162 Reacties

5 maanden geleden

Hee, ik kan mezelf niet scharen onder de"fanatieke sporters", maar ik doe wekelijks krachttraining en yoga. Ik heb het idee dat ik steeds minder sterk word.. is dit voor jullie herkenbaar? Ben nu 17 weken en hoewel de extreme vermoeidheid weg is, merk ik met sporten dat mijn lijf echt nog moe is. Ik vraag me af wat normaal is hierin. Wil het liefst wel zo fit mogelijk richting de bevalling natuurlijk!

5 maanden geleden

Reactie op Anlie30

Hee, ik kan mezelf niet scharen onder de"fanatieke sporters", maar ik doe w ...
Ik weet niet of er echt een normaal is, de ene kan bij week 8 al niet meer sporten de ander gaat vrolijk tot 38 door. Het lijkt me niet gek dat het voelt alsof je minder sterk wordt, al je weefsels worden soepeler/slapper en stabiliteit is ook belangrijk voor kracht. Daarnaast wordt je natuurlijk ook zwaarder en je balans wordt anders dus veel oefeningen zijn sowieso al moelijker. Opdrukken is nu zelfs op mijn knieën al moeilijk pff. Maar los daarvan denk ik wel dat alle beetjes helpen om zo fit mogelijk de zwangerschap en bevalling door te gaan.. dus gewoon de zwaarte aanpassen en lekker doorgaan zo lang het gaat?

5 maanden geleden

Reactie op kristab88

Ik weet niet of er echt een normaal is, de ene kan bij week 8 al niet meer ...
Wat een fijne reactie, dankjewel! Ik had er idd niet zo bij stilgestaan dat je weefsel ook soepeler wordt. En precies wat je zegt, opdrukken op mn knieën is al ontzettend zwaar; en loop ik al te smokkelen in de groepsles. Fijn dat je het herkent!

5 maanden geleden

Ik doe aan crossfit, het liefst alle dagen van de week ;) nu ben ik ook trainer en heb ik laatst een cursus gevolgd. Deze instructeur was fan van het blijven sporten (ik trouwens ook) maar gaf daarbij duidelijk aan dat ieder lichaam anders is en dat je heel goed naar je lichaam moet luisteren en zelf ook moet voelen (daadwerkelijk met je handen) wat een bepaalde oefening met je doet. Denk aan doming en diastase en doming en verzakking of extreme druk (te voelen tussen vagina en anus). Als je meer wilt weten Google dan eens op diastasis done differently. Maar nogmaals iedereen is anders en doe vooral de dingen waar je je goed bij voelt.

5 maanden geleden

Ha allemaal! Even een update van mij..ik ben nu bijna 20 weken en al die tijd extreem moe geweest, ook 2x flink verkouden/griep gehad, dus heb echt moeten leren om naar mijn lichaam te luisteren! Ik doe nu 1x per week een zwangerschapssport groepje (soort bootcamp) en 1x yoga en ik wandel, maar moet echt héél rustig aan doen.. Ik werk ook fulltime, dus het is echt verdelen van energie...eerst vond ik het heel erg, maar nu wel vrede mee en zorg gewoon goed voor mijn lichaam! Hard trainen komt wel weer. Inderdaad, ieder lichaam is weer anders.

5 maanden geleden

Met pijn in m’n hart besloten te stoppen met hardlopen, loop al 2 weken niet echt lekker meer. Hoopte het net als bij mijn eerste zwangerschap zeker tot 22 weken wel vol te houden, maar loop eigenlijk dus vanaf week 17 al niet fijn. 😞 Positieve noot; ik ga me maar inschrijven bij een sportschool en het programma van Sterkher aanschaffen. 💪🏻🙄

5 maanden geleden

Ik kreeg van iemand de tip om een buikband aan te schaffen om langer comfortabel te kunnen sporten met een buik. Hebben jullie hier ervaring mee en welke zijn goed?

5 maanden geleden

Reactie op Xx2021

Met pijn in m’n hart besloten te stoppen met hardlopen, loop al 2 weken nie ...
Jammer, maar je hebt de ervaring en de kennis over je eigen lijf dus dit is vast de beste beslissing!

