15 Reacties
één maand geleden
Reactie op arsub42
Ik ga wekelijks naar de fysio met dezelfde klachten ze masseert het los en ...
Jaa ik ben vorige week geweest maar misschien moet ik inderdaad vaker
één maand geleden
Hier ook niks dat helpt, wekelijks fysiotherapie. Oefeningen dagelijks thuis, yogabal, warmte leggen, paracetamol nemen. Me bekken en rug zien echt af 😭 (35+5)
één maand geleden
Reactie op maxtricion
Hier ook niks dat helpt, wekelijks fysiotherapie. Oefeningen dagelijks thui ...
Ohh jeetje.. niet fijn! Ik vind het mentaal wel heftig, jij dan?
één maand geleden
Ik ga regelmatig liggen op bed of op de bank, zodat alles even kan ontspannen. Ik ga dan gerust een half uur/uur liggen. Enkel dan komt ook je bekken volledig tot rust. Dat maakt het voor mij dan nog dragelijk.
Verder heb ik ook geen tips.. doe precies hetzelfde maar aan het einde van de dag is de koek echt op
één maand geleden
Boek een zwangerschapsmassage en smeer magnesium olie op je rug. Laat iemand het een klein beetje in masseren. Het heeft mij echt zo onwijs geholpen de laatste drie weken. Fysio oefeningen hielpen niet meer, maar een keer een goeie massage gedaan en ik kon weer drie weken vooruit. Toen besloten om het laatste trimester iedere drie weken een massage te doen. Het werkt perfect.
één maand geleden
Bij mij heeft de vlinder houding uiteindelijk geholpen denk ik. Ik vond het eerst echt vreselijk en niet chill maar nadat twee fysiotherapeuten en een verloskundige zeiden dat het echt kan helpen toch maar even volgehouden met behulp van een dun warmte kussen onder mn onderrug. Het gaat nu beter gelukkig, maar altijd lastig te bepalen wat nou precies geholpen heeft. En inderdaad rust!
één maand geleden
Naast wekelijks fysio heb ik een elektrisch warmte kussen dat echt een lifesaver is. Deze gaat automatisch uit, dus ik kan er veilig mee in slaap vallen. Het helpt mij enorm tegen de pijn.
één maand geleden
Probeer te achterhalen bij een (bekken)fysio waar de pijn ècht vandaan komt. Ik loop al maanden met blauwe tape over mijn bil/dij en dit helpt mij enorm. Uiteraard ook mijn oefeningen (odd ook vlinder houding) en sinds deze week gaat zwemmen eigenlijk niet meer.
Verder heb ik een bekkenband die vanuit de onderrug ondersteund.
Het zijn geen magische oplossingen maar het houdt me nu redelijk op de been naast de nodige rust. Ben 1x half van de trap gegleden en af en toe neig ik te vallen doordat ik door mijn benen zak.. snap je helemaal dat het even niet meer leuk is als je zo'n pijn hebt!
Hopelijk heb je wat aan de tips.
Sterkte en wees vooral lief voor jezelf 💕
één maand geleden
https://fysiotherapiehofmijster.nl/oefenprogramma/lage-rug-bekken
één maand geleden
Reactie op daantjebanaantje12
https://fysiotherapiehofmijster.nl/oefenprogramma/lage-rug-bekken
Oeps ging te snel.
Maar zelf ook heel erg last van. Om de dag deze oefeningen helpen heel erg voor t strekken van de lage rug. Wellicht helpt het je iets naast fysio. Ik ga ook naar de bekkenfysio maar deze site helpt nogal met wat strekwerk tussendoor
één maand geleden
Reactie op daantjebanaantje12
Oeps ging te snel.
Maar zelf ook heel erg last van. Om de dag deze oefening ...
Dankjewel, die ga ik gebruiken