29 Reacties

6 maanden geleden

Vissen worden gekweekt, in de zee zitten microplastics, in vlees zit antibiotica. Ik geloof echt wel dat je een keer een garnalen rol mag eten of tonijn rol. Zou wel met mate doen en absoluut geen poging wagen met rauw. Daar zou ik wel mee wachten….

6 maanden geleden

Ik heb aan het sushi restaurant gevraagd of ze California zonder de vissen eitjes konden maken en verder vooral sushi met komkommer, surimi, avocado, kip etc gekozen (en bijvoorbeeld twee stuks met gebakken garnalen). Er is best veel wat je wel zou mogen, alleen duidelijk aangeven dat je zwanger bent.

6 maanden geleden

Ik eet regelmatig sushi, kan niet zonder haha. Niet met rauwe vis uiteraard, maar wel af en toe met garnaal en de rest wat wel gewoon mag. Sommigen zijn bang voor kruisbesmetting, maar die kans is niet heel groot lijkt mij.

6 maanden geleden

Reactie op SnnevL

Ik eet regelmatig sushi, kan niet zonder haha. Niet met rauwe vis uiteraard ...
Garnalen is ook niet goed als je zwanger bent dacht ik?

6 maanden geleden

Ik eet sushi, maar alleen de vega varianten. Ik vertrouw het niet genoeg om daar vis te eten. 1x iets van bacterie eten kan al genoeg zijn.

6 maanden geleden

Reactie op kristab88

Nee zeggen ze vanwege kwik. Maar daarom met mate. In mijn vorige zwangerschap was dat advies er nog niet, dus toen ook gewoon gegeten.

6 maanden geleden

Reactie op kristab88

Advies in Nederland is inderdaad om het niet te eten, in andere landen wordt dan weer gezegd dat het prima is 😅 denk als je niet overmatig garnalen eet het geen kwaad kan

6 maanden geleden

Reactie op Mama_M_1995

Advies in Nederland is inderdaad om het niet te eten, in andere landen word ...
Zwangeren in Nederland mogen over een paar jaar nog alleen maar sla eten

6 maanden geleden

Reactie op SnnevL

Zwangeren in Nederland mogen over een paar jaar nog alleen maar sla eten
Zo voelt het bijna wel, heb het idee dat ik vier jaar terug veel meer mocht eten 😅

6 maanden geleden

.

6 maanden geleden

Reactie op Mama_M_1995

Ik heb aan het sushi restaurant gevraagd of ze California zonder de vissen ...
Surimi mag toch ook niet

6 maanden geleden

Reactie op Selmx

Surimi mag toch ook niet
Surimi is witvis en dan staat er dit advies bij, ik was ook half in shock dat ze hetzelfde zeggen over kibbeling 😅 dus niet te vaak dan kan het wel

6 maanden geleden

een keer in de zoveel tijd eten kan echt geen kwijt. ook gecheckt bij mn verloskundige. let wel op wat voor type vis je eet. ga voor vis met zo min mogelijk kwik (dus liever geen tonijn, makreel..) zalm is alweer een betere keuze. zorg verder dat de vis zo vers mogelijk is. leuk feitje: wist je dat in japan vrouwen zelfs wordt aangeraden vis/sushi te eten? wij gaan in mei naar japan en ik ga daar dus zeker wel een keer sushi eten. uiteraard wel goede, verse sushi uit een tent met goede hygiëne en liefst met keurmerk (ja heb me echt in sushi-zwangerschap-japan verdiept, want het kan toch niet zijn dat ik in japan ben en geen sushi kan eten 😂) maar ook met dit: doe vooral wat voor jou goed voelt en wees alert.

6 maanden geleden

Reactie op themamabear

een keer in de zoveel tijd eten kan echt geen kwijt. ook gecheckt bij mn ve ...
*kwaad

6 maanden geleden

Ik hoorde inderdaad ook iemand al over dat ze bang was voor kruisbesmetting, wat denken jullie ??

6 maanden geleden

Reactie op themamabear

een keer in de zoveel tijd eten kan echt geen kwijt. ook gecheckt bij mn ve ...
Eet jij dan dus wel rauwe zalm? Maar gewoon echt vers?

6 maanden geleden

Meestal staan er op websites en op menukaarten al aangegeven welke sushi niet mag als je zwanger bent, dus opzich moet je genoeg opties kunnen vinden. Heb ook vaak genoeg vegan sushi gegeten die ook gewoon erg smakelijk is dus genoeg opties!

6 maanden geleden

Reactie op samlentjes

Eet jij dan dus wel rauwe zalm? Maar gewoon echt vers?
heb dit bij mn vorige zwangerschap een keer gedaan. sashimi van een japans restaurant in scheveningen haven. had navraag gedaan en ze zeiden dat de vis die ochtend gevangen was. en eerlijk het was hemels, maar ik had het wel bij twee stukjes sashimi gehouden hoor. ik ga niet helemaal los, ‘omdat het geen kwaad kan’. ik eet ook geen noorse zalm voor op brood ofzo.

6 maanden geleden

Reactie op saardh96

Ik hoorde inderdaad ook iemand al over dat ze bang was voor kruisbesmetting ...
Heb daar even aan gedacht, maar aan de andere kant. Als je iets vegan klaarmaakt dan zorgen ze er normaal voor dat er geen aanraking is geweest met vlees/vis. En wordt dit op een apart werkblad gedaan. Bij Shabu was dat wel zo iig.

6 maanden geleden

Ik heb laatst vegan sushi besteld. Dat smaakte nog best naar echte zalm en tonijn vond ik! Zou het 8/10 geven. De plek waar we het gehaald hebben is 100% vegan, dus ook geen risico op aanraking met rauw vlees/vis. Woon wel in een grote stad (Rotterdam) dus misschien dat er in een dorp wat minder makkelijk aan te komen is, maar ik vond t echt top om even de ‘echte’ sushi craving tegen te gaan!