5 maanden geleden

Reactie op kristab88

Ik kreeg van iemand de tip om een buikband aan te schaffen om langer comfor ...
Oh geen idee, maar denk hier zelf ook aan!! Mocht je een tip van iemand krijgen (buitens it topic om), deel hem pls!

5 maanden geleden

Reactie op Xx2021

Met pijn in m’n hart besloten te stoppen met hardlopen, loop al 2 weken nie ...
Verstandig, zelfs als het een lastige keuze is. Zoiets beslissen is ook een vorm van zorgen voor je kindje ❤️ Hier lever ik ook snel in helaas. Besloten om nu ook te beginnen met zwemmen, om zo te wennen aan een andere sport voordat ik helemaal moet stoppen met hardlopen.

5 maanden geleden

Reactie op Verliefdemama

Oh geen idee, maar denk hier zelf ook aan!! Mocht je een tip van iemand kri ...
Ik heb even doorgevraagd bij de tipgever! Zij zegt; een verstelbare met klittenband die je op maat kan maken, en die je buik als het ware optilt. Niet een die over je buik heen gaat want dat gaat schuren.

5 maanden geleden

Vandaag 11km gelopen het deze: https://www.prenatal.nl/kleding-voor-mama/zwangerschaps-kleding/buikbanden/carriwell-verstelbare-buikband-1302180011.html?dwvar_1302180011_kleurnaam_60=White&cgid=137#hic_camp=google_ads%3A103405616%3A43129330920%3A431653473973&kwd=prenatal%20buikband&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwj9-zBhDyARIsAERjds353vBz4zXcewrPR4PGuTYguJgusEFC_JOhVrV3e19L3FBBK6v1JJwaAnxCEALw_wcB&start=1 Voelde best stevig, weet niet of het nou echt veel verschil maakt maar misschien als de buik nog groter wordt wel. In ieder geval geen lies/bekkenklachten achteraf nu. Het tempo keldert wel hard achteruit deze week.. maar goed, blijft wel lekker om te kunnen gaan!

5 maanden geleden

Reactie op kristab88

Vandaag 11km gelopen het deze: https://www.prenatal.nl/kleding-voor-mama/zw ...
Cool! Ga ik ook bestellen! En chapeau hoor, 11km red ik echt niet meer (voor de zwangerschap toch elke week wel 1-2 keer per week een training van 15+km)

5 maanden geleden

Inmiddels een paar weken geleden gestopt met sporten, nu 21 weken zwanger. Ben begonnen met ZwangerFit, wandelen waar mogelijk en pak zoveel mogelijk de fiets. Hoop zo nog enigsinds fit de zwangerschap door te komen, ondanks bekkenpijn.

5 maanden geleden

Reactie op Verliefdemama

Cool! Ga ik ook bestellen! En chapeau hoor, 11km red ik echt niet meer (voo ...
Ik deed wel elke 20 minuten 2 min wandelen, ook om niet te warm te raken en even goed te drinken.

5 maanden geleden

Ik zou nog een 28 km lopen volgende week 🤣 grapjas ben ik ook

5 maanden geleden

Reactie op Hannah112024

Ik zou nog een 28 km lopen volgende week 🤣 grapjas ben ik ook
Haha gaat dat hem niet worden??

5 maanden geleden

Reactie op Xx2021

Haha gaat dat hem niet worden??
Nou het is de chouffe trail. Ook 800 hoogtemeters. Ik ga dat wel proberen. Maar dat wordt sowieso berg op wandelen 👍

5 maanden geleden

Reactie op Hannah112024

Nou het is de chouffe trail. Ook 800 hoogtemeters. Ik ga dat wel proberen. ...
Wow, respect! Maar met wandelpauzes lukt het vast! Wel goed op je eigen grenzen blijven letten en op de warmte!

5 maanden geleden

Reactie op Hannah112024

Nou het is de chouffe trail. Ook 800 hoogtemeters. Ik ga dat wel proberen. ...
Leuk!! Veel plezier en succes alvast, luister goed naar je lichaam!