voorzichtig aanpak, aangezien ik 45 ben. Ondanks dat ik altijd in een goede shape was.
7 maanden geleden
Gisteren voor het eerst in 3 weken weer op de baan getraind. Heerlijk gelopen! Heb wel sommige core oefeningen iets lichter gemaakt of wat korter, omdat ik dan m’n buik voelde zeuren (voor mij even een harde no als ik dat voel). Maar 15x200 was prima te doen ☺️😊. Helaas wel wat slaapkwaliteit ingeleverd (training duurt tot 20:45, daarna nog avondeten), maar dat was het voor mij wel waard. Vandaag lekker thuiswerken dus ziet niemand dat ik eigenlijk chillkleding aan heb 🤪
Al met al erg fijn 😄 hoe staat het met jullie sporten/energie om te sporten/ pijntjes tijdens sporten?
7 maanden geleden
Reactie op kristab88
Nee was ook zeker niet als aanval bedoeld hoor! Ik bedoel gewoon het algeme ...
Ik train ook nog met zwaardere gewichten dan 10kg. Volgens mijn sportinstructeur kan ik ook mijn huidige niveau (qua gewichten) door te trainen en niet verzwaren. Mocht mijn niveau toch te zwaar worden, dan ga ik de gewichten verlichten.
7 maanden geleden
Reactie op Verliefdemama
Gisteren voor het eerst in 3 weken weer op de baan getraind. Heerlijk gelop ...
Mijn buik voel ik niet echt tijdens het sporten, wel gewoon veel sneller buiten adem en soms minder energie. Ik merk dat op de baan 400jes of korter lopen wel goed gaat, langer is wel meer een struggle. Maar het wisselt ook echt per dag, de ene dag lijkt het bijna zo goed als voor de zwangerschap te gaan en de andere dag heb ik echt bakstenen aan mijn voeten.
Dat slechter slapen na een baantraining herken ik wel, en soms rusteloze benen. Magnesium slikken voor het slapen helpt daar wel bij bij mij!
7 maanden geleden
Reactie op kristab88
Mijn buik voel ik niet echt tijdens het sporten, wel gewoon veel sneller bu ...
Ja, was erg blij met die korte interval! De laatste keer moesten we ook 1200jes lopen en dat was echt huilen met de pet op. Toen maar ingekort naar 800jes en de groep buitenom tegemoet lopen.
Magnesium slik ik inderdaad al, maar merk daar eigenlijk (helaas) geen verschil door. Slapen is sowieso niet echt mijn sterkste punt tijdens de zwangerschap, maar daarvoor altijd wel. Vind een uur wakker liggen s nachts dan ook gelijk heel heftig 😅. Mij helpt het wel goed om elke dag even in een dagboek te schrijven. Doe ik al bijna 20 jaar (vanaf mijn achtste verjaardag 🥹). En ook om juist even te gaan hardlopen als ik slecht heb geslapen en weinig energie heb.
6 maanden geleden
Hoe gaat het bij jullie? Ik merk dat ik deze week (week 12) echt weer meer energie krijg! En ook iets meer vertrouwen om intervallen te doen op iets hogere intensiteit. In het begin was ik daar best huiverig voor omdat ik sneller buiten adem raak dan voor het zwanger zijn. Maar ik begin steeds meer te denken; als ik een trap oploop ben ik ook buiten adem, dit komt niet per se doordat het te intensief is maar doordat je bloedvolume is toegenomen. Ik blijf nog steeds ver weg van verzuring maar een beetje tempo's lopen durf ik nu wel weer, zolang het met mij goed gaat zal het met de baby ook goed gaan is mijn gevoel.
6 maanden geleden
Reactie op kristab88
Ik ben normaal ook hele fanatieke sporter, naast 4-5x hardlopen en 1x krach ...
Had ik ook, tot vorige week (12 weken) en kan weer wat fietsritten maken! Tempo en afstand wat aanpassen, maar merk dat mijn energie en zin om te sporten weer terug komt. Succes!!!
6 maanden geleden
Reactie op kristab88
Hoe gaat het bij jullie? Ik merk dat ik deze week (week 12) echt weer meer ...
Hier nog niet weer die opleving. Ik heb deze week vakantie en ben echt optimaal aan het rusten. Net ook wat bloedwaarden terug gekregen en m’n ijzervoorraad is wat laag, en m’n vitamine D ook een beetje. Deze kunnen beide veel invloed hebben op je energie, dus wellicht helpt dat ook niet mee (+ ben nu 11+3 dus ook nog in m’n HCG piek). Hopelijk snel weer meer ruimte voor meer sport!
5 maanden geleden
Ik denk dat ik vanaf volgende week ga stoppen met de baantraining. Vind het erg jammer, want dat is echt mijn wekelijkse sport uitje en geen idee of en wanneer ik het weer zal kunnen inpassen als ik een baby heb. Maar ik merk dat ik toch elke keer net teveel doe ik zo'n training en dan heb ik na afloop best wel een pijnlijke lies en stijve heup en loop ik een beetje raar. Denk dat het het gevolg is van teveel instabiliteit in die regio. Rustige duurloopjes zal hopelijk nog wel een tijdje kunnen!