21 Reacties

2 maanden geleden

Ik til mijn zoontje van 16 kilo nog veel.. ik ben ook een beetje bang, dus ik volg even met je mee

2 maanden geleden

Ik denk dat het afhangt van wat je gewend bent. Tilde je eerder nooit meer dan 5-10 kilo. Dan nu ook niet. En als je na het tillen van de boodschappen klachten hebt dan geeft je lijf aan dat je dat beter niet kan doen 😊

2 maanden geleden

Ik til mijn dochter van 14,5 kilo ook gewoon nog. Ik denk dat jou lichaam nu ook aangeeft dat het te veel voor je is dus probeer er wel naar te luisteren

2 maanden geleden

Ik heb in mijn eerste zwangerschap ook veel zelf getild, is boodschappen bestellen niet iets voor je ? Ik woon op 4 hoog zonder lift en kan erg zwaar zijn dus de zware boodschappen laat ik bezorgen. Dat hoef je niet elke week te doen maar bijvoorbeeld flessen drinken scheelt al een hoop.

2 maanden geleden

Reactie op leenxx

Ik heb in mijn eerste zwangerschap ook veel zelf getild, is boodschappen be ...
Ja das meestal wel duurder en duurt een dag heb weekgeld vandaar En is gwn moelijk im te schatten hoeveel 5 kilo is

2 maanden geleden

Ja das meestal wel duurder en duurt een dag heb weekgeld vandaar En is gwn ...
Ja dat kan ik mij goed voorstellen ik heb ook in een financieel krappere fase gezeten toen. Wellicht is picknick iets voor je , daar kan je al vanaf een lager bedrag bestellen en de kosten schelen niet veel met de winkel. Anders misschien mensen in je omgeving vragen om je te helpen .. je lichaam geeft zo te horen wel echt aan dat het teveel was.

2 maanden geleden

Probeer het zoveel als mogelijk te vermijden, zeker als je nu zo een last hebt! Dan was dit voor jouw lijf blijkbaar te veel. Boodschappen verdelen, misschien dan maar geen 6packs 1,5 liter meer kopen, maar even 2-3 flessen per keer. Voor je bekken is het ook fijn om met 2 tassen te lopen en het gewicht dan een beetje te verdelen.

2 maanden geleden

Heej. Ik heb sommige zwangerschappen zonder problemen kunnen blijven tillen. En andere weer niet. Als je last krijg is het te veel voor je lichaam. Ik ben ook alleen en had dan ook geen keus. Ik heb toen zo’n boodschappentrolley aangeschaft. Dat ging veel beter voor de zware dingen. En een rugtas voor de rest. Wat het gewicht beter verdeeld. Succes verder.

2 maanden geleden

Hoi lana25, Ik zie veel door jou aangemaakte topics langskomen met een een hele lijst aan dingen waar je angst voor hebt; kinderkanker omdat je patat gegeten hebt, nog geen uitstekende navel, vroeggeboorte door te zwaar tillen, teveel aankomen in gewicht, angst voor een hartje wat niet meer klopt, bang omdat je koffie op hebt, etc. Misschien een idee om hulp te zoeken bij bijv POP poli, verloskundige oid?

2 maanden geleden

Reactie op Little_nov

Hoi lana25, Ik zie veel door jou aangemaakte topics langskomen met een een ...
Komt allemaal op hetzelfde neer als je bang bent voor een miskraam of vroeg geboorte ga je bang zijn voor dingen die het trigeren zoals te zwaar tillen ma bedankt voor je opmerking

2 maanden geleden

Reactie op Little_nov

Hoi lana25, Ik zie veel door jou aangemaakte topics langskomen met een een ...
Zwaarlijvig zijn dus obisitas zorgt voor vroege geboorte dus Mischien moet je even opzoeken

2 maanden geleden

Reactie op kimberly-25

Heej. Ik heb sommige zwangerschappen zonder problemen kunnen blijven tillen ...
Ik heb precies hetzelfde dankjewel voor je tip!💜💯

2 maanden geleden

Komt allemaal op hetzelfde neer als je bang bent voor een miskraam of vroeg ...
Ik denk dat Hanneke het goed bedoeld. Ik zit zelf ook bij de POP poli voor angsten. Super fijn alle begeleiding die je daar kunt krijgen. Dus misschien helemaal geen slecht idee voor je.

2 maanden geleden

Reactie op Silver1208

Ik denk dat Hanneke het goed bedoeld. Ik zit zelf ook bij de POP poli voor ...
Nee vind het niet aardig overkomen en bij een eerste zwangerschap heb je gwn vragen en ik ben alleen ken niet veel meiden die zwanger zijn dus is gwn fijn dingen te delen maar nu ik zou nooit meer iets plaatsen of vragen dus bedankt

2 maanden geleden

Nee vind het niet aardig overkomen en bij een eerste zwangerschap heb je gw ...
Vragen zijn prima, maar ik zie ook angst voorbij komen die niet helemaal eerlijk lijkt. Ik denk dat we het allemaal spannend vinden, maar ze zó veel zorgen maken is niet gezond en ik zou je ook adviseren daar iets mee te doen. Ik snap dat het niet aardig overkomt, maar ik de dat dat een stuk confrontatie is. Het is juist een goed advies om te zorgen dat je angst niet je hele zwangerschap over gaat nemen.

2 maanden geleden

Ik heb allang hulp aangenomen ik heb indd angst door miskramen. Fijne dag nog

2 maanden geleden

Ik zou hulp vragen, lichte boodschappen doen en goed verdelen met tillen. 6 flessen water halen is echt niet nodig (zeker met weekgeld zou ik gewoon kraanwater drinken).

2 maanden geleden

Reactie op Zonnebloempje321

Vragen zijn prima, maar ik zie ook angst voorbij komen die niet helemaal ee ...
Sluit ik me helemaal bij aan. Zoveel angstige gedachten hebben tijdens de zwangerschap is niet fijn en eigenlijk ook niet nodig. De POP poli is er speciaal voor opgezet om vrouwen met angst, in welke vorm dan ook, te begeleiden zodat er meer ontspanning komt wat goed is voor de mama en baby. Ik bedoel het steunend en geef dit geheel vrijblijvende advies vanuit een goed hart!

2 maanden geleden

Er kon ook gevraagd worden of ze hulp had aangevraagd zonder elke topic in haar face te gooien snap het wel blijkbaar zoekt ze er al hulp voor

2 maanden geleden

Komt allemaal op hetzelfde neer als je bang bent voor een miskraam of vroeg ...
Ik kan me indenken wanneer je bang bent voor miskraam dat je ook bang bent voor alles wat het kan triggeren. (Ik heb zelf ook een miskraam gehad en deze zwangerschap verloopt ook niet soepel door een afwijking.) En je mag zeker als je vragen op het forum stellen, daar is het ook voor bedoeld. Maar zoveel angst lijkt me heel onprettig, m.n. voor jezelf en je kindje. En ik weet dat POP poli veel hulp kan bieden. Dus vandaar mn vraag/advies.