14 Reacties

16 dagen geleden

Het tens apparaat heeft mij echt door de bevalling geholpen. Hierdoor ook geen andere pijnstilling nodig gehad!

16 dagen geleden

Reactie op Gmmh

Het tens apparaat heeft mij echt door de bevalling geholpen. Hierdoor ook g ...
Oke oke en hoe zou je het beschrijven? Ik heb er echt geen idee van

16 dagen geleden

Bij elke wee kan je de tens in een boost modus zetten, waardoor je prikkels krijgt op een andere plek dus de weeen makkelijker kan opvangen. Ik heb de elle TENS 2 aangeschaft. Sommige zorgverzekeraars vergoeden het!

16 dagen geleden

Ik heb bij mijn eerste bevalling ook de TENS gebruikt en ik vond het heel fijn. Het voelt als stroomschokjes, maar niet pijnlijk en is een soort van afleiding voor de heftige weeën. Het stimuleert de eigen pijnstilling die je lichaam aanmaakt. En je kan het zelf harder zetten naarmate de weeën toenemen. Ik ben van plan om het weer te gebruiken straks bij de bevalling.

16 dagen geleden

Ik heb het gebruikt bij mijn bevalling maandag en vond het zeker de eerste fase thuis heel fijn. Of het echt verlichting gaf weet ik niet zeker, maar vooral het gevoel dat je zelf iets kan doen door een boost knop in te drukken vond ik fijn en mijn natuurlijke endorfine stroom kwam heel goed op gang (mogelijk dus door gelijk bij de eerste pittige weeen dat ding aan te zetten). Geen pijnbestrijding nodig gehad uiteindelijk (alleen helaas een ruggenprik voor de hechtingen ná de bevalling maar dat heeft niet aan de TENS gelegen..)

16 dagen geleden

Maar je koopt of huurt dit apparaat en gebruikt dit al thuis? Begrijp ik dat goed? Of is dit iets wat ze in het ziekenhuis aanbieden zoals andere pijn bestrijding? Er is mij wel uitgelegd wat het apparaat doet maar dus niet dat je deze zelf aanschaft en al thuis gebruikt en dan wat mee neemt? Kan iemand dit ook uitleggen? 😊

16 dagen geleden

Reactie op First Time Mommy88

Maar je koopt of huurt dit apparaat en gebruikt dit al thuis? Begrijp ik da ...
Je moet het idd zelf huren of kopen ja, klopt.

16 dagen geleden

Reactie op Indie92

Je moet het idd zelf huren of kopen ja, klopt.
En dan mee nemen als je ergens dan thuis bevalt?

16 dagen geleden

Reactie op First Time Mommy88

Maar je koopt of huurt dit apparaat en gebruikt dit al thuis? Begrijp ik da ...
Je kan het kopen of huren. Ik heb het zelf gekocht bij geboortetens.nl, met een vergoeding via mijn zorgverzekering en toen (3,5 jaar geleden) maar 20 EU voor betaald. Je kan er in principe thuis mee beginnen bij een spontane bevalling en aanhouden onderweg en in het ziekenhuis. Het apparaatje zelf kan je met een koortje aan je nek hangen en bedienen.

16 dagen geleden

Reactie op Julian’s mama

Je kan het kopen of huren. Ik heb het zelf gekocht bij geboortetens.nl, met ...
Oke, dankjewel. Ik snap het nu een stuk beter 😅

16 dagen geleden

Kleine tip: koop hem via marktplaats. Bij mijn vorige bevalling was het echt een lifesaver, dus heb hem weer in huis. Je kunt hem hierna ook weer goed verkopen.

16 dagen geleden

Ik heb via bol.com 1 gekocht en gebruik heb nu al tegen rugpijn. Top ding!

16 dagen geleden

Ik kan hem via de verloskunde praktijk krijgen. 20€ geloof ik. Misschien daar eens vragen?

16 dagen geleden

Ik heb hem nog niet gebruikt maar al wel thuis liggen, mijn verloskundige praktijk heeft meerdere liggen die je mag lenen. Hoef alleen de plakkers (7,50) te betalen en als ik de plakkers niet gebruik krijg ik dat ook weer terug