10 Reacties

één maand geleden

Ja bij mn eerste zwangerschap en nu weer. Geen suiker. Ik maak me niet druk!

één maand geleden

Ja, had ik bij mijn eerste zwangerschap ook. Mijn baarmoeder lag toen met een termijn van 22 weken al zo hoog als dat ie met 32 weken zou moeten zijn. Dus een behoorlijk verschil. Suikertest gehad en meerdere groeiecho’s, maar niets aan de hand! Ze was ietsje groter dan gemiddeld, maar niet macrosoom. Zou je niet te druk maken! 😘

één maand geleden

Oh fijn om te horen! Ik zit nu met 25 weken rond 33 weken. Geruststelling te horen dat het vaker voorkomt en het niet gelijk zwangerschapsdiabetes is!

één maand geleden

Ik heb dit toevallig ook deze week te horen gekregen. Grotere baarmoeder dan nu zou moeten en daarbij meer vruchtwater. Komende week een extra echo ingepland om te kijken of er een reden te vinden is. Vind het wel spannend maar lees gelukkig ook veel geruststellende verhalen over dat het vaak niks is. Dus ben benieuwd.

één maand geleden

Ik hoor ook al weken dat mijn baarmoeder flink aan het groeien is. Ik heb er ook veel lichamelijke klachten van (bekken). Krijg nu in week 29, over 2 weken, een groeiecho om te kijken of de baby niet te hard groeit. Nog niets over een suikertest oid gehoord.. ben ook heel benieuwd, maar blij dat er bij veel van jullie niets aan de hand is.

één maand geleden

Ik heb hetzelfde! Ik heb een suikertest gehad. En deze bleek negatief te zijn 😊. Onze baby is ook gewoon wat aan de grote kant en de baarmoeder ook.

één maand geleden

Ik heb de test moeten doen omdat eerste kindje groot was(bijna 4,5kg). En mijn waarde was te hoog. Ik krijg ook nog een extra groeiecho en moet de bleodsuikerwaarde nu dagelijks meten met prikken maar verder hoef ik vrij weinig te doen. Klein beetje opletten dat ik niet teveel zoet tegelijk eet en dat lijkt voldoende. Wel veel extra controles.

één maand geleden

Ik heb van de week om deze reden ook de suikertest gedaan. Die was keurig, zelfs aan de lage kant. Bij ons was het buikje met de 20 weken echo te groot, vandaar. Er zijn nog geen extra groeiecho's ingepland, wij zijn nu ook erg benieuwd of ze verder nog iets gaan doen😊. Mijn baarmoeder groeit ook te hard :) Afgelopen maandag fundushoogte 26 cm en ik was toen 'pas' 24+2, maar hier te lezen, geen zorgen dus!😊

één maand geleden

Ja hier ook, en bij m’n eerste zwangerschap ook! Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik toen ook de suikertest - niets aan de hand. Ik kreeg groei echo’s, dachten ze dat hij wat groter zou zijn dan gemiddeld. Echter kwam er een mannetje uit van 2920 gram 🤭 nu krijg ik weer groei echo’s maar dan omdat m’n eerste wat aan de kleine kant was. Alleen bij 24 weken begonnen ze dus weer over die test omdat mn buik al veel hoger lag weer.. nu nog niet hoeven doen gezien onze geschiedenis 😅 maar ik zie het allemaal wel bij de groei echo’s en eigenlijk maak ik me er niet zo druk om. Ben alleen wel benieuwd!

één maand geleden

Reactie op Lola28

Ik heb dit toevallig ook deze week te horen gekregen. Grotere baarmoeder da ...
Ik heb deze week een echo gehad nav de meting. Volgens de echoscopiste was alles oké. Hier en daar was de baby iets te groot of juist te klein maar zou wel allemaal volgens zijn groeicurve kloppen. Zo fijn even deze bevestiging! En leuk om hem weer even te zien 🥰