32 Reacties

één maand geleden

Ik vrees dat dat onrealistisch is. Maar ik had geluk en moest niet perse wachten in de wachtkamer en kon elders in het ziekenhuis een rustig plekje opzoeken om te werken.

één maand geleden

Hey! Nou afgelopen week had ik ook mijn suikertest gedaan bij spaarne ziekenhuis. Lekker vroeg in de ochtend geen drukte etc. Alleen moesten we 2 uur lang wachten en dus om de uur even langs komen om te prikken. Ik vroeg aan ze waar ik moet wachten ze zeiden het liefst hier in t wachtruimte. Nou dacht het niet, ging rustig met mijn man in de auto zitten even muziekje op en rustig achter leunen tot dat we weer moesten prikken. Bij de 2de prik viel ik zelfs in slaap in de auto. Nuchter zijn de heletijd was een challenge voor me, voorderest liep alles soepel

één maand geleden

Haha, ja nee.. ik vrees ook dat dit onrealistisch is. Zit momenteel ook op het wachtbankje. Pijnlijk staartbotje en hartkloppingen/weeig van de suiker. Drankje vond ik gelukkig niet vies, maar dat wachten.. 🥹

één maand geleden

Dan hebben vriendinnen gewoon onwijs geluk gehad in hun ziekenhuis haha. ^^ drankje viel mee, vind een stuiterende baby wel vervelend en wat zielig voor haar en idd die honnggerrrrrr !!

één maand geleden

Bij mijn eerste zwangerschap had ik mijn suikertest bij de SHO in Nijmegen. Daar werd je na het innemen van het drankje naar een aparte (stilte)ruimte begeleid met comfortabele stoelen, waar je bijna in kon gaan liggen. Het licht werd zelfs gedempt voor als je wilde gaan slapen. Het waren twee comfortabele uurtjes wachten. Volgende week mijn suikertest in het ziekenhuis, waar ik gewoon in de wachtkamer op een bankje mag gaan zitten. Zie er nu al tegenop 😅

één maand geleden

Nou en weer een heel verschil in wat er mag… ik mocht niet eens naar de auto lopen om iets te pakken (was misschien 200 meter) omdat ik daarmee de resultaten kon beïnvloeden omdat bewegen de glucose opname verbeterd waardoor je diagnose onopgemerkt kan blijven. Dus bijzonder om te lezen dat op andere plekken je elders kunt wachten/naartoe mag. Ik mocht ook niet werken op m’n laptop tussendoor want dan was ik ook ‘te actief’. Dus ik mocht alleen een boek lezen of serie kijken op de stoel 😅… en zeker zonder airco bij de prikpost hahaha.

één maand geleden

Je hebt in principe zelf de keuze van je priklocatie. Dus je hebt hier zelf invloed op…. Ik heb bewust een grotere locatie gekozen, waar ze een aparte ruimte hebben voor het wachten. Fatsoenlijke stoel, rustig plekje. Vorige zwangerschap gewoon ‘dichtste bij’ gekozen, daar zat ik idd ook gewoon in een drukke wachtruimte op een waardeloos bankje. Daar ging ik nu dus niet meer heen 😅

één maand geleden

Reactie op Smos

Je hebt in principe zelf de keuze van je priklocatie. Dus je hebt hier zelf ...
Ik ben naar het grootste ziekenhuis van de twee opties gegaan, toevallig ook het dichtste bij en vond het echt belabberd. Maargoed het zit er weer op. Ik mocht ook zeker niet naar de auto wat ik eerst wou om daar te wachten. Zitten en blijven zitten.

één maand geleden

Ik mocht wel in het ziekenhuis of bij de binnenplaats zitten, maar niet er buiten voor de hoofdingang. Uiteindelijk toch 1ste rij bij het koffie hoekje met uitkijk op de hoofdingang. Ik heb mij echt prima vermaakt, wat lopen er soms toch bijzondere mensen rond 😜

één maand geleden

Hadden jullie meteen de uitslag? En zijn de aanpassingen te doen als je het hebt? Ik moet morgen testen en ben best bezorgd😶🤞

één maand geleden

Ik heb toevallig nu de test in limburg op een nevenvestiging van het ziekenhuis en daar heb ik de kantine van het personeel met tevens een onderzoeksbed voor mezelf gekregen. Maar ik weet dat dit wel uitzonderlijk is, vriendinnen die gewoon in het ziekenhuis de afspraak hadden moesten ook gewoon in een overvolle wachtkamer wachten.

