11 Reacties
15 dagen geleden
Ja ik herken dit heel erg.. die bewegingen zijn vaak en wild en doen zeer. Fijn om hem actief te voelen maar auw 🥲
Als het ‘s nachts niet stopt dan ga ik eruit, bewegen. Soms stopt het dan… Andere keren wordt het een harde buik en soms voor weeën. Dus m’n houding veranderen helpt wel maar heb geen gouden tip :(
15 dagen geleden
Handen van mijn man op mijn buik helpen hier soms om haar rustig te krijgen🤗 Of met mijn eigen armen helemaal boven mn hoofd liggen zodat mn ribben een centimeter extra ruimte krijgen 😬
Maar het enige echte effectieve zal waarschijnlijk bevallen zijn 😑
15 dagen geleden
Ik herken dit goed. Helaas ook hier niet de gouden tip. Ik ga er wel iedere nacht even uit. Even door de woonkamer drentelen. Wat bij mij wel werkt is magnesium olie smeren op de onderbuik en onder rug. Daar ontspant de buik wat van. De magnesium prikt in het begin wel op de huid, maar daarna wordt het beter. Het is nog even volhouden!!
15 dagen geleden
Reactie op ZomaarBetty
Handen van mijn man op mijn buik helpen hier soms om haar rustig te krijgen ...
Haha ja dat denk ik ook, maar heb het idee dat dat nog wel even gaat duren. Dacht misschien zelf nog aan een warmtekussen bijv, iemand ervaring mee? Dat je die op je buik kan leggen.
Maar poeh wat een nacht. Zeker 3,5 uur gedoe met haar gehad 😅 wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit ‘probleem’. Nu is ze lekker rustig en ligt ze al de hele ochtend in mn buik te slapen…
15 dagen geleden
Reactie op Elineb1990
Haha ja dat denk ik ook, maar heb het idee dat dat nog wel even gaat duren. ...
Warmtekussen helpt bij mij wel om de baarmoeder te ontspannen (als ik iets teveel heb gedaan 🤭) maar voor de baby helpt het niks.
15 dagen geleden
Haha een baby kun je niet rustig krijgen in de buik hoor! Ik zou vooral kijken hoe zelf rustig kunt blijven ondanks het ongemak.. opzich is het goed dat de baby beweegt want dit betekent ontwikkeling.
Kijk eens wat werkt voor jou:
- warme douche
- naar buiten overdag
- ontspanningsacgiciteit
- fijn gesprek met iemand waar je even je hart bij kunt luchten
- meditatie
- zwemmen
15 dagen geleden
Ik probeer soort van wiegend de kamer door te gaan, ter afleiding van mijzelf en om de baby soort van te wiegen. Het werkt beter dan te blijven liggen en gefocust te zijn op elke karaktekick (echt eerlijk als ze er via mijn ribben of via de zijkant uit had gekund was ik inmiddels bevallen). Ik zing ook vaak tegen der dat ze er via de onderkant uit moet 😝
15 dagen geleden
Reactie op 2510Melanie
Ik probeer soort van wiegend de kamer door te gaan, ter afleiding van mijze ...
Haha ja dat is ook mijn methodiek en ik zal het zingen toevoegen aan het repertoire 🥴 ik heb altijd het idee dat ze er via m’n navel uit wil! Wat kan ze daar een druk op zetten!
15 dagen geleden
Ik herken het helemaal. Hier ook een druktemaker in de buik. En is precies zoals z’n broer toen die nog in de buik zat dat die tegen een uur of 10 a 11 in de avond begint met bewegen en niet eerder stopt dan een uur of 4 a 5 in de ochtend. Ik heb me er inmiddels bij neer gelegd en slaap in de ochtend wat langer uit en ga dan vaak in de loop van de dag nog even slapen. Helaas niks tegen te doen hoort er allemaal bij kregen wij steeds te horen