9 Reacties

6 maanden geleden

Heb je dit met alle geuren?. Ik kan tegen bepaalde geuren wel en ik spuit dan een beetje van de geur die ik wel verdraag op mijn polsen. Met parfums van andere mensen heb ik dit gelukkig alleen bij mn vriend gehad die had een heerlijk geurtje van Paco rabanne maar toen ik zwanger werd moest ik er ook van spugen. Een collega is toch net wat lastiger dus hoop dat je er snel vanaf bent.

6 maanden geleden

Geen tips voor de geuren. Maar die emasafene moet je even aan wennen. Na 3 dagen trok die enorme vermoeidheid bij mij aardig weg. Ben nog wel vermoeid natuurlijk maar niet ook nog extra door die medicatie.

6 maanden geleden

Bedankt voor de reacties! Sterke parfums, eau de cologne, geurstokjes, wierrook is een grote no no. Wat ook heel gek is dat ik ook over mijn nek ga van citrus geuren. Citroensap o.i.d. In mijn eten dat gaat fout. Ik hoop dat de emasafene verlichting gaat brengen en ook dat de trimester gaat meevallen. Het is even afwachten hoe het gaat. Het is gewoon even niet leuk om niet lekker in je vel te zitten en dat je lichaam je tegenwerkt, omdat het natuurlijk een klein mensje aan het creëren is. Je weet ook niet hoelang het gaat duren omdat je verhalen leest dat het je hele zwangerschap kan duren of als je geluk hebt dat het in de tweede trimester afneemt. Het is ook gewoon fijn om mijn struggles hier even kwijt te kunnen. Niemand bereidt je hierop voor en voor iedereen is het anders.

6 maanden geleden

Ik heb heel erg een afkeur van eet geuren, zoals knoflook, uien , kip , vlees en sterke kruiden

6 maanden geleden

Hier ook heel veel last van sterke geuren. Zowel van eten als parfum en schoonmaakmiddelen. Parfum van mn man al verstopt want werd er super misselijk van. Zelf gebruik ik het liefst niets met een geurtje erin en het is zelfs zo erg dat ik niet op drukke momenten naar de markt of supermarkt kan omdat ik kokhalzend mensen moet ontvluchten. Hoop echt dat dit gauw over is want een oplossing ervoor heb ik niet gevonden.

6 maanden geleden

Herkenbaar, ik ben ook flink wezen boenen en laat mijn man echt elke dag douchen 😂 ook verschoon ik mijn bed vaker dan normaal. Maar dat is allemaal thuis natuurlijk. Buiten vind ik het ook lastiger, bijvoorbeeld in de trein als mensen stinken (vaak parfum of deo geuren 🤢) of rokende mensen, bleh. Je zou ook iets van munt(olie) onder je neus kunnen smeren voor op het werk, mits die geur je bevalt natuurlijk.

6 maanden geleden

Ik heb zowel mijne vorige zwangerschap en deze er onwijs last van, enige wat hielp was een kokos labello gebruiken (van de action) lekker veel smeren maar daardoor rook heerlijk de hele dag naar kokos. Dat maskeert het voor mij goed genoeg om niet te misselijk te worden. Moet je uiteraard wel tegen dat geurtje kunnen 😉

6 maanden geleden

Dank je wel voor de tips, ga ik zeker uitproberen! Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die last heeft van de geuren fenomeen. Wanneer werd het bij jullie minder? Ik kijk er zo naar uit dat ik weer “normaal” kan functioneren.

6 maanden geleden

Voor de geur een collega of een plek waar je langere tijd moet een verblijven kan ik je niet helpen, dat lijkt me echt ellendig! Voor korte geuren (ik woon in de stad, dus van die urinesteegjes, passanten met sterk parfum, sterke burger king lucht bijvoorbeeld) helpt het mij heel erg om een slok water in je mond te nemen en een beetje rond te ‘swirlen’. Ooit geleerd als tip bij uien snijden en werkt nu ook heel goed tegen zulke indringende geuren!!