11 Reacties
6 maanden geleden
Ik kom er ook niet onder uit bij me zoontje van 18 kilo probeer er op te letten maar hij snapt er niks van haha
6 maanden geleden
Reactie op Rensketje
Ze raden het af, kan tot vroeg geboorte leiden uiteindelijk maar dat is als ...
Oh jeetje... Dat is best heftig dus. Nu ga ik er wel beter op letten 🫢
6 maanden geleden
Mijn zoontje is 16,5 kg en volgens mijn verloskundige kan het tot 20 weken geen kwaad. Komt omdat je lijf volledig gewend is aan het tillen van dat gewicht (als het goed is). Voor nu geen enkel probleem dus.
6 maanden geleden
Reactie op Annesoof83
Mijn zoontje is 16,5 kg en volgens mijn verloskundige kan het tot 20 weken ...
Ah gelukkig! Dacht al zo iets, wel fijn om het te horen van iemand die het daadwerkelijk al heeft gevraagd aan de vk.
6 maanden geleden
Je ontkomt er niet aan met een peuter denk ik 😅
Ik probeer het wel zoveel mogelijk te voorkomen, als mijn man er ook is, ga ik hem niet tillen. Ook til ik hem niet van van/op de trap, hij wil dan soms wel gedragen worden, maar jammer voor hem. Soms staan we dus 10 minuten bij de trap, maar ik zeg dat ik al de baby moet tillen, dus hem niet erbij kan tillen. Ook onderweg als hij moe is til ik hem niet meer op, dan gaat hij ook maar ff zitten en gaan we daarna weer verder.
6 maanden geleden
Mijn dochtertje weegt pas 12 kg, maar til haar ook nog regelmatig. Probeer wel op te letten dat ik dan 'goed' til, dus eerst hurken en zo min mogelijk buikspieren gebruiken. En waar het kan laat ik haar zelf 'klimmelen' (zoals zij het zegt 🥰), bijvoorbeeld in de autostoel. Ook hebben we het babyzitje van de kinderstoel afgehaald, waardoor ze nu een verhoogde stoel heeft waar ze zelf op en af kan. Dat soort dingen.
En zoals anderen al zeggen: Als je lijf het gewend is kan het geen kwaad. Ken genoeg mama's van 2 kinderen die tot vrij laat in de zwangerschap hun oudste kindjes getild hebben. Vriendin van me heeft er '3 onder 3' en liep met 30 weken nog met 2 kindjes op de arm. En de derde is tot 42 weken blijven zitten.