29 Reacties
2 dagen geleden
Hee! Zelfde situatie hier, maar vandaag 39+0. Ik zou graag thuis bevallen, maar zit er verder helemaal doorheen dus heb een afspraak staan in het ziekenhuis om inleiding te bespreken. Hierom besloten om wel te starten met strippen om hopelijk toch thuis te bevallen! Helemaal niet gek om te vragen dus :)
2 dagen geleden
Reactie op xpm
Hee! Zelfde situatie hier, maar vandaag 39+0. Ik zou graag thuis bevallen, ...
Wanneer word je voor her eerst gestript? Ik duim voor je dat het lukt!
2 dagen geleden
Je kan het voorleggen, bij mij zeiden ze gisteren dat ze dat pas vanaf 41 weken doen. Mijn kleine mag niet na de 41 weken geboren worden ivm het gewicht. Hierdoor willen ze in week 40 voor de geplande inleiding nog strippen. Dus het kan dus wel! Sidenote: strippen kan dus alleen als je al een beetje ontsluiting hebt. Anders kan het niet.
Dus voor mij ook maar de vraag of het kan! Succes momma!
2 dagen geleden
Hoi, ik had afgelopen maandag een afspraak bij de verloskundige om dit te bespreken. Ben vandaag 40 weken en we hebben besloten om morgen de eerste keer strippen te doen. Is maar de vraag of dat nut heeft, maar ik wil het in ieder geval proberen. Zeker aangezien er dan 3x een poging kan worden gedaan en ik niet naar de 42 weken wil voor een inleiding (dat zou dan op 41,1 gebeuren). Mijn verloskundige stond er helemaal open voor en ik mocht zelf aangeven wat voor mij het beste voelt, dus zou het zeker bespreekbaar maken. Alvast succes!
2 dagen geleden
Ik hoop dat ze het wilt doen voor je, ik kwam maandag van de koude kermis thuis.. Ik was toen 40+0 en mijn zwangerschap is ook niet bepaald soepel verlopen, toen ik dinsdag aangaf het echt zat te zijn en echt niet tot 42 weken te willen lopen, werd er gewoon gezegd "je hebt weinig keuze" en toen ik vroeg te strippen, kon dit echt pas met 41 weken, zelfs niet eind deze week met 40+4 bijvoorbeeld. Dat was zo'n grote domper, ik heb echt vreselijk zitten huilen.
Dit was niet wat ik had verwacht, want er is niet eens gekeken naar eventuele ontsluiting of mogelijkheden. Ik voelde mij aardig onbegrepen.
Niet dat ik je bang wil maken, want ik hoop dat jouw verloskundige wel samen met jou wilt kijken naar mogelijkheden en je fijner thuis komt maar weet dat er dus verloskundige zijn die het echt weigeren voor de 41 weken. Inmiddels zijn de emoties wat gedaald maar kan er nogsteeds elke keer boos om worden. Het was voor mij vooral het gevoel dat ik geen keuzes had, terwijl ik van te voren dacht die wel te hebben, wat het voor mij zo moeilijk maakte.
2 dagen geleden
Reactie op Noortje261
Wanneer word je voor her eerst gestript? Ik duim voor je dat het lukt!
Vandaag! Dus ik hoop dat er voldoende ontsluiting is anders gaat het natuurlijk niet door. Maar dan heb ik dinsdag afspraak in het ziekenhuis om verder te bespreken.
Zeker afhankelijk van je verloskundige, hoor wisselende verhalen, maar bij mij denken ze gelukkig heel fijn mee!
2 dagen geleden
Bij mij gaan ze het bij 40+5 doen, normaal doen ze het bij 40+6. Volgens mij is het nadeel vooral als je het vroeg laat doen dat je er wel krampen en ongemak van kan krijgen, maar dat het de bevalling niet in gang zet.. dus dan loop je misschien uren met pijn rond zonder dat er iets gebeurd. Dat is volgens mij de reden dat ze het liever pas bij 41 weken doen, maar als je dat “risico” accepteert denk ik best dat ze ernaar willen kijken. Succes!
2 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Ik hoop dat ze het wilt doen voor je, ik kwam maandag van de koude kermis t ...
Ik had je berichtje ergens anders al gelezen en was echt verbaasd over de botte reactie. Vind het echt sneu voor je, zou denk ik gelijk in huilen zijn uitgebarsten 😅 Hoop voor je dat de kleine gewoon snel komt en je niet nog een keer voor jezelf hoeft te vechten!
2 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Ik hoop dat ze het wilt doen voor je, ik kwam maandag van de koude kermis t ...
Dat is dus wat ik zoal heb gelezen. De ene verloskundige staat er al met 38 weken open voor en de ander inderdaad pas met 41. Het blijkt dat ze dat zelf mogen kiezen, dat er geen speciale regels over zijn gemaakt. Alleen dat het pas effectief zou zijn na 41 weken, maar de verhalen van vrouwen laten mij anders denken
2 dagen geleden
Het ligt zo te lezen echt aan de verloskundige, ik ben nu 2x gestript, 1 keer met 38+6 en gisteren met 39+2, wel met de kanttekening dat de kans heel klein is dat het al gaat werken maar als ik daar vrede mee had wilde ze het best doen, omdat het bij mij mentaal ook echt helemaal klaar is. Nu staat er om de dag strippen ingepland bij ze tot ze er is of ik word ingeleid. Ik zou het dus zeker gewoon benoemen en vragen of ze het al willen en kunnen doen!!
