12 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb hele goede ervaringen met een TENS apparaat. Ik weet alleen niet welk merk. Mijn verloskundige heeft er 1 dus hoef hem niet aan te schaffen/ te huren zelf. Tip; gebruik hem al snel in het begin van je bevalling dan werkt het psychisch ook het best wanneer de weeën heftiger worden. Het gaf mij een gevoel van controle en afleiding.

2 maanden geleden

Reactie op Wendy6721

Ik heb hele goede ervaringen met een TENS apparaat. Ik weet alleen niet wel ...
Dat is fijn om te lezen! Was hij toevallig paars? :)

2 maanden geleden

Hier ben ik ook heel benieuwd naar!

2 maanden geleden

Ik heb ook hele goede ervaringen met de TENS. Het heeft me bij de vorige bevalling echt gered. Ik heb zelf de Elletens 2

2 maanden geleden

Geen ervaring maar heb de ElleTens 2 gehuurd nu voor mijn eerste bevalling. Schijnt echt fijn te zijn (zeker tijdens de eerste 5 cm ontsluiting). Daarna wil ik in bad, dus dan is de combi met de tens niet meer zo handig 🤣

2 maanden geleden

Ik heb de elle tens via de zorgverzekering gekocht. De iets duurdere variant en kreeg hem grotendeels vergoed. Ik had stormweeen en dit ding heeft mij tot de uiteindelijke ruggenprik gered. Voluit aan was zo fijn! Dus ja ik adviseer het aan iedereen of leen hem na de volgende bevalling met alle liefde uit aan wie wil!

2 maanden geleden

Jaaaaa TENS apparaat raad ik je zeker aan om te gebruiken. Dat was echt mijn beste vriend tijdens de weeën. Elletens 2 heb ik.

2 maanden geleden

Ik heb er 1 via marktplaats gekocht en bestel zelf een nieuwe set stickers erbij. Ook erg benieuwd hoe het gaat bevallen :)

2 maanden geleden

Volgens mij wordt bij mijn zorgverzekering (zilveren kruis met aanvullend) alleen het kopen van een tens verkocht, niet het huren. Vind ik ergens wel zonde. Zijn er mensen die al geprobeerd hebben het huren te declareren bij zilveren kruis?

één maand geleden

Ik ben ook erg benieuwd! Via ZK krijg je best wat keuzes. Ik wilde Elle Tens 2 met bijbetaling, maar die webshop rekent ook nog eens extra 7,50 voor verzending. Terwijl ik via een andere webshop de gewone Elle Tens gratis krijg zonder verzendkosten. Noem me gierig, maar vind bijbetalen niet echt erg… maar die verzendkosten ook nog extra nogal belachelijk. 🤣 Je hebt dan ook nog de Omnitens en de TENStem eco basic. Beide duurder, maar krijg je wel vergoed. (Erg vreemd…)

één maand geleden

Ik had er ook eentje van de verloskundigenpraktijk geleend bij mijn vorige bevalling, maar ik vond het echt vreselijk. Naast de weeën voelde ik ook nog de pijn van dit apparaat. Hierbij is het wellicht goed om te noemen dat ik hoog sensitief ben. Bevallen in bad vond ik wel een aanrader! En iets stevigs om in te knijpen(ik gebruikte de hartjeshoorn).

één maand geleden

Reactie op kristab88

Volgens mij wordt bij mijn zorgverzekering (zilveren kruis met aanvullend) ...
Wel echt een heel vreemd systeem ja! Maar, je kunt hem ook uiteindelijk weer verkopen via marktplaats bijvoorbeeld