25 Reacties
13 dagen geleden
Oei, dat is heel vervelend inderdaad. Bij mij hielpen de hydrogel pads (van Rite Aid) heel goed. Het is wel prijzig, maar het verzacht echt
13 dagen geleden
Reactie op Xx2021
Lanoline schijnt heel goed te helpen.
Kijkt er iemand met je mee dat je ki ...
En om goed te helpen ontkoppelen! Gisteren een oude kraamverzorgster op visite gehad,.. die zei “let echt op als je je kindje van de borst haalt dat je het vacuüm goed verbreekt! Anders krijg je gegarandeerd tepel kloven want ze zuigen zo hard dat je borst kapot gaat als jij er rek aan toevoegt”
13 dagen geleden
Reactie op Manu26
Tepelhoedjes misschien? Dan doet het niet zoveel pijn en kun je gewoon blij ...
Ik heb inderdaad om deze reden een paar dagen met tepelhoedje gevoed, en dat gaf echt veel verlichting. Nu bij 1 borst af en toe nog steeds, om m'n tepel te ontzien en toch te kunnen voeden.
13 dagen geleden
Zorgen dat de kleine goed is aangelegd en inderdaad vacuum goed verbreken voor je baby van de borst haalt. Na voeden een drupje melk laten drogen op je tepel helpt ook. Lanoline tussendoor. Maar belangrijkste is echt om naar de aanhap te kijken en evt. hulp in te schakelen van lactatiekundige voor goede tips!
13 dagen geleden
Calendulan tepelzalf..goed laten luchten. Ik sliep snschts op een onderlegger bloot.
13 dagen geleden
Idd goed opletten dat t kindje er goed aanlegt. Met een heel mondje. Lipje gekruld. Zo is mij geleerd
13 dagen geleden
Hydrogelpads helpen enorm! Die van rite aid zijn super fijn! En lanoline smeren elke dag. Maar als je nu last hebt eerst die pads. Geven echt verlichting!
12 dagen geleden
Hier ook tepel kloven. Begonnen met tepelcreme, sinds vandaag de hydropads erop. Hopelijk heelt het snel. Maar afgelopen 24 uur wilde ons kindje elke 2 uur drinken, dus was er ook weinig tijd voor herstel.
Ons kindje is nu 4 dagen oud, het lijkt erop dat hij zo krachtig zuigt dat mijn tepels nog moeten wennen. Hij hapt naar ons idee (zeer ervaren kraamzorg en ik) wel goed aan. Maar als het morgen niet minder wordt, ga ik toch ook de lactatiekundige even bellen voor advies of om mee te kijken.
12 dagen geleden
Hier ook tepelkloven, waardoor er een borstontsteking ontstond. Verschrikkelijk. Maar toen met koelen en ibuprofen er snel weer vanaf. Ik heb nu mijn pijnlijke borst ontzien door te kolven en de andere borst wel de baby aan te leggen. De kolf kun je de zuigkracht tenminste instellen, baby niet 😉. Daarnaast inderdaad smeren met borstvoeding en aan de lucht drogen. Ook heb ik nu van die coolpads, helpen mij beter dan de lanoline zalf. Bij mij komt er nu ook iemand een keer mee kijken naar het aanleggen. Hopelijk ben je er snel vanaf!
12 dagen geleden
Dit filmpje heeft mij enorm geholpen w.b. goed aanleggen. https://youtu.be/y--syZR0u1E?si=Pyt-nVC4JLkAZNKw
Verder ben ik gaan kolven om mn tepels te laten genezen. Daarna moest mijn kindje wel weer even wennen aan het aanhappen. Maar was 't voor mij wel waard.
En zoals anderen zeggen lactatiekundige, borstvoeding op je tepels smeren, gelpads! Succes!!