15 Reacties

5 maanden geleden

Overleg ook even met je verloskundige. Ik heb zelf ook een trage schildklier en ik zorg ook dat de verloskundige overal van op de hoogte is... trouwens ook na de 1ste zwangerschap er last van gekregen dus nu ook voor het eerst ermee te maken met een zwangerschap

5 maanden geleden

Hoi ik heb ook een trage schildklier! Als je TSH tussen 0,55 en 4,8 zit werkt hij goed. Is je TSH hoger dan 4.8 dan werkt ie te traag (bij mij oorspronkelijk 26), is je TSH onder die 0.55 dan gaat ie denk ik juist iets te snel… Je T4 zit normaal tussen 9.5 en 21.5 als het goed is! Hopelijk stelt dat je iets gerust?

5 maanden geleden

Reactie op Natascha070

Overleg ook even met je verloskundige. Ik heb zelf ook een trage schildklie ...
Jaa die ga ik zometeen ook bellen. Kan ze pas vanaf 9 uur bereiken.

5 maanden geleden

Reactie op nicolehzz

Hoi ik heb ook een trage schildklier! Als je TSH tussen 0,55 en 4,8 zit wer ...
Ahhh kijk ik ging er automatisch vanuit, lage waarde trage schildklier. Maar het werkt dus andersom 🙈🙈 Dan snap ik de keus wel. Dankjewel!

5 maanden geleden

Reactie op Jose2024

Ahhh kijk ik ging er automatisch vanuit, lage waarde trage schildklier. Maa ...
Haha ja is superverwarrend als je naar de cijfers kijkt. TSH is het schildklier (Thyroid) Stimulerende Hormoon, dus het stofje dat je schildklier aan het werk moet zetten. Als je schildklier traag werkt moeten je hersenen dus superveel TSH aanmaken voor een klein beetje resultaat (en andersom). Fijn dat we elkaar zo even kunnen helpen ☺️

5 maanden geleden

Hij werkt momenteel juist iets te snel. Het is ook niet makkelijk om iemand goed in te stellen, het is echt finetunen. Een te snel werkende schildklier kan je dan opmerken door een snelle hartslag en een gejaagd gevoel. Daarom is het in de zwangerschap zo belangrijk om elke 4-6weken bloed te prikken. Ik ga zo weer prikken :) ik ben opgehoogd van 50 naar 75 inmiddels

5 maanden geleden

Mijn schildklier werkte al te traag voor mijn zwangerschap. Ik heb daarvoor tijdens mijn zwangerschap één keer een afspraak bij de gynaecoloog gehad. Ik moest gelijk 25% omhoog in dosering en hij gaf als advies tm 24 weken om de 4 weken te prikken, omdat vanaf dan de baby eigen schildklier hormoon aanmaakt. Dan voor mijzelf nog één keer prikken met 30 weken. Hij heeft de huisarts een tsh waarde van 2 of lager aangeraden tijdens de zwangerschap. Wel is er een ondergrens van 0.3. Dan is er idd sprake van een te snel werkende schildklier. Als de TSH waarde te hoog is, dan moet medicatie omhoog, is die te laag dan moet de medicatie juist omlaag.

5 maanden geleden

Reactie op nicolehzz

Haha ja is superverwarrend als je naar de cijfers kijkt. TSH is het schildk ...
Ja heel fijn! Dankjewel!

5 maanden geleden

Reactie op Nurse541

Hij werkt momenteel juist iets te snel. Het is ook niet makkelijk om iemand ...
Ja voordat ik zwanger was nooit problemen gehad met finetunen hoor! Ze kwamen er na de vorige zwangerschap achter, ik heb toen medicatie gehad en dat is 5 jaar stabiel geweest. Ik prik idd elke 4 weken maar dit was dus de eerste keer en het bleek niet goed te zijn. Nu de medicatie omlaag en dan over 2 weken weer prikken. Benieuwd waar we dan op zitten!

5 maanden geleden

Reactie op Jose2024

Ja voordat ik zwanger was nooit problemen gehad met finetunen hoor! Ze kwam ...
Hi, ik was ook direct ingesteld op 50mcg en dat heb ik ook jaren gehad. In de zwangerschap is het altijd een beetje gokken hoeveel je op dat moment nodig hebt. Je behoefte neemt 25-50% toe. Dat wij snel ingesteld waren is wel redelijk uniek. Het is soms echt maanden zoeken naar de juiste dosis
Bij mij precies zo Zonder zwangerschap 88 en bij de start 112 en nu sinds tijdje terug naar 100 omdat ie anders te snel ging 😀👊🏻

5 maanden geleden

Reactie op Eerstekindjeonderwegnov24🥰

Bij mij precies zo Zonder zwangerschap 88 en bij de start 112 en nu sinds t ...
En is hij nu goed?

Reactie op Jose2024

En is hij nu goed?
Mag begin juni weer prikken

5 maanden geleden

Hoi, ik ben onder behandeling bij de internist in het ziekenhuis voor een te trage schildklier tijdens zwangerschap. Een huisarts is vaak niet helemaal thuis in schildklierproblemen in combinatie met zwangerschap. In het ziekenhuis hanteren ze ook andere waardes voor zwangere vrouwen, de tsh mag daar tussen de 0,11 en 3,39 zitten. Vooral een te hoge tsh kan schadelijk zijn voor de baby. Het klopt inderdaad wat hierboven ook al is gezegd, meer medicatie zorgt voor een lagere tsh.

Reactie op Jose2024

En is hij nu goed?
Ja ik heb vandaag geprikt en tsh is nu goed ingesteld bij dosering 100 dus bij mij blijft het voorlopig zo! Over 4 weken weer prikken