23 Reacties

één maand geleden

Ach je huishouden doen is ook een sport

één maand geleden

Ik heb precies hetzelfde sporte 4x per week maar heb er nu de tijd/fut niet voor o.a. door veranderingen op werk waardoor ik meer dan fulltime werk. 22e zwanger

één maand geleden

Herken het enorm voor mijn zwangerschap 3 a 4x in de week. Ik heb hg dus nu is het vaak niet. Doe wel zwemmen probeer ik 1x per week en ga 1x per week met een vriendin mee de sportschool in maar merk toch van ik mis het echt sporten. Deed voor mijn zwangerschap aan mountainbiken en merk ook dat ik dat erg mis.

één maand geleden

Ik heb hetzelfde gevoel, in mijn crossfitbox passen ze alles aan waardoor het nu voelt als bewegingstherapie 😂 Aan de andere kant, beter als niets doen en eten op de bank (dat is mijn plan B) Alle beweging met het verweken, extra gewicht en veranderingen is mooi meegenomen en pittiger als anders 💪 zo ook alles wat je nog doet qua werk en huishouden!

één maand geleden

Ps ik werk niet door bekkenklachten, daarom lukt sporten wel. Anders had ik ook moeten kiezen.

één maand geleden

Reactie op Walinda

Ach je huishouden doen is ook een sport
Dit ja! Mijn collega's zeiden altijd tegen elkaar dat als je ziek bent, je de "stofzuigertest" moet doen. Oftewel, als je je huis kunt stofzuigen zonder daarna weer op de bank/op bed te ploffen, ben je pas fit genoeg om weer te komen werken. Met je zwangerschap net zo! Je huis poetsen is echt een beste workout! Je sleept met een emmer, wringt jezelf in allerlei bochten, etc. Lekker in beweging blijven is voldoende 😊

één maand geleden

Ik herken wel wat je zegt! Ik wandel normaal iedere dag, daarnaast tennis ik ook. Maar sinds een aantal weken (nu 26 weken) lukt me dat niet meer. Ik heb nu twee weken vakantie en voer echt bijna niets uit. Iedere dag óf een wandeling óf even sporten maar al is de wandeling maar een half uur, je kunt me opvegen. Ben benieuwd hoe dat straks weer is als ik ga werken..

één maand geleden

Ik probeer nog wel 5x per week te blijven sporten, maar ik merk wel dat de motivatie iets moeilijker op te brengen is omdat het natuurlijk elke week moeilijker gaat ipv dat je fitter wordt zoals normaal, en dat je als zwangere misschien iets meer zin hebt om op de bank te hangen dan daarvoor. Maar ik doe het echt vanuit de gedachte dat het beter gaat zijn om zo fit mogelijk de bevalling in te gaan, en dat je er daarna ook zo snel mogelijk weer van herstelt als je fysiek fit bent. Daarnaast is dit ook de laatste periode dat ik zomaar de vrijheid heb om de deur uit te gaan om te sporten, dus daar probeerik nu ook van te genieten :P

één maand geleden

Fijn om jullie reacties te lezen, meiden! Goeie ook, die stofzuigertest 😂

één maand geleden

Schat ik wil me er niet mee bemoeien en je bent echt vrij om te doen wat je wilt, maar je doet zoooveel!! Heel begrijpelijk dat je tegen een muur op loopt en het sporten niet meer volhoudt. Neem je lijf serieus en gun jezelf echt meer rust. Kijk wat je uit handen kunt geven. Ik weet het is niet leuk, vind het zelf ook lastig, maar echt pak die rust! Als je meer rust, kun je kiezen wat je doet en wellicht kun je dan een keertje extra sporten omdat je er wel de energie voor houdt.

één maand geleden

Als ik jouw verhaal en veel van de reacties lees ben ik jaloers hoeveel jullie fysiek doen. Ik was in het begin enorm misselijk en eens dat wegtrok kreeg ik mijn energie maar niet terug, dus sporten is wel weggevallen voor mij. Ben de laatste tijd wel weer bezig met opbouwen. Paar keer wezen zwemmen en wat gaan wandelen, maar echt fanatiek is het niet te noemen 🤭

één maand geleden

Zeker herkenbaar! Ik zit bij een (wedstrijd)dansteam en ga wel nog 1x per week meetrainen op mijn eigen aangepaste manier. Zelf maak ik de keuze om dan thuis toch wat meer dingen te laten of op andere momenten te doen. Gelukkig doet mijn man ook veel en hebben wij een huishoudelijke hulp 1x in de 2 weken. Waar ik vooral moeite mee heb is dat ik tijdens de training niet alleen maar andere oefeningen doe, maar ook echt een stuk minder moet doen vanwege bekkenklachten. Maar het blijft fijn om toch wat te bewegen en het is voor mij ook het sociale aspect dat ik betrokken blijf bij mijn team. Uiteindelijk is alle beweging goed voor je dus hou je eraan vast dat het ook al in kleine dingen zit! Sowieso het huishouden, of ga een stukje wandelen of fietsen als je ergens naar toe moet.

