Hebben jullie tips hoe om te gaan met sterke geuren die me misselijk maken op het werk?
Ik werk in de horeca dus ik ontkom er niet aan dat ik met heel veel geuren te maken krijg waarvan ik liefst heel hard wil weglopen.
Wat dubbel vervelend is dat ik de geur van een collega niet kan uitstaan, het ligt aan mij niet aan haar. Haar geur is zo sterk en penetrant, dat ik echt een afkeer van haar krijg en haar wil ontlopen of mijn adem in moet houden als ze langsloopt of in de buurt is. Het bezorgt me zoveel stress en een misselijkmakend gevoel. Het is dus zo erg dat ik spontaan moet kokhalzen als ze in mijn buurt is. Ik zit gevangen in mijn eigen situatie, want stoppen is geen optie.
Ik zet zoveel mogelijk buiten deuren open voor frisse lucht.
Ik zat zelf te denken aan kauwgom met een sterke menthol smaak die dan vanuit de mond geuren maskeert. Of soortgelijk zuig snoepjes. Nadeel is dat ik er niet veel van kan nemen want dat kan laxerend werken of geeft een weeïg gevoel.
Mondkapje geprobeerd, maar werkt niet tegen hele sterke geuren en daarmee kan ik ook niet gasten ontvangen.
Gisteren begonnen met emesafene. Het drukt de misselijkheid maar ik word daar wel heel moe van. Bijna 12 uur geslapen.
Ook last van hoofdpijn wat nieuw is, dus zit nu ook aan de paracetamol.
Hopelijk kan ik weer snel zonder medicijnen, want dat lijkt me niet ideaal. Maar op dit moment trek ik het gewoon niet.