11 Reacties

3 maanden geleden

Voor dat plassen bij niezen een bezoekje aan de bekkenfysio! Voor het zuur geen idee, heb ik gelukkig (nog) geen ervaring mee.

3 maanden geleden

Klopt met het zuur ahaha is een soort warm/soms brandend gevoel in je keel als het niet zoveel is. Als het erger wordt gaat het echt pijn doen. In eerste instantie zou ik gewoon kijken of rennies je kunnen helpen. Mijn maagklepje sluit niet goed, daardoor had ik voor de zwangerschap al omeprazol in een lage dosering die ik om de dag gebruik. Daarmee gaat het bij mij goed, maar ik zou pas naar dat soort medicatie vragen als een simpele rennie je niet helpt.

3 maanden geleden

Rennies voor zuur ✅

3 maanden geleden

Reactie op Mamavan1j

Rennies voor zuur ✅
Yep en als dat niet werkt even langs de apotheek. Daar hebben ze zwaarder geschut wat veilig is tijdens de zwangerschap!

3 maanden geleden

Tip: gaviscon tabletten werken veeeeel beter dan rennies

3 maanden geleden

Reactie op Noukiemon1

Tip: gaviscon tabletten werken veeeeel beter dan rennies
Jaa wel mee eens… maar die vind ik zo goor 🙈🙈 daar krijg ik nu dus kokhals neigingen van 😂😂. Voor de zwangerschap gingen die overigens prima 😂

3 maanden geleden

-Gaviscon duo werkt top. Beter als rennies. -Omeprazol via je huisarts op recept (goedkoper als los kopen in de winkel). -Gele vla -Cola -Ginger ale -Thee met verse gember -Gemberkoek Dit zijn dingen die mijn gynaecoloog opnoemde vorige zwangerschap. Sommige dingen hielpen wel andere niet. Het proberen waard wat voor jou wel of niet werkt. Dat urine ophouden is een dingetje. Ik hoest me rot op dit moment. Heb maar incontinentie matriaal bij mijn oma gehaald. Geen houden aan op dit moment 😅

3 maanden geleden

Ik heb ook last van maagzuur, had ik al voor de zwangerschap. Bij mij helpt melk! Hoef je ook geen tabletten of iets te slikken. Oh en vermijd “zure” dranken zoals sinaasappelsap of frisdrank.

3 maanden geleden

Reactie op mvdkam

Ik heb ook last van maagzuur, had ik al voor de zwangerschap. Bij mij helpt ...
Ik lust geen pure melk 🥲

3 maanden geleden

Als ik nies plas ik ook xD, ik heb mijn menstruatie ondergoed vaak aan haha 😂. Maagzuur weer ik niet hoe dat voelt,maar soms hielp tabletje wel aantal weken terug

3 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap kwam ik erachter dat ik niet meer zo goed tegen kwark kon als ontbijt, daar kreeg ik maagzuur van. Iets anders eten als ontbijt werkte wel, daarna veel minder/geen last! En kleinere porties eten (was wel in 3e trimester). Misschien dus ook even kijken of je iets aan je eten moet/kunt veranderen