43 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Mec

Ik heb bij de eerste ook niks gehad. Toen begon de bevalling en tadaa daar ...
Echt mega irritant hè 😅 Maarja, gelukkig zien toch nooit zo heel vaak mensen mijn blote buik en mijn man valt het niet eens op 🤣

2 maanden geleden

Reactie op Mec

Ik heb bij de eerste ook niks gehad. Toen begon de bevalling en tadaa daar ...
ach ja. We kunnen het dan toch niet meer veranderen. Uiteindelijk is het een bewijs dat ons lichaam iets moois heeft meegemaakt.. 🙈🥰

2 maanden geleden

Reactie op Schildpad1989

Ik heb sinds vorige week opeens veel last van striae. Jeukt het bij jullie ...
Hier ook enorme jeuk. Bij mij is menthol gel (geen poeder) het enige wat helpt. Met smeren geeft het direct verlichting!

2 maanden geleden

Reactie op Guinda

Ik heb het even opgezocht, het begon bij mij in week 20 zwangerschap met de ...
Haha, wel beter als het je niet teveel dwarszit. Het enige wat je kan doen is smeren en als het niks uithaalt dan houdt het gewoon op 😂 meer kan je ook niet doen. En uiteindelijk zal het allemaal ook nog wel vervagen.

2 maanden geleden

Ik smeer 2 keer per dag maar toch heb ik striae op mijn billen en borsten. Mijn buik daarentegen zit niks.

één maand geleden

Oké ik moet ff klagen hier. Ik heb dus vanochtend flinke striae ontdekt op de onderkant van m’n buik. Echt heel naar wordt ik er van. En ik weet het “het hoort erbij”, “er hebben twee kinderen in je gewoond”, “het zijn strepen van kracht” bladie bladie bla. Ik baal er gewoon even ontzettend van. Bij mijn zoon ben ik er met 0 striae uit gekomen en heb nu letterlijk NIETS anders gedaan dan toen. Ik wil ze niet ik hoef ze niet en ik omarm ze niet, kan echt wel ff janken. En ik weet dat dit moment ook wel weer voorbij gaat en dat het me over een paar weken wrs niks meer kan schelen, maar heb er echt ff de pest aan. Iemand enig idee of striae op een of andere manier nog weg kunnen gaan na de zwangerschap of iig minder kunnen worden?

één maand geleden

Voor het beeld. Ik snap heust dat het niet veel is, maar het idee dat ik nog 6 weken moet en dit dus wrs enkel erger word, ik word er echt verdrietig van

één maand geleden

Reactie op Baby_2324

Oké ik moet ff klagen hier. Ik heb dus vanochtend flinke striae ontdekt op ...
Mijn buik zit op het moment vol boze rode strepen, echt heel naar om te zien. Ik troost mezelf maar met de gedachte dat ze uiteindelijk als de “druk” eraf is licht kleuren en nauwelijks opvallen. Maar op het moment voel ik me echt het minst sexy ooit dus ik denk dat ik je verdrietige gevoel wel snap. De donkere striae tijdens de zwangerschap is gelukkig niet te vergelijken met de lichte, dunnere “tijgerstrepen” die het uiteindelijk worden. Laat je partner weten dat je hiervan baalt, misschien kan ie je helpen een positiever gevoel bij je lijf te krijgen?

één maand geleden

Ik smeer elke dag met weleda zwangerschapsolie. Tot nu toe heb ik nog niks maarja het is ook genetisch bepaald voor een gedeelte.

één maand geleden

Reactie op nicolehzz

Mijn buik zit op het moment vol boze rode strepen, echt heel naar om te zie ...
Ja dat weet ie, maar hem interesseert het allemaal niks. Die vind het allemaal prima mooi en goed.. dus daar heb ik weinig aan. Maar ik moet ook zeggen ik zit niet te wachten op de “je bent mooi zoals je bent” en die soort dingen.. ik merk gewoon dat ik het echt heeeeeel kut vind dat ze er zitten. Ik ben 26, heb straks dan twee kinderen, en een uitgezakt lijf.. zo voelt het. Terwijl ik donders goed weet dat het allemaal wel mee valt en het maar om een paar striae gaat. Maar goed, denk ook de hormonen 😂

één maand geleden

Reactie op Babytjenovember

Ik smeer elke dag met weleda zwangerschapsolie. Tot nu toe heb ik nog niks ...
Bij de eerste elke dag gesmeerd en niks. Bij deze elke dag gesmeerd en wél striae.. dus smeren zegt echt niks

één maand geleden

Reactie op Baby_2324

Oké ik moet ff klagen hier. Ik heb dus vanochtend flinke striae ontdekt op ...
Herkenbaar. Ik heb het op mijn heupen/onderrug. Als ik veel smeer vervaagt het tijdelijk, maar het komt toch steeds terug 😅 zal wel definitief zijn. Heb het ook op mijn borsten inmiddels. Vind dat er een stuk erger uitzien nog 🥲 Denk het enige wat we kunnen doen is al die olie en balsems smeren en na de bevalling hopen dat het vervaagt?

één maand geleden

Reactie op mermaidmommy

Herkenbaar. Ik heb het op mijn heupen/onderrug. Als ik veel smeer vervaagt ...
Ik heb het bij de eerste extreem op m’n borsten gekregen, maar pas na de zwangerschap, rijden BV en kolven.. dat is nooit helemaal weg getrokken maar net voordat ik weer zwanger raakte was het wel zo dat je het niet meer extreem erg zag, maar goed dat waren ook uitgezakte zakjes. Nu ik weer zwanger ben zie je ze wel weer goed. Ik weet het allemaal niet zo goed meer. Weet dat ik toen over de stria op m’n borsten ook heel verdrietig was, maar met de tijd ging dat ook weg.. dus hoop dat de tijd gewoon zorgt dat we minde rverdrietig er over worden

één maand geleden

Reactie op Baby_2324

Ik heb het bij de eerste extreem op m’n borsten gekregen, maar pas na de zw ...
Hoop het ook 🫣

één maand geleden

Reactie op Baby_2324

Bij de eerste elke dag gesmeerd en niks. Bij deze elke dag gesmeerd en wél ...
Nee klopt zo zuur is dat he..

één maand geleden

Eerste zwangerschaps was ik een striae zebra😅 en nu 3 mini streepjes🤷🏻‍♀️

één maand geleden

Yes, op m'n buik en heupen (niet op de foto zichtbaar) maar dit had ik deels al. Ik smeer het lekker in met Naif buikbalsem omdat deze groei soms gepaard gaat met jeuk door de rek.

één maand geleden

Reactie op Nurse541

Yes, op m'n buik en heupen (niet op de foto zichtbaar) maar dit had ik deel ...
Ik smeer ook met die van naïef, maar tegen de jeuk helpt het niet echt voor mij 🫣

één maand geleden

Reactie op mermaidmommy

Ik smeer ook met die van naïef, maar tegen de jeuk helpt het niet echt voor ...
Ik smeer met bio-oil! Dat helpt hier wel tegen de jeuk moet ik zeggen!

één maand geleden

Reactie op Baby_2324

Ik smeer met bio-oil! Dat helpt hier wel tegen de jeuk moet ik zeggen!
Hmm, vraag me af of het nog niet heeft om een ander merk aan te schaffen, weet nog niet eens of ik mijn huidige naïef setje op krijg voor de baby er is 😆 Smeer je naderhand nog door eigenlijk? Of stop je ermee na de bevalling?