6 Reacties

6 maanden geleden

Ik zou contact opnemen met bedrijfsarts en dit aangeven. Bedrijfsarts moet namelijk doorgeven wat zijn/haar advies is en daar hoort jouw manager mee te dealen. Hij hoort jou dan niet lastig te vallen.

6 maanden geleden

Ten eerste van uit de privacywetgeving hoef jij je werkgever niet te vertellen waarom jij je hebt ziek gemeld.. ten 2de als jij al bij de bedrijfsarts bent geweest en jullie hebben afspraken gemaakt dan moet jou werkgever zich ook hier aan houden ik zou het nog eens aankaarten bij de bedrijfsarts en hem contact laten opnemen

6 maanden geleden

Enerzijds; als je echt ziek bent en je hebt je netjes ziek gemeld en de bedrijfsarts bevestigt dit, gewoon de telefoon niet opnemen als je manager belt terwijl je nog ziek bent. Anderzijds klinken de symptomen die je noemt ook niet als onoverkomelijk om te werken.. kunnen ze niet zorgen dat je niet hoeft te bukken en evt vaker korte pauze nemen als je concentratie wegzakt?

6 maanden geleden

Hoihoi! Aller eerst even een reactie op de reacties hierboven. Het advies van de bedrijfsarts is niet bindend, je werkgever bepaalt altijd nog of je moet komen werken of niet en hoeft wettelijk gezien niks te doen met de adviezen van de bedrijfsarts. Verder heb je als zwangere vrouw wel recht op extra pauze en hoef bijvoorbeeld geen avonden/ nachten werken. Verdiep je dus eens in je rechter en ga samen met je werkgever kijken hoe jullie hier uit kunnen komen. Het UWV betaald verder trouwens al je ziekte uren uit die je ziek bent door je zwangerschap. Je werkgever kan dit regelen als je je zwangerschapsverklaring aan hem geeft. Sterkte!

6 maanden geleden

Zeg je gewoon dat je energieniveau het niet toelaat je werk te hervatten. En ik zou je leidinggevende erop aanspreken dat die niet nag vragen wat je hebt, alleen mag vragen hoe gaat het en wat kunnen wij van je verwachten. Meer mag hij niet vragen. En je hoeft ook niet te komen als bedrijfsarts ingeschakeld is en die niet zegt dat dat moet. Dus vooral laten zwetsen en niet komen. Ik zit ook al ruim twee weken thuis en begint nu beter te gaan 12+5. Ik kan gelukkig volledig open zijn op werk maar dat hoeft niet. Bij mij is het ook energieniveau vooral nog op dit moment en ik heb niet eens fysiek werk.

6 maanden geleden

Reactie op A-Li

Hoihoi! Aller eerst even een reactie op de reacties hierboven. Het advies v ...
Maar je werkgever mag niet bepalen of je ziek bent of niet. Dat mag alleen de bedrijfsarts. Dus als je ziek bent hoef je niet te komen. Dan kan je werkgever ook niks hoor. Je mag idd 1/8 van je werkdag extra pauze nemen en die mogen ze je niet ontzeggen als je daar aanspraak op doet.