één maand geleden

Reactie op lianne1985

Hadden jullie meteen de uitslag? En zijn de aanpassingen te doen als je het ...
Ik had direct uitslag maar ik had ook een vingerprik, dat krijgt niet iedereen! Ze mocht natuurlijk geen uitslag geven, maar ik wist dat hij onder de 7,9 moest zijn. Dus zei ze later met een knipoog "mijn collega moet hem alleen nog even groen markeren in het systeem" want ik had 7,3

één maand geleden

Ik heb vanmorgen de suikertest gehad. Er waren nog 2 zwangere dames die ook voor de suikertest moesten. We werden na het drankje naar een kamer gebracht met 3 heerlijke stoelen. Daar konden we lekker in relaxen. Airco stond aan. Wat heel fijn was want ik voelde mij zo ellendig.

één maand geleden

Reactie op lianne1985

Hadden jullie meteen de uitslag? En zijn de aanpassingen te doen als je het ...
Bij mij een buisje bloed afgenomen, dus niet meteen de uitslag. Maar stond al wel ‘s middags in mijn online dossier bij het ziekenhuis en werd om vier uur gebeld door verloskundige dat de uitslag miet goed was. Ik heb gisteren meteen een afspraak gehad met een diëtist, alvast wat tips hoe suikers te mijden en koolhydraten te spreiden over de dag en dan nu eerst een week 4-5x per dag suiker meten. Kijken hoe de waardes dan zijn. Eerste stap is altijd aanpassen dieet om daarmee je waardes goed te krijgen, lukt dat niet, dan evt insuline spuiten.

één maand geleden

Hier in het ziekenhuis kom je in een aparte ruimte te zitten met 2 verstelbare lounge stoelen. Dit is speciaal ingericht voor mensen die de suikertest hebben.

één maand geleden

Reactie op Girlsmom27

Ik heb vanmorgen de suikertest gehad. Er waren nog 2 zwangere dames die ook ...
Oh wauw wat een luxe!

één maand geleden

Dan heb ik geluk gehad. In het ziekenhuis in Maastricht kreeg je een soort ligstoel met gordijnen eromheen. Zaten nog wel een paar andere dames, maar voor ieder een eigen stoel. Mocht inderdaad niet weg, hooguit even naar de wc ofzo. Maar verder prima. Ze kwamen ook regelmatig vragen of alles nog goed ging en ik had een alarmknop mocht het nodig zijn. Ik moest 3x prikken: voor drankje, 1u erna en 2u erna. Daarna wel nog 1,5u wachten op de uitslag

één maand geleden

Niet helemaal onrealistisch denk ik, ik kon meteen terecht toen we naar binnen liepen (mijn man mocht mee omdat ik anders 2 uur alleen moest wachten). Daarna mocht ik lekker blijven zitten in de ruimte waar ik werd geprikt, in een comfortabele stoel die ook nog plat kon als ik beroerd werd. Twee uurtjes vlogen zo om! We mochten ons schaakspel doen die we meehadden en onze serie kijken. Airco erbij aan en de mevrouw die mij prikte kwam eens in het kwartier even controleren hoe ik me voelde! Echt heel fijn, maar zo te lezen hebben we dan wel een beetje geluk gehad.

één maand geleden

Reactie op desmaxpom

Ik ben naar het grootste ziekenhuis van de twee opties gegaan, toevallig oo ...
Bij mij viel het ook echt tegen! Totaal geen luxepoes maar met 4! dames op een ziekenhuiskamer die warm was, was echt geen pretje. Je zit zo kort op elkaar in een kleine setting dat je wel moet socializen maar daar had ik eig op dat moment helemaal geen zin in 🙈. Goed om te lezen dat het in Maastricht anders is, dan ga ik daar de volgende keer heen. Maar nee, voor iemand die in de zorg zelf werkt en wel wat gewend is, viel t mij ook tegen. Van 8 tot 1 was sws erg lang..

één maand geleden

Ik moest in het ziekenhuis blijven in de wachtkamer. Veel lopen mocht niet ivm dat je dan verbrand en de waardes lager kunnen uitvallen. Wel zaten we in een afgeschermd gedeelte naast de balie van de wachtruimte. Hier stonden een tafel met boekjes en iets luxere stoelen. Als we niet lekker werden moesten we het zeggen dan konden we nog in een kamertje erachter liggen. Ook kwamen ze steeds vragen hoe we ons voelden en of we eventueel een dekentje wilden ofzo. En als er iets was dan moesten we een gil geven naar de dame achter de balie. Die hield ons ook in de gaten.