10 Reacties

één maand geleden

2x bevallen al in het ziekenhuis en tot nu toe altijd alleen gelegen. Maar als dit zo uit komt dat het niet anders kan, dan heb ik daar ook geen moeite mee.. dat is dan maar even zo. Zijn allemaal vrouwen onder elkaar.. en hebben allemaal net een baby gekregen. 🤷‍♀️

één maand geleden

Als je op een eenpersoonskamer ligt mag je partner er (dan) wel bij blijven? Hoe zit dat met als je een kamer deelt? En wat wordt er dan verwacht dat je zelfstandig kunt/doet wat betreft eigen verzorging en verzorging van je kindje? En hoe lang mag en/of moet je minimaal in het ziekenhuis verblijven na je geplande keizersnede?

één maand geleden

Ons ziekenhuis heeft alleen kraamkamers voor 1 persoon/gezin. Partner kan daar dan ook blijven slapen. Ik denk dat het voor jou vooral geen zin heeft om je hier druk om te maken. Ze proberen iedereen apart te leggen, maar alleen bij drukte moet je delen. Dat is dan niet anders en heb je dus ook geen invloed op. Kan me voorstellen dat ze ook wel voorrang geven aan 1 persoon per kamer als de verwachting is dat diegene langer moet blijven (geplande keizersnede) t.o.v. iemand die zonder medische reden in het ziekenhuis wil bevallen en bij een goede bevalling dus ook na enkele uurtjes weer naar huis gestuurd wordt.

één maand geleden

Reactie op Turtle3

Als je op een eenpersoonskamer ligt mag je partner er (dan) wel bij blijven ...
Bij mijn eerste bleef mijn man gewoon slapen. Hadden ze een slaapbanken voor hem.. Bij dr 2de bevalling hadden ze gewoon een bed voor hem, Maar toen ging hij naar huis naar onze andere zoontje om bij hem te slapen.. Hij mag dus altijd bij je blijven slapen. Wat betreft hoelang je moet blijven na keizersnede weet ik geen antwoord op.. Ik had gewoon vaginale bevallings. En ze willen je overal wel mee helpen.. ligt er net aan hoe zelf je voelt. Bij mijn eerste lag ik in de kreukels daarna door complicaties en deden mijn man en de zusters alles. Bij de 2de was ik gewoon top fit.. en deed ik alles zelf..

één maand geleden

Bij het ziekenhuis waar ik eerst onder controle stond hebben ze een 4-persoonskamer. De partner mag daar niet blijven slapen. Dat was voor mij (1 van de) redenen om over te stappen naar een ziekenhuis met alleen maar 1-persoonskamers. Ik woon gelukkig in een regio met veel dichtbij en kon dus die keus maken. Als je het echt vervelend vind en er daardoor tegenop ziet zou ik kijken of dat een optie is. Maar is die optie er niet dan inderdaad proberen je erbij neer te leggen want je hebt het dan helaas niet in de hand..

één maand geleden

Reactie op Turtle3

Als je op een eenpersoonskamer ligt mag je partner er (dan) wel bij blijven ...
Partner mag niet blijven slapen op een 2 persoonskamer. Ze geven wel aan dat je kan bellen voor hulp bij de zorg van je baby. Je moet minimaal 24 uur blijven.

één maand geleden

Bedankt voor de tips en reacties! Verder leg ik me er inderdaad ook bij neer als het moet. Zag er alleen een beetje tegen op, omdat ik bij mijn vorige keizersnede er echt een tijdje best slecht bij lag en ik heel veel heb geslapen. Kan me voorstellen dat je een stuk minder tot rust komt met meer drukte om je heen. Laten we maar hopen dat deze keizersnede meevalt 🤞

één maand geleden

Wees gerust. Die huilende baby's van anderen hoor je ook wel als je niet samen op 1 kamer ligt. Ik neem niet voor niets oordoppen mee 😅 Hier is het wel zo dat de keizersnede de kamer alleen krijgen en als het echt niet anders kan op 2 persoons kamers. Ik denk dat je er gewoon heel weinig aan kunt doen. Hopelijk valt het mee voor je. Ik krijg wel een eigen kamer 100% zeker. Al zou er te kort ruimte zijn dan word die gemaakt. Kan me voorstellen dat het echt niet fijn is met anderen op de kamer. In ieder geval sterkte.

één maand geleden

Reactie op Manu26

Bij mijn eerste bleef mijn man gewoon slapen. Hadden ze een slaapbanken voo ...
Helaas is mijn ervaring op meerdere vlakken die je noemt anders. Vandaar ook mijn vragen of LotteS1992 weet hoe het zit in het ziekenhuis waar ze wil/gaat bevallen. Ik weet dat er veel verschil zit tussen ziekenhuizen en ook tussen hun protocollen.

één maand geleden

Ik heb lang gewerkt op een klinische afdeling in het ziekenhuis en wij zagen juist dat mensen die op een meerpersoonskamer lagen juist heel veel steun en erkenning bij elkaar konden vinden. Ik snap dat je het liever niet wil maar het kan ook juist heel fijn zijn. Zelf ben ik mijn vorige bevalling ingeleid en lag ik voordat ik naar de verloskamer ging met een ander op een vierpersoonskamer het was juist wel gezellig en kijk daar helemaal niet naar op terug.