8 Reacties

3 maanden geleden

Geen ervaring mee, maar ik zou alle hulp aannemen die je kan 😅 Geef gewoon je wensen goed aan bij de kraamzorg wat je het liefste hebt, dan kunnen zij daar rekening mee houden.

3 maanden geleden

Wij hebben 18 maand tussen nr 1 en 2 zitten en heb bij de tweede de kraamhulp weggestuurd na dag 3. Het voelde heel overbodig voor ons. Daarnaast hadden we niet zo'n klik met haar. Ze speelde niet met ons zoontje etc. Heel erg van de oude stempel. Dus de klik was er niet. Was het iemand die vol met onze zoon had gespeeld enzo dan had ze zeker nog even mogen blijven.

3 maanden geleden

Ik heb een vriendin van mijn oma die onze kraamverzorgster is zij was er ook bij toen mijn zoontje was geboren. Zij speelde toen erg leuk met onze dochter, wou bijna niet dat ze weg ging

3 maanden geleden

Bij mijn tweede was het geen overbodige luxe, want de borstvoeding liep de tweede keer niet. Dat zorgde ervoor dat ik behoorlijk uitgeput raakte. Voor deze keer zien we wel hoe het loopt.

3 maanden geleden

Onze oudste 2 schelen 18 maanden, we hebben gewoon alle dagen kraamzorg gehad. Fijn, omdat de kleine geen borst pakte. Nu bij de 3e gaan we weer voor kraamzorg, schelen 20 maanden.

3 maanden geleden

Ik heb zo enorm gehuild toen de kraamzorg bij ons zoontje erop zat, ik heb liever meer dan minder uren 😉

3 maanden geleden

Bedoel je met "maximaal" meer dan geïndexeerd? Of bedoel je of je standaard of minder dan standaard moet kiezen? Kraamzorg is er in mijn ogen niet alleen om je dingen uit te leggen/te leren, maar zéker ook om je te ontlasten in je kraamweek, zodat je niet teveel (huishoudelijk) werk gaat doen waardoor je minder goed herstelt. Tenzij je andere mensen om je heen hebt die die zorg kunnen bieden, zou ik zeker de hulp aannemen! En wat Chibi24 zegt vind ik ook echt een goede tip, gewoon aangeven bij je kraamverzorgende. En verder... leuk! Wij hebben straks ook 2 kindjes dicht op elkaar (18 mnd) ☺️

3 maanden geleden

Bij ons zit er dalijk een kleine 20 maanden tussen. Kraamhulp bij de eerste was super fijn en gewenst, dikke tranen toen ze weg ging. Zou het voor de 2e net zo willen, al is het voor de ondwrsteuning/afleidinf/aandacht voor onze dreumes .. of zodat wij nog even tussen de middag 2 uurtjes kunnen slapen ofzo.