43 Reacties

2 maanden geleden

Komt juist heel vaak voor. Je huid rekt aan de voorkant uit en groeit, waardoor op je rug meer rek komt.. (Voor die er wel in geloven dan) Ik heb altijd mijn buik en rug ingesmeerd met striae crème. Juist omdat je rug minder gewend is om te rekken dan je buik.

2 maanden geleden

Op de zijkanten van mijn buik en mijn dijen, net als bij mijn vorige zwangerschap. En heel eerlijk, die van de vorige keer zijn gewoon fijne witte lijntjes geworden en ze vallen me niet meer op. Je onderrug is een prima plek, die zie je zelf haast nooit 😆

2 maanden geleden

Hier hetzelfde. Helemaal niks te zien en sinds een paar dagen ziek ik beginnende rode plekjes rond mijn navel en heupen. Ik dacht altijd dat er bij een tweede zwangerschap niks meer te rekken viel, maar was ff vergeten dat het dan juist groter wordt 🙈 Hopelijk blijft het beperkt, nu 30 weken zwanger!

2 maanden geleden

Ik had vorige keer tot einde zwangerschap niks. Dacht ook dat dat kwam door smeren. Maar toen tijdens de bevalling toch gekregen onder op mijn buik 😅

2 maanden geleden

Ik heb (nog) geen striae maar ik begin van die "spider veins" te krijgen links op mijn buik naast mijn navel waar ik hem het meeste voel en in mn knie holtes 🙃 Nu 31+4

2 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Ik had vorige keer tot einde zwangerschap niks. Dacht ook dat dat kwam door ...
Tijdens de bevalling?? 😱

2 maanden geleden

Vooral aan de onderkant momenteel 😅 En op de bovenkant van mn binnenbenen.. Hopen dat het allemaal wegtrekt na de bevalling. Cremes smeren helpt niet helaas haha..

2 maanden geleden

Dit is mijn derde zwangerschap en ik zit eronder 😆 Eerste zwangerschap wel veel gesmeerd, maar of je wel of geen striae krijgt is genetisch bepaald dus heeft eigenlijk helemaal geen zin. Ik heb echt de kenmerkende tijgerstrepen die als een zon uitstralen rond mijn navel en de bovenkant van mijn vagina zit ook onder de strepen, te danken aan mijn tweede bevalling waar mijn zoontje vast zat 😅

2 maanden geleden

Aah dus de rug is niet zo'n gekke plek dan 🫣 blijf denk ik wel smeren, want heb het toch al in huis gehaald 🤭 Geloof verder ook wel dat het uiteindelijk wel weer zal vervagen, dus ik maak me er verder ook niet erg druk om 😁

2 maanden geleden

Het begint bij mij langzaam te komen op mijn zij/heup, bovenbenen, voorkant buik en aan de onderkant! Ik ben nu 30+3 weken en ga er vanuit dat het de aankomende weken nog wel flink toeneemt.

2 maanden geleden

Reactie op kiim92

Tijdens de bevalling?? 😱
Yes, dan komt er ook nog eens heel veel druk op je buik. Hier een foto van hoe het eruit kan zien 😅 https://images.app.goo.gl/PZ2VvZxu7wofwC4V7

2 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Yes, dan komt er ook nog eens heel veel druk op je buik. Hier een foto van ...
🤯🤯 new fear!! Wist ik niet!

2 maanden geleden

Reactie op kiim92

🤯🤯 new fear!! Wist ik niet!
Merk je zelf niks van (nouja... de weeën wel, maar dat je er zo uit ziet). Net zoals wanneer je poep tijdens de bevalling 🙈

2 maanden geleden

Ik heb sinds vorige week opeens veel last van striae. Jeukt het bij jullie ook zo enorm? Ik heb vanalles geprobeerd met insmeren maar die jeuk gaat maar niet weg. Heel irritant...

2 maanden geleden

Reactie op Schildpad1989

Ik heb sinds vorige week opeens veel last van striae. Jeukt het bij jullie ...
Ik heb sowieso soms dat mijn buik en alles eromheen wel even jeukt. Soms krab ik tijdens het slapen en spot ik helaas wondjes op mijn buik 😅 Update trouwens! De striae in mijn rug vervaagt achteraf 😲 misschien is het smeren toch niet zo zinloos? Want ik doe dat sinds ik het opmerkte daar 😁

2 maanden geleden

Reactie op Schildpad1989

Ik heb sinds vorige week opeens veel last van striae. Jeukt het bij jullie ...
Ook olie? En daarna soort butter? Olie gaat sneller dieper in je huid dan boter. ☺️ ik gebruik de combinatie ook.

2 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Ik had vorige keer tot einde zwangerschap niks. Dacht ook dat dat kwam door ...
Ik ook haha ! Was dat ff een domper :p

2 maanden geleden

Kan er ook nog wel bij naast alle andere kwaaltjes 🫠 Ik heb trouwens wel super fijne olie met alleen maar natuurlijke ingrediënten. Ruikt ook super lekker vind ik en deze voelt echt goed intrekkend:)

2 maanden geleden

Ik heb het even opgezocht, het begon bij mij in week 20 zwangerschap met deze mini streepjes naast de navel. Inmiddels week 33 en bijna hele buik zit eronder. Wel allemaal kleintjes, maar gewoon veel naast elkaar nu. En dat terwijl ik elke dag mezelf insmeerde met crèmes EN oliën. 🤷🏼‍♀️ En mijn moeder had niet zo'n last van strae, dus ik dacht ik heb ook de gelukkige genen 🤣 Nou, nie dus. Maar ik heb er echt geen probleem mee 🤷🏼‍♀️ Voor iemand die zo onzeker is over eigen lichaam, ga ik hier enorm nuchter/goed mee om.

2 maanden geleden

Reactie op kiim92

Tijdens de bevalling?? 😱
Ik heb bij de eerste ook niks gehad. Toen begon de bevalling en tadaa daar waren ze ineens