10 Reacties

2 maanden geleden

Altijd de speentjes in het begin even steriliseren voor je ze gebruikt! Staat als het goed is ook op de gebruiksaanwijzing.. wanneer je dit het beste doet? Denk dat dat niet zoveel uit maakt. Beste is natuurlijk net van te voren. Wij hebben zo’n sterilisatie apparaat dan is het zo gedaan. Maar ben je van plan BV te geven? Dan zou ik überhaupt geen speentje mee nemen naar het ziekenhuis, als je dat van plan was dan. Ze moeten eerst even wennen aan de borst en tepel voor ze aan de speen moeten, dus dan heb je bij thuis komst nog tijd zat om ze uit te koken!

2 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Altijd de speentjes in het begin even steriliseren voor je ze gebruikt! Sta ...
Zou inderdaad graag bv geven Wist ik niet dat je dan beter geen speen geeft! Dus eigenlijk kan dit allemaal perfect na thuiskomst? 🤔 Trouwens, ik weet dat het moet en ben het echt wel van plan hoor! Maar wat is eigenlijk de “reden” achter het steriliseren? Ik bedoel: waarom de eerste keer wel, en bij vuil worden volstaat de vaatwas/afwassen/spoelen/…? Waarom hoor je niet altijd te steriliseren? 🤔

2 maanden geleden

Reactie op EMBO

Zou inderdaad graag bv geven Wist ik niet dat je dan beter geen speen geeft ...
Eerlijk? Wij hebben enkel de eerste maand gesteriliseerd omdat het “moest” daarna ging het gewoon de vaatwasser in.. ze zijn in het begin natuurlijk nog volop bezig met het opvouwen van de weerstand dus qua bacteriën dan wel handig denk ik? Daarna wordt hun weerstand steeds beter natuurlijk, dus kan je het wat minder nauw nemen. Eerlijk geen idee wat het idee er achter is. Maat m’n zoon is nu 1, en als zijn speen buiten in het zand valt, stopt ie hem gewoon zelf direct weer in z’n mond hoor.. dus je word er vanzelf makkelijker in

2 maanden geleden

Reactie op EMBO

Hm heb er nog geen ervaring mee (eerste kindje) maar ik vind soms dat de geur van de vaatwastabletten in plastic kruipt. Ik doe mijn dopper flesjes ook niet meer in de vaatwas. Alleen al om die reden zou ik liever uitkoken of met de hand afwassen.

2 maanden geleden

Reactie op sjrona

Hm heb er nog geen ervaring mee (eerste kindje) maar ik vind soms dat de ge ...
Dit klopt hoor! Wij hebben ook expres geen silicone bordjes en bekers voor onze zoon, maar hard plastic, dan valt het vaak wel mee.. vind ik zelf dan. In die silicone dingen gaat echt die vieze smaak van de vaatwasser in zitten. Flesjes zijn vaak wel van ander materiaal gemaakt, dus moet er wel tegen kunnen, hier bij zijn flessen nog nooit een vaatwasser smaak geproefd iig! En we deden wel altijd even proberen zelf eigenlijk voor temperatuur Enzo

2 maanden geleden

Reactie op EMBO

Voor zover ik begrepen heb vanwege eventuele chemische resten van het productieproces. Hetzelfde als bij kleding.

2 maanden geleden

Reactie op EMBO

Als antwoord op je vraag; Omdat het verhitten van plastic(onderdelen) het aantast. Maar dat is in de vaatwasser ook al het geval. Check anders even Radar van 17 mei 2024, dan onderzoeken ze het ook. Heel vermakelijk item.

2 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Dit klopt hoor! Wij hebben ook expres geen silicone bordjes en bekers voor ...
En wij hebben dan juist weer geen plastic vanwege de microplastics die vrijkomen, vooral als het in de vaatwasser gaat 😅 We hebben siliconen bordjes van done by deer en bekertjes enrietjes an liewood en ezpz en nog nooit een smaakje of geurtje eraan gehad (ook zelf van geproef) Maar dan nu on-topic: de eerste keer doe je het voor de zekerheid, omdat je niet precies weer wat er allemaal met zo'n flesje of speentje is gebeurt en wie het vast gehad heeft. En inderdaad is de weerstand van je kleintje in die eerste week/maand nig vrij laag. Daarna zo min mogelijk, ook vanwege de microplastics (hoe warmer plastic wordt, hoe meer er vrij komen). Ook is het zo dat je (meestal) het toch allemaal regelmatiger schoonmaakt als het echt in gebruik is, waardoor uitkoken niet nodig is. Zelf doe ik het bijvoorbeeld straks wel weer een keertje bij de flesjes die al 2 jaar opgeslagen liggen.

2 maanden geleden

Wij hebben de sterilisator van Philips Avent en zou echt niet zonder kunnen (derde baby en allemaal flesvoeding). Ik was de flessen op de hand uit en dan een paar minuten de sterilisator in en klaar, speentjes gaan ook iedere dag in de sterilisator. Heb er eerlijk gezegd nog nooit over nagedacht om het in de vaatwasser te doen... Voor iedere baby hebben we nieuwe flessen gekocht en altijd 6 Philips Avent natural flessen. Dit werkt goed voor ons, borstvoeding is voor mij geen optie.

2 maanden geleden

Ik denk dat ik alles in week 40 een x uitkookt ( ouderwets in de pan) en dan apart leg en verpak voor gebruik