6 Reacties
één maand geleden
Wij hadden de box altijd al laten staan omdat onze kinderen niet zoveel schelen. Wel voor 37 al verhoogd op baby hoogte. Ook voor 37 weken een koffer gemaakt. Ik had veel te veel erin gedaan, genoeg kleding, pyjama, billendoekjes, luiers, knuffeldoek, drinkbeker etc.
één maand geleden
Mijn zoon zal 2,5jaar zijn als ze komt met de uitgerekende datum.
Ik heb de box nu alvast in de woonkamer gezet. Boxkleed enz leg ik er last moment in vanwege bouwstof (hopelijk deze week de laatste week dat er nog geklust wordt beneden).
Wij hebben geen vluchtkoffer voor onze zoon. Hij gaat eerst naar een buurvrouw, dan heeft hij voldoende aan zijn luiertas die ik altijd ingepakt klaar heb staan. En dan komen mijn ouders hierheen gereden (ongeveer 1,5uur) en dan blijven mijn ouders hier ook overnachten indien nodig. Zo hoeft hij niet uit zijn vertrouwde omgeving.
Maar als je dochter wel naar anderen toe gaat tijdens de bevalling, zou ik het rond 34-36 weken zwangerschap klaar zetten. Dus wanneer je ook je eigen vluchtkoffer klaarzetten.
Is er bij diegene waar ze naar toe gaat al voorzieningen of nog niet?
Bijvoorbeeld als ze naar opa en oma gaat waar ze vaker komt kan het zijn dat er al speelgoed en wat reserve kleding ligt.
Anders moet je echt alles inpakken.
Maar ik zou dan denken aan voor 2 dagen kleding inclusief reserve voor als ze erdoorheen plassen of spugen.
Lievelings knuffel.
Zeep/Shampoo.
Boekjes.
Speelgoed
Bedje? Mijn zoon slaapt bijvoorbeeld al in een 1 persoonsbed en kan bij opa en oma altijd daar slapen in dat bed, dus ij zou niks hoeven in te pakken. Maar als je kindje in een Campingbedje slaapt, dan een Campingbedje meegeven. En eventueel dus beddengoed.
Luiers en Billendoekjes.
Pyama
Vitamine d druppels.
Mijn zoon heeft een koemelkallergie dus zou ij zijn erwtenmelk inpakken, maar als je kindje alles kan eten en drinken is dat niet nodig denk ik.
En heel eerlijk, ik weet niet of jouw dochtertje het al beseft maar mijn zoon snapt nog helemaal niet dat er een kindje bij gaat komen. Dus ik blijf dat elke dag vertellen aan hem en ook dat papa en mama dan even weg zijn voor 1 of meerdere dagen. Dit in de hoop dat het dan straks scheelt als we echt weg moeten voor de bevalling.
En heb je al gedacht hoe je het gaat doen met je kinderwagen?
Wij gaan hem ombouwen weer met reiswieg en mijn zoon kan dan op zo een zitje erachter. Als dat niet werkt, dan weer als buggy en de baby in mijn draagdoek.
Maar ik ga binnenkort alvast de kinderwagen daarom ombouwen, staat die maar alvast klaar🤭
één maand geleden
Ik heb een peuter die net 2 maandjes ouder is dan de jouwe. Ik kreeg bij het intakegesprek met de kraamzorg een aantal fijne tips om de peuter op een goede manier te betrekken.
De eerste ontmoeting van peuter met baby zo rustig mogelijk laten verlopen, met alleen papa en mama erbij. Dus geen oma/opa/kraamzorg/etc in de ruimte, zodat er zo min mogelijk afleiding is. Baby in een bedje/cosleeper/box leggen en niet in de armen bij mama of papa, zodat er niet gelijk al een gevoel van competitie ontstaat. Dan samen bij de baby kijken en uitleg geven. Na de eerste indruk gewoon kijken waar je peuter aan toe is.
Ook leuke voorbereiding: samen YouTube filmpjes van de kraamzorg kijken (ik zit bij Naviva, die hebben van alles gratis te bekijken ook als je geen klant bent). O.a. de filmpjes over aankleden en baby in bad doen zijn hier favoriet. Met echte baby en een mevrouw in wit pak, waarbij ik dan uitleg dat er straks ook een mevrouw komt om ons thuis te helpen met de baby.
één maand geleden
Wij gaan de box dit weekend opzetten. Dan ben ik 33.5 week.
Vluchtkoffer voor onze zoon staat altijd maanden klaar. Moet alleen zijn knuffels en slaaplampje in. In principe blijft hij thuis en komt er hier oppas. Maar deze tas gebruiken we nu ook al als ik een slechte dag heb en opa en oma hem even ophalen voor een dagje spelen.
Hier zitten 2 setjes kleding in. 1 pyjama setje. Tandenborstel en tandpasta. Dikke sokken ipv sloffen. Zijn billen doekjes en crème. Nachtluiers. 1 drinkfles en een fles voor zijn melk, een potje vitamine pillen. Verder dus alleen zijn knuffels en slaaplampje er nog bij in.
Zelf maak ik mijn ziekenhuis koffer dit weekend klaar (geplande keizersnede). Zodra de baby er is en we terug zijn op de kamer willen we dat onze zoon komt. Die word dan gebracht door opa en oma. Opa en oma willen we niet mee de kamer op. Alleen onze zoon eerst die bij ons komt. De baby wil ik niet vast hebben zodat hij niet jaloers word meteen. Samen gaan we dan met zijn drieën bij de baby kijken en even wennen een paar uurtjes. Als onze zoon dan weer mee gaat met opa en oma dan mogen die hun snufferd even om de deur heen steken. Ik ken daarnaast mijn schoonouders. Dus zodra wij in het ziekenhuis liggen geven we dit ook door aan het personeel zodat hun tegen gehouden worden. Ik wil die rust en dat eerste momentje samen alleen voor ons als gezin.
één maand geleden
Wij hebben een zoo ntje van net drie en hebben na de zomervakantie de kinderstoel en cosleeper neergezet zodat hij eerst went aan de veranderingen in huis en de komst van de baby (ietsjes 😅) minder invasief is
één maand geleden
Na het lezen van dit topic besef ik mijzelf wel weer dat niet alles te plannen valt.
De eerste ontmoeting van mijn twee jongens was op de couveuse afdeling van het ziekenhuis, beide waren zij couveuse baby's en dus geen idee of baby nummer 3 ook de eerste dagen in de couveuse moet of bij mij mag blijven.
Deze twee zijn overigens echt beste vrienden en geen competitie, ze kijken ook heel erg uit naar hun broertje.
Ter voorbereiding zijn ze alletwee meegeweest naar ziekenhuis afspraken en echo's en alle spullen in huis klaarzetten helpt ook. :)