11 Reacties

één maand geleden

Het is een lange zit in de wachtkamer. Dat vond ik vervelend maar neem dan iets voor je zelf mee om te doen. Zelf kreeg ik heel erg last van maagzuur maar dat heb ik sowieso al vanaf begin vd zwangerschap. Hierdoor ook wat misselijk geworden maar ook daar ben ik wat gevoeliger in. Verder zou ik aanraden om het zo vroeg mogelijk op de dag te doen, ook ivm nuchtere maag

één maand geleden

Toevallig vandaag geweest. Ik vond het heel erg meevallen. Ja het is zoet, maar even paar grote slokken en dan is het ook weg. Ik had zelf nergens last van qua misselijkheid etc., het 2 uur lange wachten is alleen even een zit. Vooraf kreeg ik een vingerprik en bloedafname middels de arm, na die 2 uur wachten nogmaals bloedafname. Nu wachten op de uitslag!

één maand geleden

Volgens mij is het heel wisselend per persoon. Voor mij was het echt geen probleem… en dat terwijl de waarde achteraf niet goed was 😅🥲. Drankje opdrinken was eerste helft helemaal prima, tweede helft iets lastiger omdat het gewoon echt heel zoet is. Daar mocht ik 100 ml gewoon water bij drinken om het tweede deel weg te krijgen. Verder hele wachttijd me prima gevoeld en gewoon lekker vooraf gedownloade serie gekeken en mijn boek gelezen. Twee uur was zo voorbij voor mij. Je mag verder de hele wachttijd niets doen, niet wandelen oid en je mag ook niks drinken (ook geen water).

één maand geleden

Hoeveel mochten jullie drinken van te voren? In mij uitnodiging staat “slokjes water” zeg maar vanaf het moment van opstaan tot de rest. Maar met deze hitte kan dat toch nooit goed zijn?

één maand geleden

Reactie op DaCha

Hoeveel mochten jullie drinken van te voren? In mij uitnodiging staat “slok ...
Maximaal een half glas bij mijn medicatie..

één maand geleden

Reactie op DaCha

Hoeveel mochten jullie drinken van te voren? In mij uitnodiging staat “slok ...
Daar was bij mij niets over gezegd, over vooraf dan. Omdat ik gewoon vrij vroeg op de ochtend ging, had ik zelf nog amper wat gedronken. Na het suikerdrankje mocht ik een paar slokken water nemen en daarna 2 uur lang niets meer.

één maand geleden

Als je graag gerustgesteld wil worden dan zou ik het zeker aanraden. Ik voelde met door het drankje op lege maag niet top, maar ook niet slecht. Zou er wel voor zorgen dat je de optie hebt om naderhand lekker thuis even een dutje te doen bijvoorbeeld, zou niet meteen door naar werk gaan (als je die optie hebt) Na het avondeten voelde ik me pas weer ‘normaal’. Bij mij werd er nuchter bloed geprikt, na 1 uur en na 2 uur. Ik had mijn vriend meegenomen, vond dat wel fijn. En lekker rustig een boekje gelezen, er was een aparte ruimte met airco en nog twee andere vrouwen met dezelfde test. Van 8 tot 10 daar geweest, en 3 uur later stond het resultaat van het lab al online (ziekenhuis). Mijn resultaat was goed en dat heeft me zeker gerust gesteld! Succes, wat je ook kiest ;)

één maand geleden

Het is maar net wat je er zelf van maakt heb ik het idee. Ik was twee keer nerveus en twee keer viel het mee. Gewoon voldoende meenemen om te doen. Drankje is niet top, lijkt op pure ranja vind ik. Daarna mond spoelen met water en een paar slokken om de ergste smaak weg te spoelen. Ik moest drie keer bloedprikken. Nuchter, na 1 uur en na 2 uur. Zelfde dag de uitslag binnen. Ik denk dat als ik zo jou zorgen lees dat ik hem dan gewoon voor een derde keer weer zou doen als het kan.

één maand geleden

Drankje was niet vies maar ook niet lekker. Echt zoete suikerwater en stroperig van substantie, maar het is maar een klein bekertje en daarna krijg je wat water. :-) Vond het wachten in een drukke wachtkamer heel stom (2 uur) en was die hele middag doodmoe. Echt opgebrand. De dag erna alles weer over en een positieve uitslag. (Voor mij dan, geen suiker.)

één maand geleden

Ik hou van zoet en word niet snel misselijk van veel zoet en ik vond het helemaal niet vies. Nou lekker zou ik ook niet perse zeggen. Inderdaad veelste zoete ranja als het ware. Het verschilt per plek hoe fijn de plek om die twee uur te wachten is. Als dat gewoon een wachtkamer is en geen relaxte stoel is dat wel wat minder. In ziekenhuis vaak een fijnere plek voor ingericht volgens mij.

één maand geleden

Ik vond het prima, drankje is niet mega lekker maar ook niet vreselijk. Kon in een aparte ruimte (in het ziekenhuis) wachten, 2 uur later weer prikken en toen naar huis. Vond het alleen gewoon een beetje saai, meer niet