23 Reacties

één maand geleden

Reactie op Loes En Maurice

Oh is het online of zijn het je eigen oefeningen? Moest je willen delen, gr ...
Ik heb zelf een combi gemaakt van oefeningen die je gerust kunt doen tijdens je zwangerschap (tenminste als je inderdaad daarvoor ook al trainde). Squats, lunges, glute bridge, bil oefeningen met zo’n resistance band, side planks, en dan met dumbells nog oefeningen als tricep dips en bicep curls. Op internet kan je vanalles vinden, maar kan de app Sterkher ook aanraden! Leuk programma zag ik. Ennn nu ik toch aan het schrijven ben: ik zie veel mensen hardlopen tot het einde, maar gewoon wat rustiger aan als het moet. Lekker je duurtrainingen doen, goed voor de duurconditie :)

één maand geleden

Reactie op Queen4

Het schijnt zo te zijn dat regelmatige sporters (paardrijders, mensen die v ...
Wat je schrijft over bekkenbodem klopt inderdaad. “Sporters” moeten dit vaak leren ontspannen. Anderzijds heb ik tijdens de bevalling juist ervaren dat fit zijn helpt, ik had m’n ademhaling heel snel onder controle na een wee (de verloskundige in het ziekenhuis vroeg zelfs of ik veel sport omdat ze dat kon zien dus aan mn ademhaling). Maargoed iedereen heeft een ander lijf/gestel en dus een andere bevalling 😉. Maar met wat conditie/beweging de bevalling in gaan is nooit verkeerd.

één maand geleden

Reactie op Queen4

Het schijnt zo te zijn dat regelmatige sporters (paardrijders, mensen die v ...
Haha nou dat onderzoek klopt hier zeker! Was ultra fit voor de bevalling van de eerste. De bevalling duurde super lang en hield het super goed vol.. maar de persfase was lang en moest ook een vacuümpomp + knip aan te pas komen. Nu tijdens de tweede zwangerschap veel minder tijd om te sporten dus ben ook wat minder fit.. wellicht maakt dat de boel makkelijker over een paar maanden 🤪