3 Reacties

5 maanden geleden

Wat vervelend voor je! Als emasafene echt niet meer helpt en je verder geen medicatie binnen houdt, vraag naar zofran smelttabletten. Geven ze liever niet in eerste trimester, maar neem aan dat je daar (bijna) uit bent. Ik gebruik het vanaf week 7 en het is echt een uitkomst voor mij! Voel me weer iets meer mens

5 maanden geleden

Emesafene + metoproclamide (primperan) zullen ze waarschijnlijk eerst voorschrijven. Daarna kan je eventueel naar zofran (ondansetron) vragen. Op de website www.zehg.nl vind je heel veel info over HG, medicatie etc. Mocht je ondanks de medicatie struggelen met eten en drinken zou ik je aanraden om via een diëtiste dieetvoeding te regelen. Vanuit de ZEHG is ook een besloten facebookgroep waar je veel steun en info vandaan kan halen. Heel veel sterkte! HG is a bitch .. heb het zelf al sinds week 6-7 en zonder zofran kan ik niks 😭

5 maanden geleden

Ik was t eerste trimester echt heel erg beroerd, metoclopramide heeft me enorm geholpen (van de huisarts gekregen). Misschien al wat licht verteerbaar eten voor je t bed uit gaat? Mijn moeder at altijd rijstwafels, ik heb witte bolletjes met pasta. Het kalmeert mijn maag gelukkig, dus misschien die van jou ook! Nb: t helpt zelfs als ik al aan het kokhalzen ben!