2 dagen geleden
Reactie op xpm
Ik had je berichtje ergens anders al gelezen en was echt verbaasd over de b ...
Heb ik ook gedaan 😂 heb er echt 2x flink zitten huilen en daarna nog een tijdje zitten brullen in de auto met mijn man aan de telefoon.
Maar het vervelende was vooral dat de andere verloskundige (we hebben er 5) die week ervoor zei "anders eind volgende week strippen" dus met die gedachte ging ik er heen, in de hoop dat ze het ook iets eerder wilde proberen wellicht. Ik nog nagevraagd aan mijn man want die was toen mee, die beaamde die opmerking ook. Begon helemaal aan mezelf te twijfelen. En zei vroeg "wil je tot 41 of 42 weken doorlopen?" Dus toen zei ik dapper "nou, niet al inleiden met 41 maar ook niet tot 42, zo beetje er tussen in" en toen zag ik later in m'n dossier staan "wilt niet ingeleid worden met 41 weken, ip afwachten tot 42" maar dat heb ik niet gezegd.. Bij deze verloskundige was er ook geen opening want ik wou toch wel vanaf 41 weken actie gaan ondernemen nu in de zin van halverwege week 40 starten met strippen, met 41 weken nogmaals en daarna door naar het ziekenhuis en inleiden met zo'n 41+3 ofzo.
Anyway, ik kolf met inmiddels helemaal gek in de hoop dat deze tepelstimulatie mij weeën geeft maar so far nog zonder resultaat 😂
Maar goed, ik hoop dat de andere wel een betere ervaring hebben en anders voorbereid zijn door mijn verhaal haha. En die tranen? De hormonen doen goed zijn werk 😘
2 dagen geleden
Ik had gisteren een afspraak met 40.0. We hebben besloten om pas te strippen met 41.0. Dit is omdat ik een paar heftige nachten met voorweeën achter de rug heb, steeds loos alarm. Ik kan het energie technisch even niet aan om nog meer krampen te hebben van een vroege strippoging zonder resultaat. Ook staat er 41.1 intake voor inleiding op eigen verzoek. Kan denk ik beter even hopen op een nachtje rust. Verloskundige was heel begripvol en dacht goed mee. Ik mag me volgende week nog bedenken over het strippen en het inleiden. Maar ben super blij dat de afspraken gepland staan 🙏🏼
2 dagen geleden
Ik ben net voor de 1e keer gestript met 40+1. Had 2 cm ontsluiting en t was al goed aan het verweken. Afgelopen maandag had ze gevoeld en toen had ik nog maar 1 cm en helemaal geen verweking, dus er is al wel e.a gaande en ze zei dat ze nu wel goed kon strippen. Was wel behoorlijk onprettig en nu heb ik krampjes en een heel zwaar gevoel onderin.
Bij ons doen ze het vanaf 40 weken en als er dus wat ontsluiting is e.d. dus afgelopen maandag wilde ze het ook nog niet doen bij mij. Ik was toen 39+5. De reden daarvoor is dat het zonde is om het te vroeg te doen, omdat het 2x maar echt effect zou hebben en als je het dus te vroeg doet en er gebeurt niks door, de latere pogingen die bv echt een inleiding zouden kunnen voorkomen dan minder effectief kunnen zijn.
Dit is overigens mijn 2e kindje en de eerste kwam met spontaan met 38+5 dus voelt alsof ik al 1.5 week over tijd ben haha
2 dagen geleden
Bij mij hebben ze net gekeken of strippen mogelijk was. Het was half verstreken en 1cm ontsluiting. We hadden van te voren afgesproken om pas te strippen bij 2cm omdat anders de kans groot is dat er veel gerommel komt wat tot niks gaat leiden. Ze heeft wel de baarmoedermond gemasseerd, in de hoop dat dit ook wat doet. Ik vond het helemaal niet pijnlijk, maar heb ook al weken lang een volledig ingedaald kind op mn baarmoederhals drukken dus ben het gevoel gewend inmiddels 😂
2 dagen geleden
Net geweest voor controle en aangegeven dat ik er helemaal klaar mee ben. Dit begreep ze en gaf de mogelijkheid tot inleiden vanaf 39 weken. Aangegeven dat ik dat nog niet wil. Strippen wilde ze wel doen, maar ze gaf aan dat ik daar hoogstwaarschijnlijk meer last van ga krijgen dan dat het resultaat gaat hebben. Hierom besloten af te wachten tot maandag, dan is het 40 weken en zou het effectiever zijn
2 dagen geleden
Soms kan er nog niet gestript worden. Dat kan ook nog aan de prde zijn. Bij mij (nu 41,3) 2x gekeken maar de baarmoedermond ligt nog te ver naar achter.
2 dagen geleden
Reactie op Willemina90
Soms kan er nog niet gestript worden. Dat kan ook nog aan de prde zijn. Bij ...
Ja, dat had ik ook begrepen. Er moet inderdaad wel ontsluiting zijn. Maar daar heeft ze dus nog niet naar gekeken