7 Reacties
één maand geleden
Mijn eerste was 4380gram 4 dagen over tijd dus ik krijg ook extra groeiechos. Ze denken dat deze ook meer een normaal gewicht heeft of iig iets lichter dan mijn eerste. Als deze over tijd gaat gaan ze ook overwegen in te leiden. Sowieso is de weg al eens vrij gemaakt bij een tweede bevalling dus gaat een tweede bevalling normaal gesproken echt makkelijker, sneller en persen gaat drie keer zo snel. Gemiddeld een kwartier bij tweede kindje. Dus ik ben benieuwd
één maand geleden
Mijn eerste was 2.9kg en tweede was 2,4kg. Beide voltijd gedragen en keizersnedes.
Ik krijg groeiechos omdat ik kleine baby's heb maar de derde meet het grootste van allemaal :) (nog steeds niet super groot maar gewoon gemiddeld en zal ook via keizersnede geboren worden)
één maand geleden
Hier ook bevallen van een kindje met 4050 gram, gewoon natuurlijk met 40+2. De bevalling ging heel snel en soepel, merkte er dus niks van dat het een wat grotere baby was. Groter hoeft dus niet te betekenen dat de bevalling zwaarder is :)
Nu ook 33 weken zwanger en deze week een echo gehad voor de placentaligging, waarop ook is gekeken naar de groei. Het lijkt erop dat deze volgende baby uit gaat komen op 3200-3500 gram, als ze precies in deze lijn doorgroeit. Ook iets lichter dan onze vorige dus. Ben benieuwd of de schatting een beetje klopt straks en hoe het gaat zijn om een baby te hebben die wel in maat 50 past 😆
één maand geleden
Onze dochter woog 3550 met 37 weken, en ben nu 33+3 dagen zwanger van onze zoon die naar schatting ook ongeveer 3200-3500 gram zal wegen. Dus ook een stukje kleiner!
één maand geleden
Reactie op mkglsbrgn
Hier ook bevallen van een kindje met 4050 gram, gewoon natuurlijk met 40+2. ...
Fijn om te horen dat de bevalling bij jou wel snel en soepel verliep. Wellicht zit het ook tussen mijn oren dat het door het gewicht kwam dat het niet zo vlotte. Geeft me wel wat moed! :)
Wij zijn nou ook aan het denken om toch maar wat maatje 50 kleren te kopen haha.
één maand geleden
Eerste kindje was 2 gram lichter dan de tweede( eerst een jongen, daarna een meisje) ook 2x rond de 4 kilo. Forse kindjes.
Dit kindje wordt niet heel groot geschat, maar verloskundige denkt dat laatste weken de baby weer een groeispurt zal maken dus om en nabij hetzelfde gewicht uit zal komen.
één maand geleden
Reactie op Laura_91_
Mijn eerste was 4380gram 4 dagen over tijd dus ik krijg ook extra groeiecho ...
Dat zei de verloskundige inderdaad ook al, dat de weg al eens is vrij gemaakt en het daardoor over het algemeen sneller en makkelijker gaat. Ik ga het maar een beetje proberen los te laten. Bedankt voor je reactie!