7 Reacties
5 maanden geleden
Toevallig had ik er gisteren met een vriendin erover, die al kindje heeft. Ze had ook moeite met stoppen met de speen. Zij had uiteindelijk zo gedaan dat kindje speen in zak van Sinterklaas heeft gestopt en zij een kadootje kreeg, en afscheid genomen van speen. Toen ze later haar speen wilde, kon ze op fotos enzo zien en horen nee die is nu weg met Sinterklaas mee, jij hebt mooi kadootje. Ze was wel een paar keer boos geweest en huilen, maar was snel voorbij. Nou is Sinterklaas nog lang niet, maar ook wel eens gehoord, speentje samen begraven ofzo (later dan weggooien) een soort afscheid ritueel en kadootje erbij.
Kan zelf geen tips geven verder, zwanger van de eerste, maar misschien is het iets.
5 maanden geleden
Onze dochter is ook bijna 2,5 en ook wij zijn hier nu mee aan het stoppen, toevallig! We zijn al 2 weken aan het afbouwen met de speen alleen nog maar ‘s nachts. ‘S ochtends geef ik haar nog steeds als eerste een flesje melk en dan geeft ze de speen netjes aan mij om ‘m in haar bed te leggen. Heel soms vraagt ze er overdag naar maar meestal niet. We gaan ‘m binnenkort samen met haar begraven in de tuin en er dan de volgende dag een snoepje neerleggen in plaats van de speen. Ben benieuwd naar de eerste nachten zonder de speen 🙈
5 maanden geleden
Mijn dochter had in het begin weinig met de speen maar rond de twee jaar wilde ze hem eigenlijk dag en nacht. Ik dacht dit wordt een drama, maar ik heb uitgelegd dat het niet zo goed is voor de tandjes en dan we heb samen gingen doorknippen. Als ze er dan naar vroeg zei ik maar we hebben hem doorgeknipt. Ik was eigenlijk van plan om het ‘s avonds nog wel te geven maar naast een paar keer vragen ging ze van volop speen naar helemaal niet meer. Een vriendin had een soortgelijk verhaal. Daar was het weggooien wel wat meer drama maar ook daarna amper meer naar gevraagd. Heel typisch hoe makkelijk ze er dus ook soms in kunnen zijn.
5 maanden geleden
Je kan ook een gaatje in de speen maken, dan wordt de speen minder lekker
Of kies samen met je kindje een knuffel uit, die haar gaat helpen om niet meer te spenen. Als ze dan de speen mist, kan ze knuffelen met haar knuffel
Je zou de spenen kunnen opsturen, want andere baby’s hebben ook een speen nodig.
Of begraaf de spenen in de tuin, dan komt er over een tijdje een mooi plantje uit!
Ik ben logopedist dus verschillende ideeën
5 maanden geleden
Ik heb zowel bij mijn zoontje als dochtertje de spenen fee laten komen hun waren ook erg gehecht aan de speen. Toen ze ongeveer 2 waren kwam de spenen fee en liet een klein cadeautje achter. Mijn dochtertje vond dit in het begin wel moeilijk, maar vertelde gewoon dat ze nu al zo groot is en geen speen meer nodig heeft, haar speen is nu naar een baby gegaan die het wel nodig heeft. Na een paar dagen vroeg ze er ook niet meer om.