Hoi allemaal,
Vorig jaar september ben ik bevallen van een zoon. Omdat ze een grote baby verwachtten ben ik ingeleid en 38+6 is hij geboren met 4050 gram.
Nu ben ik 33 weken zwanger van onze tweede zoon en hebben we extra groeiecho's vanwege het gewicht van onze eerste zoon.
Ze verwachten nu weer een grote baby, maar niet té groot. Ze verwachten dat deze baby zo rond de 3500 gram uit gaat komen met 40 weken. Eerder inleiden is dan ook niet ter sprake. Gemiddeld zou hij nu rond P70 zitten, waarvan het buikje het grootst is (P87).
Toch maak ik me een beetje ongerust, omdat de eerste bevalling heel zwaar was en hij uiteindelijk met spoed en met knip/vacuüm geboren is geworden. Er was zelfs even sprake van een spoedkeizersnede, het persen duurde namelijk lang en zijn hartslag kelderde steeds erg.
Vaak hoor je dat een 2e baby juist zwaarder is dan de eerste. Zijn er meer mensen waarbij de 2e juist lichter is of die mij gerust kunnen stellen?
Het liefst wil ik natuurlijk geen inleiding en dat hij komt wanneer hij er klaar voor is, maar ik hoop ook dat deze bevalling een stuk minder zwaar gaat zijn.