10 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb nu pakken gekocht van de guts en gusto. Die mega fijn mee rekken!

2 maanden geleden

Lieve aanstaande mama, hier is zwangerschapskleding voor uitgevonden. Ik pas ondertussen ook echt nog maar 3 normale shirtjes. Ik heb dus inderdaad stapels kleding kleding achterin gelegd die ik nu niet pas. Maar zwangerschapskleding heb ik de vorige zwangerschap gewoon tot het einde kunnen dragen en ik had een enorme skippybal als buik 🫣 Ik heb normaal maat S/36 en paste toen met moeite mijn vaders jas, maat XXL 🙄 Maar zwangerschapskleding in (op het laatste wel vooral maat M) paste prima en zat ook mooi.

2 maanden geleden

Heb momenteel een grote lade ingericht met dingen die ik nog wel pas (nu en de komende weken/maanden) en al veel van de andere kleding uit de kast gehaald. Want werd helemaal gek van iets uitzoeken om te dragen omdat niets paste/leuk stond. Vind het op deze manier ook overzichtelijk te zien wat ik eigenlijk nog mis in mijn zwangerschapsgarderobe. Jouw strategie van de bakken bij blijven vullen en in omgekeerde volgorde weer terug halen na de geboorte vind ik een goed idee, had ik nog niet aan gedacht.

2 maanden geleden

Reactie op Smos

Lieve aanstaande mama, hier is zwangerschapskleding voor uitgevonden. Ik ...
Ik zit al helaas sinds week 15 aan de zwangerschapskleding maar zoals mn buik groeit weet ik echt niet of ik iets half fatsoenlijks aankan tegen het einde. Maar ik heb dus ook best veel kleding in wisselende maten maar het blijft toch stoeien en irritant als dat blouseje wat altijd verschrikkelijk ruim zat, nu op springen staat terwijl je dat nog niet verwacht

2 maanden geleden

Ik heb ook alle kleding die ik niet meer pas, weggestopt in dozen en op zolder neergezet. Verder heb ik nog niet echt zwangerschapskleding gekocht maar wel wat broeken en jumpsuits ingeslagen die fijn mee rekken. Alles wat nu in de kast hangt, is zwangerschaps proof en dat werkt echt heerlijk overzichtelijk. Als ik de kleding die ik nu draag ook niet meer pas, gaat het ook naar zolder!

2 maanden geleden

Reactie op ilse240024

Ik heb ook alle kleding die ik niet meer pas, weggestopt in dozen en op zol ...
Top. Dan ga ik toch maar verder met ordenen. Het is wat.. zo veel verschillende maten door gaan!

2 maanden geleden

Reactie op DaCha

Ik zit al helaas sinds week 15 aan de zwangerschapskleding maar zoals mn bu ...
Ik al sinds week 8….. hoe hard je buik nu groeit wil trouwens nog niets zeggen over hoe groot hij uiteindelijk wordt, maar dat weet je pas over 20 weken 😅 Ik heb in mijn eerste zwangerschap ook afgeleerd om zwangerschapskleding te kopen die niet meerekt, ook geen jurkjes tot halverwege je bovenbeen (want die komen na 30 weken nog maar tot net onder mijn kruis 🫣). Lange jurkjes en rokken, rekbare stoffen, bh-verlengstukjes (want mijn ribbenkast werd ook echt uit elkaar geduwd)….

2 maanden geleden

Reactie op Smos

Ik al sinds week 8….. hoe hard je buik nu groeit wil trouwens nog niets zeg ...
Die laatste is een slimme! Ik heb pas nieuwe bhs gekocht met grotere omtrek, maar die zitten nu ook alweer strak.. niet nagedacht over dat die verleng stukjes ook een optie zijn!

2 maanden geleden

Bh-verlengstukjes zijn inderdaad top! Kan daardoor nu (met 17 weken) nog mijn normale bh's aan. Verder nog een tip: verwacht niet dat je na de zwangerschap/bevalling alweer snel in je normale kleding past, maar heb geduld. Ik dacht vorige keer ook 'dit komt nooit meer goed' maar na een jaar pastte ik weer in al mijn normale kleding :) Is natuurlijk mits je gezond blijft eten en een beetje actief blijft. Zo heb ik na mijn bevalling toch nog een tijdlang meegedaan aan zwangerfit (dat kan hier ook postpartum), zodat ik wel lekker actief bleef tot ik het normale sporten weer kon oppakken :)

2 maanden geleden

Nu met dit weer is het ideaal! Investeer in goede zwangerschaps kokerrok. Iedereen heeft bloesjes of truitjes in de kast hangen die je kunt knopen oid. Verder mijn lange jurken enz kan ik de hele zwangerschap nog aan. 😁