één maand geleden

Reactie op mermaidmommy

Als ik jouw verhaal en veel van de reacties lees ben ik jaloers hoeveel jul ...
Herken dit wel . Heb 3 opnames gehad wegens veel overgeven. Net controle gehad en toch te horen gekregen dat ik echt meer rust moet pakken. Mijn hoofd wilt veel maar mijn lichaam.

één maand geleden

Reactie op Prookje

Herken dit wel . Heb 3 opnames gehad wegens veel overgeven. Net controle g ...
Ja zo jammer als je lichaam niet meewerkt 😔 hoop wel dat de bevalling alsnog te doen is, ook als je niet fysiek erg fit bent.. 😅 maak me daar het meeste zorgen over als ik te rustig aan doe.

één maand geleden

Ik ben nu 4 weken op vakantie in Zuid-Afrika en we verblijven voor het grootste deel bij vrienden in huis. Thuis loop ik elke dag minimaal een uur, maar hier gaat dat niet ivm gebrek aan veilige wandelpaden 😂 Ik heb een abonnement op de sportschool genomen voor 2 weken en het lukt om 4x per week een uurtje te gaan. Ik volg de trainingen van Sterkher, echt top! Het enige wat ik nu aan huishoudelijke klussen hoef te doen is onze eigen was en af en toe wat boodschappen. Ze hebben een huishoudster en vinden koken heerlijk, dus ik hou echt wel energie over. Ben ook héél benieuwd hoe het straks thuis is als ik weer 5 dagen aan het werk ben en het gewone leven weer start 😅 Gok dat de frequentie dan weer terug gaat naar 1 á 2 keer per week en ik dan in mijn handjes mag knijpen. Ben nu 25+2 en sportte voor mijn zwangerschap minimaal 4x per week.

één maand geleden

Reactie op mermaidmommy

Ja zo jammer als je lichaam niet meewerkt 😔 hoop wel dat de bevalling alsn ...
Het schijnt zo te zijn dat regelmatige sporters (paardrijders, mensen die veel hardlopen en dus blijkbaar ook gewoon veel actief zijn en sporten zoals ik haha) over het algemeen meer moeite hebben met bevallen, omdat de bekkenbodemspieren zo sterk zijn dat ze stug worden. Niks om mensen bang te maken, maar wel als motivatie om te ontspannen. Die ontspanning zorgt ervoor dat je bekkenbodem ook kan ontspannen wat nodig is voor de bevalling! Uit onderzoek blijkt dat freuquente sporters juist vaker een vacuümpomp en andere attributen nodig hebben bij de bevalling. Ivm bekkenpijn ben ik naar de bekken fysio gegaan en die heeft me heel goed geholpen waardoor ik nu geen last meer heb. Het blijft dus zoeken naar een balans en luisteren naar je lichaam

één maand geleden

Ik herken het enorm!! Ik fiets graag en zit echt watertandend naar buiten te kijken met dit weer. Alleen ik weet gewoon dat het teveel is als ik ook moet werken of andere plannen heb. Nu heb ik een 30 minuten workoutje die ik dagelijks doe, om dat lekkere gevoel van spierspanning en inspanning te houden. En als ik een dagje (bijna) niets heb, even goed sporten. Bevalt me goed!

één maand geleden

Reactie op kimvheertum

Ik heb hetzelfde gevoel, in mijn crossfitbox passen ze alles aan waardoor h ...
Hahaha ik denk ook bij elke trage wandeling: ik zit nu in elk geval niet op de bank te snacken

één maand geleden

Reactie op laupstra

Ik herken het enorm!! Ik fiets graag en zit echt watertandend naar buiten t ...
Oh is het online of zijn het je eigen oefeningen? Moest je willen delen, graag! Ik heb altijd groepslessen en hardlopen gedaan, maar ben nu na drie weken vakantie niet terug gestart (25w). Ik twijfel of hardlopen nog goed is? Ik voel me wel heel goed en heb geen kwaaltjes, maar het voelt zo gek met die buik en wil niets verkeerd doen!

één maand geleden

Reactie op Loes En Maurice

Oh is het online of zijn het je eigen oefeningen? Moest je willen delen, gr ...
Ze zeggen dat je er in principe mee door mag gaan tot de bevalling als je je goed voelt. Als je bekkenklachten krijgt beter stoppen.